GRIP 1 (dode en zwaargewonde bij instorting) Max Planckstraat - Ede 31-03-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (dode en zwaargewonde bij instorting) Max Planckstraat - Ede 31-03-2015  (gelezen 55152 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
p2kflex
20:01:59 31-03-15-ALPHA-GLM_Prio 2 Graag opkomen kazerne, HV Gebouw (GRIP: 1) Raab Karcher Max Planckstraat 22 EDE
GRIP 10902713BRW Gelderland-Midden (Wageningen) (Meetploeg)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: loenetik link=msg=1340772 date=1427823359
Begrijp ik het nu goed dat de slachtoffers al bij de eerste de eerste melding al onder het puin lagen en hier pas tegen 5 uur achter kwamen?

Inderdaad. Bij eerste aankomst meldde de BHV dat iedereen buiten stond en dat er zeker niemand meer binnen was. Brandweer heeft pand gecontroleerd en de ruimte welke bedolven was. Daar geen bijzonderheden aangetroffen. Later in de middag bleken er 2 werknemers van een andere vestiging aanwezig te zijn geweest welke zich nooit buiten hebben gemeld.

Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1340789 date=1427824948
p2kflex
20:01:59 31-03-15-ALPHA-GLM_Prio 2 Graag opkomen kazerne, HV Gebouw (GRIP: 1) Raab Karcher Max Planckstraat 22 EDE
GRIP 10902713BRW Gelderland-Midden (Wageningen) (Meetploeg)

Wageningen heeft geen meetploeg.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
p2kflex
20:07:18 31-03-15GROUP-2GLM_Prio 2, HV Gebouw (GRIP: 1) Raab Karcher Max Planckstraat 22 EDE, logistiek graag contact OVD
GRIP 10901066BRW Gelderland-Midden (Ede Centrum) (Besturing Kazerne)
GRIP 10901068BRW Gelderland-Midden (Ede Centrum) (Logistiek)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Hoe kun je in hemelsnaam 2 personen missen...? Hier is iets vliegend fout gegaan binnen dit bedrijf.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Diamondback link=msg=1340793 date=1427825272
Hoe kun je in hemelsnaam 2 personen missen...? Hier is iets vliegend fout gegaan binnen dit bedrijf.

Dat is inderdaad een goeie vraag. Personen behoorde niet tot het standaard personeel. Werkte daar vandaag voor het eerst. Iemand is dat na de instorting blijkbaar 'Vergeten.'  :(
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Bij veel bedrijven is niet altijd duidelijk wat de rol is van zoiets eenvoudigs als een presentielijst voor bezoekers, en inchecken met een badge voor het eigen personeel. Het wordt (onterecht!) gezien als betutteling. Nu is het eigen personeel bij een bouwmaterialenhandel. Maar ook hier kunnen veel bezoekers rondlopen om dingen af te halen, te bestellen etc. Bij ons mogen bezoekers nooit zonder begeleiding in het pand aanwezig zijn. Muv een kort toiletbezoek...

Een grootschalige ontruiming/hulpverlening bij bijvoorbeeld een willekeurige IKEA tijdens openingsuren is alleen daarom al een nachtmerrie.
Mister Livingstone, I presume?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Er is toch een aanwezigheidsregistratie op zo'n bedrijf?
En dan niet om te zien of Pietje 's morgens op tijd binnen was, maar om te kijken wie er binnen is ten tijde van een SHTF-scenario?
En elke gast van buiten wordt toch gewezen op hoe te reageren op en waar te verzamelen in geval van?
Dan is het toch gewoon na ontruimen op de verzamelplaats lijst afturven en klaar?

Hoe moeilijk kan dat zijn....?

1 dode omdat je BHV-verhaal niet in orde is... drama voor de nabestaanden en drama voor het bedrijf - hier komt herrie van.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
brandweerGM ‏@brandweerGM  1 minuut geleden
#Ede Max planckstraat, 1 slachtoffer zwaar gewond. 1slachtoffer overleden.Medewerkers bedrijf worden opgevangen.Eerste voertuigen huiswaarts
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Diamondback link=msg=1340800 date=1427825861
1 dode omdat je BHV-verhaal niet in orde is... drama voor de nabestaanden en drama voor het bedrijf - hier komt herrie van.

Ik snap je aanvulling, maar let wel op. Uit niks is nog zeker dat de meneer het wel had gered als hij op tijd gered was.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Citaat
1 dode omdat je BHV-verhaal niet in orde is... drama voor de nabestaanden en drama voor het bedrijf - hier komt herrie van.
ik ben van mening dat niet de BHV hier gefaald heeft. Ik denk dat de leidinggevende toch zeker van hun aanwezigheid af had moeten weten. Als BHV-er ga je bij de teamleiders langs of zij iedereen hebben. Dus als die zeggen, ja compleet dan kun je als BHV-er niet veel meer aan doen.