Vrijwillige brandweer en politie samen?

Auteur Topic: Vrijwillige brandweer en politie samen?  (gelezen 11518 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Gepost op: 27 maart 2015, 17:23:43
Goedendag,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie er een antwoord op hebben.

Ik volg op dit moment de vooropleiding voor de politie, na deze opleiding ga ik naar de politie academie.
De vrijwillige brandweerpost in mijn wijk is op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Nou heeft de brandweer mij altijd al geïnteresseerd en zou ik graag de vrijwillige brandweer willen combineren met de politie.

Ik ben benieuwd of dit kan (de combinatie vrijwillige brandweer en politie) omdat je natuurlijk als je dienst hebt bij de politie niet zomaar naar de brandweer post kan als je wordt opgeroepen.

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb geformuleerd!


Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2015, 17:26:42
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1340093 date=1427473423
Ik ben benieuwd of dit kan (de combinatie vrijwillige brandweer en politie) omdat je natuurlijk als je dienst hebt bij de politie niet zomaar naar de brandweer post kan als je wordt opgeroepen.
Ja, dat kan. En naar de kazerne tijdens het politiewerk is natuurlijk over het algemeen niet echt mogelijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2015, 18:53:47
Citaat van: Red link=msg=1340095 date=1427473602
Ja, dat kan. En naar de kazerne tijdens het politiewerk is natuurlijk over het algemeen niet echt mogelijk.

Oke, weet je toevallig ook hoe de brandweer hier over denkt?
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2015, 18:58:22
De brandweer zal hierover niet al te moeilijk doen denk ik, ook omdat je dan op tijdstippen beschikbaar bent waar een ander niet zo makkelijk beschikbaar is. Door je wisselende diensten bij de politie. Alleen gezien jouw reactie vermoed ik dat het om de post noord gaat in Amersfoort. En zover ik weet staat die op werkdagen overdag buiten dienst. Maar ik denk zeker dat je een kans maakt.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2015, 19:01:11
Citaat van: Peter71 link=msg=1340102 date=1427479102
De brandweer zal hierover niet al te moeilijk doen denk ik, ook omdat je dan op tijdstippen beschikbaar bent waar een ander niet zo makkelijk beschikbaar is. Door je wisselende diensten bij de politie. Alleen gezien jouw reactie vermoed ik dat het om de post noord gaat in Amersfoort. En zover ik weet staat die op werkdagen overdag buiten dienst. Maar ik denk zeker dat je een kans maakt.


Dat heb je inderdaad goed dat het om post amersfoort noord gaat ;) Ik ga morgen even kijken de brandweer post noord geeft dan een aantal demonstraties op het winkelcentrum en geeft ook wat uitleg. Ga ik daar even vragen en nog kijken voor een voorlichtingsavond in April.

Bedankt voor het snelle antwoord!
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2015, 19:02:37
Er zijn hier en daar inderdaad mensen die allebei doen. Let wel op dat de brandweer zeker de eerste 2 jaar veel tijd vraagt. Zo heb je over het algemeen 2 oefenavonden per week en heb je ook nog leerwerk voor thuis. Ik heb geen ervaring met de politieacademie, maar dit zal vast ook veel tijd vragen. Je moet dus wel serieus een tijdsbestek overwegen. Ga je alles tegelijk leren of doe je het 1 voor 1?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2015, 19:05:16
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1340101 date=1427478827
Oke, weet je toevallig ook hoe de brandweer hier over denkt?
Tja, aangezien er genoeg collega's zijn die het doen... is het mogelijk. Maar ik neem aan dat dit per post en regio verschilt. De makkelijkste weg, is gewoon de vraag stellen bij de post en de veiligheidsregio.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2015, 19:25:43
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1340104 date=1427479357
Er zijn hier en daar inderdaad mensen die allebei doen. Let wel op dat de brandweer zeker de eerste 2 jaar veel tijd vraagt. Zo heb je over het algemeen 2 oefenavonden per week en heb je ook nog leerwerk voor thuis. Ik heb geen ervaring met de politieacademie, maar dit zal vast ook veel tijd vragen. Je moet dus wel serieus een tijdsbestek overwegen. Ga je alles tegelijk leren of doe je het 1 voor 1?

Hier ook geen ervaring met de politieacademie, maar ik wil je toch ook het advies geven om na te denken over je tijdsbestek. Zeker als je in het begin bij de politie onregelmatige diensten gaat draaien in combinatie met een opleiding. Veel mensen vergissen zich in de impact die dit heeft op je beschikbare tijd, energie en vooral ook het sociale leven. Wellicht lukt het qua tijdsbestek, maar als het vervolgens in de privésfeer of op het werk niet lekker loopt kom je al snel grenzen tegen ;)


Caveman

  • Calamiteitencoördinator
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2015, 02:00:12
Hoi,

Het is inderdaad mogelijk. Ik doe het zelf ook en sluit me aan bij de eerdere comentaren.
Het kost inderdaad behoorlijk wat tijd. Als ik jou was zou ik eerst mijn politie opleiding afmaken.

Gr Sander.

Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1340093 date=1427473423
Goedendag,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie er een antwoord op hebben.

Ik volg op dit moment de vooropleiding voor de politie, na deze opleiding ga ik naar de politie academie.
De vrijwillige brandweerpost in mijn wijk is op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Nou heeft de brandweer mij altijd al geïnteresseerd en zou ik graag de vrijwillige brandweer willen combineren met de politie.

Ik ben benieuwd of dit kan (de combinatie vrijwillige brandweer en politie) omdat je natuurlijk als je dienst hebt bij de politie niet zomaar naar de brandweer post kan als je wordt opgeroepen.

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb geformuleerd!


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #9 Gepost op: 31 maart 2015, 00:44:29
Beste,

De afspraak bij mij is zo dat de politie (mijn vaste baan) er niet onder mag lijden. Verder merk ik persoonlijk in mijn beide functies heel veel profijt heb van mijn gecombineerde werkzaamheden. Maar goed dat zal een pleeg op de ambu die brandweerman is ook zo ervaren denk ik!

Ik heb bewust gewacht met de brandweer tot ik zo goed als klaar was bij de politie. En ik moet zeggen dat is maar goed ook. Want beide beroepen vergt bar veel tijd!

Al met al iets om naar toe te streven!!!
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam