Invloed van zelfzorg door burgers op drukte SEH & HAP

Auteur Topic: Invloed van zelfzorg door burgers op drukte SEH & HAP  (gelezen 7186 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #20 Gepost op: 17 april 2015, 10:47:18
Citaat van: SEH zustertje link=msg=1341172 date=1428005196
Om mensen iets aan te leren ben ik ook zeker een voorstander.
Maar dit maatschappelijke probleem gaat veel verder en wordt ook beloond ( hoop dat de profs dit ook herkennen?)

een voorbeeld: ik gaf een lezing op een basisschool aan ouders, op mijn vraag wie er een basale ehbo trommel en een doosje paracetamol in huis had, ging er van de groep van ongeveer 30, 7 vingers omhoog.
Iets wat ik herken onder meer door rechtstreeks met een theedoek op het hoofd naar de SEH te rijden en er dan achter komen, dat het wondje al haast niet meer is te vinden.

Dit heeft met gedrag te maken en hoe ga je dat veranderen?
Wat Expert aangeeft is dat het ook juist voor extra drukte kan geven. Iets wat je kan vertalen naar (wat nu al gezien wordt) "ik las op internet...." , "ik dacht voor de zekerheid, het stelt niet veel voor".... "De BHV-er heeft er naar gekeken en die zei dat ik naar het ziekenhuis moest".

een spotje van postbus 51 met heeft een ehbo trommel en paracetamol en weet u wanneer u naar de huisarts moet en 112 moet bellen, is misschien een goedkoper middel om mensen ook weer aan het denken te helpen.
Mijn antwoord bij een klein sneetje dat dit een dure pleister gaat worden van 375,- (eigen risico) schrikt wel af tegenwoordig 998765

communicatie en gedrag veranderen.
, mijn inziens de oplossing en niet altijd maar belonen
maar bij kinderen heb je toch geen eigen risico?
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #21 Gepost op: 18 april 2015, 12:28:15
SEH will be SEH

Ofwel stijgt het aantal verwijzingen doordat men met meer kennis sneller problemen of potentiële problemen herkent ("het zou dat kunnen zijn, heb ik geleerd, dus ga toch maar eens langs spoed"), ofwel daalt de werkdruk er, en dan zal een slim politicus of manager komen opdraven dat de bestaffing met minder ook kan functioneren.