GRIP 4 (stroomstoring) Kennemerland, Noord Holland, Amsterdam, G&V, ZaWa, Flevo 27-03-2015

Auteur Topic: GRIP 4 (stroomstoring) Kennemerland, Noord Holland, Amsterdam, G&V, ZaWa, Flevo 27-03-2015  (gelezen 37171 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Citaat van: Highfield link=msg=1340146 date=1427518696
Vodafone lag er in Alkmaar compleet uit.

KPN ook. Diverse keren geprobeerd te bellen maar geen resultaat.

Wij hadden net een oven vol met kadetten zitten. Verwarmd met thermische olie. 500 kadetten in de oven. Op dat moment kun je helemaal niets meer dan alleen het rook zien opstijgen uit de oven en het brood dat steeds zwarter wordt. Hadden we gewoon panbrood in de oven gehad (1920 broden ongeveer) hadden we een groot probleem gehad. Dat ontbrand gewoon. Oven was ook maar 50 graden afgekoeld in 2 uur (van 300 naar 250 graden) Dus maar brandblussers klaar gezet en gewacht tot de stroom kwam. Noodstroom is geen optie dan moeten er 3 generatoren komen en dat zou niet rendabel zijn. Dus hebben nog enigszins mazzel gehad


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
En dat is nog maar bij een bakker.

Geloof mij: Dit was een SHTF-scenario in heel wat bedrijven.

Been there, done that... vrijdag even 12 uurtjes gedraaid.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: kens62 link=msg=1340260 date=1427581458
‘Websites veiligheidsregio’s werkten goed’

27 maart 2015 13:38
Laatste update: 27-03-2015 13:38

DEN HAAG (Novum) – De website crisis.nl is niet ingezet voor de stroomstoring in delen van Noord-Holland en Flevoland omdat de regionale websites van de veiligheidsregio’s goed werkten. Bovendien gebruikten allerlei hulpdiensten en vervoersbedrijven, zoals politie, brandweer en de NS, Twitter om het publiek op de hoogte te houden.

http://nieuws.nl/algemeen/20150327/websites-veiligheidsregios-werkten-goed/

Ja. Want iedereen kijkt ook op de websites van de veiligheidsregio's. Hier thuis ben ik de enige die uberhaupt weet dat ze bestaan.
Als men al voldoende op de hoogte gehouden wordt via Twitter (Wat maar 20% ofzo gebruikt) waarvoor dient de website www.crisis.nl dan uberhaupt nog?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Zou de uitval van het hoogspannings netwerk (of een deel ervan in ieder geval)  het resultaat kunnen zijn geweest  van een solar (zon)  burst die recent heeft plaatsgevonden ?  En dat  daardoor een grid uitval werd veroorzaakt ?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Waarschijnlijk is er kortsluiting opgetreden bij werkzaamheden aan een hoogspanningsstation in Diemen. Hoe dat kwam, is niet duidelijk.

Volgens een woordvoerder is het station "dubbel uitgevoerd". Dat betekent dat als de ene helft van het station uitvalt, de andere helft het automatisch overneemt.

Meterkast

Bij de werkzaamheden van vanmorgen zijn delen van beide helften een korte tijd gekoppeld geweest, een standaardprocedure. Daarbij is mogelijk kortsluiting ontstaan. Om 9.37 uur werden beide helften afgeschakeld.

Volgens de woordvoerder is het automatisch uitzetten van het hoogspanningsstation een middel om ergere schade te voorkomen. "Vergelijk het met de zekeringen in de meterkast thuis."

Alles is dubbel uitgevoerd. Als dan een deel uitvalt kan de rest van de centrale en het netwerk het opvangen.
Vanwege werkzaamheden was alles aan elkaar gekoppeld met als gevolg dat bij de storing alles er uit klapte.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1340281 date=1427605370
Zou de uitval van het hoogspannings netwerk (of een deel ervan in ieder geval)  het resultaat kunnen zijn geweest  van een solar (zon)  burst die recent heeft plaatsgevonden ?  En dat  daardoor een grid uitval werd veroorzaakt ?

Daar wijzen de berichten nog niet op.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Ja. Want iedereen kijkt ook op de websites van de veiligheidsregio's. Hier thuis ben ik de enige die uberhaupt weet dat ze bestaan.
Als men al voldoende op de hoogte gehouden wordt via Twitter (Wat maar 20% ofzo gebruikt) waarvoor dient de website www.crisis.nl dan uberhaupt nog?
Is die website dan wel geschikt gemaakt voor de mobiele telefoon? Want als ik thuis geen stroom heb kan ik alleen via mijn mobiel kijken voor de tijd dat deze nog stroom heeft. Zou hem natuurlijk nog kunnen opladen in de auto maar dan kom ik denk ik nog niet op het idee de site van de VR te bekijken. Twitter is bij mij de beste optie maar wie moet ik dan volgen om de juiste en correcte informatie te krijgen. Er komt op Twitter namelijk ook wel eens onzin voorbij.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Geen last van onzin gehad om de dood eenvoudige reden dat mobiel internet via mijn provider gewoon onmogelijk was. Kon ook niet bellen. Enigste wat dus nog overbleef was de FM-radio app die ik op mijn telefoon heb zitten. Oortjes fungeert als antenne.

Bij een stroomstoring waarbij dus ook het mobiele telefoon- en dataverkeer uitvalt, zijn websites en social media geen alternatief en is het terug naar de goede oude FM-radio.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Vandaar dat men dus t.a.v. het 'noodpakket' een radio op batterijen adviseert.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Arie link=msg=1340299 date=1427624821
Vandaar dat men dus t.a.v. het 'noodpakket' een radio op batterijen adviseert.

En dan is het helemaal handig als je de frequentie van de regionale zender ook weet, wij hadden wel de radio maar waren nog even bezig om rtvnh op de radio te vinden  e050

En ook hier was het mobieltje (vodafoonnetwerk) net zo dood als de stopcontacten dus, geen telefoon geen mobiel internet dus ook geen drol aan allerhande websites....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend