Uitluisteren politieradio ivm werkzaamheden

Auteur Topic: Uitluisteren politieradio ivm werkzaamheden  (gelezen 6977 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 29 maart 2015, 17:50:11
Ik heb ook altijd begrepen dat de portofoons alleen gebruikt mogen worden door de diensten welke door BiZa zijn aangewezen, in mijn beleving behoort de stadswacht daar officieel ook niet bij  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #11 Gepost op: 29 maart 2015, 17:59:44
Los van het C2000 verhaal zit je ook met vertrouwelijke gegevens die over de ether worden geslingerd, geheimhoudingsplicht etc.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


mrunlimited

  • beveiligingsbeambte
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2015, 19:24:32
Wat geheimhouding betreft is dat veel beveligingsbedrijven ook een geheimhoudingsplicht hanteren voor het personeel met hoge boetes bij overtreding en vaak ontslag op staande voet. Hoe dat geregeld is binnen de gemeente waar ik werk is mij niet duidelijk.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2015, 19:34:20
Integriteit noemt men dat en daar wordt voor getekende bij de meeste gemeenten
Bij instappen begint de inzet.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2015, 19:40:38
Citaat van: mrunlimited link=msg=1340348 date=1427649872
Wat geheimhouding betreft is dat veel beveligingsbedrijven ook een geheimhoudingsplicht hanteren voor het personeel met hoge boetes bij overtreding en vaak ontslag op staande voet.

Lijk mij idd niet meer dan logisch.  ;)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2015, 20:22:37
Citaat van: mrunlimited link=msg=1340348 date=1427649872
Wat geheimhouding betreft is dat veel beveligingsbedrijven ook een geheimhoudingsplicht hanteren voor het personeel met hoge boetes bij overtreding en vaak ontslag op staande voet.

Sterker nog, ik denk dat de meeste bedrijven gewoon een geheimhoudingsplicht hebben als onderdeel van de personeelsregels (of zelfs het arbeidscontract). Maar dat staat helemaal los van de vraag of politiegegevens met werknemers van zo'n bedrijf gedeeld mogen worden.

De Politie verwerkt gegevens op grond van de Wet Politie Gegevens. Daarin staat dat deze gegevens niet zo maar gedeeld mogen worden buiten de Politie.
Er staan ook uitzonderingen op deze regel in deze Wet. Bijvoorbeeld het verstrekken van gegevens aan BOA's, of het verstrekken aan derden indien dit voor een zwaarwegend algemeen belang noodzakelijk is. In dat laatste geval worden alle details vastgelegd in een zogenaamd convenant. Denk aan: welke gegevens gedeeld worden, voor welk doel, met wie, hoe, etc . Voor het opzetten en uitvoeren van de taken in een toezichtcentrale kan er zo'n convenant zijn opgesteld waardoor jullie met bepaalde gegevens mogen werken, maar nooit met alle gegevens.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #16 Gepost op: 29 maart 2015, 20:34:05
Bedankt voor de aanvulling Zwelgje  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2015, 06:39:28
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1340334 date=1427643250
Binnen de regels van het spel van C2000 mag dit niet, tenzij betreffende dienst is aangemerkt als gelieerd gebruiker.

Die lijst van gelieerde gebruikers was in 2008 best lang en bevat bijvoorbeeld ook vrij veel gemeentes: http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/rapporten/2008/03/18/actuele-lijst-gelieerde-c2000-gebruikers/overzicht-gelieerde-gebruikers-c2000.pdf
Het is dus vooral de vraag hoe het in dit geval georganiseerd is.


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2015, 13:03:36
Voorheen luisterde de handhaving wel mee, maar dat is afgeschaft. De exacte reden weet ik hier niet voor. Voor zover ik weet zijn er geen andere diensten die meeluisteren.

Citaat van: Arie link=msg=1340331 date=1427641792
Is dat meeluisteren met politieporto alleen bij cameratoezicht? Of zijn er meer instanties waar dat officieel toegestaan gebeurt?


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #19 Gepost op: 30 maart 2015, 13:49:38
Bij diverse gemeenten is de groep GOA (gemeentelijk opsporings ambtenaar ) een aparte groep binnen het verbindingsstelsel en ook als zodanig als groep oproepbaar en bij te schakelen (overval, zoekslag, o.d.) en als een melding vanuit de groep dient te worden gedaan voor assistentie of bijstand, gaat dit via de wachtcommandant GOA's. Tevens dient het binnen deze groep als algemeen communicatiemiddel.
Bij instappen begint de inzet.