GRIP 1 (dode en zwaargewonde bij instorting) Max Planckstraat - Ede 31-03-2015

Auteur Topic: GRIP 1 (dode en zwaargewonde bij instorting) Max Planckstraat - Ede 31-03-2015  (gelezen 55302 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
De directie / bedrijfsleiding is ten alle tijden verantwoordelijk voor personeel van hen en personeel van derden.
In een dergelijk geval is de brandweer een hulpverleningsinstantie en afhankelijk van de informatie van de verantwoordelijke binnen het bedrijf
Bij instappen begint de inzet.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Luke Beens ‏@LukeBNV  nu Barneveld, Gelderland
Dode en gewonde na instorting bedrijfspand in #Ede. Slachtoffers lagen uren onder het puin. Video: http://www.youtube.com/watch?v=Qqho3gcPz1c
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Aantal vragen nav het filmpje:

Waarom zou er gekozen zijn voor vervoer met de heli? Dit gebeurt volgens mij bijna nooit.. Wat is hier het voordeel tov de ambu, waarin je veel meer ruimte hebt..

Wat voor voertuig is die 2e haakarmvoertuig met die gigantisch brede bult op z'n rug?

Wat voor brandweermedewerkers zijn dat aan het einde van de video?


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Bij ons is er alleen een registratie voor bezoekers en niet voor eigen personeel. We weten van elkaar wie er wel en niet zijn en bij ontruiming geven we aan wie we missen. Met 10 man is het ook erg overzichtelijk.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Citaat van: FF4266 link=msg=1340844 date=1427830170
Aantal vragen nav het filmpje:

Waarom zou er gekozen zijn voor vervoer met de heli? Dit gebeurt volgens mij bijna nooit.. Wat is hier het voordeel tov de ambu, waarin je veel meer ruimte hebt..

Wat voor voertuig is die 2e haakarmvoertuig met die gigantisch brede bult op z'n rug?

Wat voor brandweermedewerkers zijn dat aan het einde van de video?

De tijdstip zal een grote rol hebben gespeeld. Nijmegen is 40km, in de spits is dat lastig rijden.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: FF4266 link=msg=1340844 date=1427830170

Wat voor brandweermedewerkers zijn dat aan het einde van de video?
Er staat voorlichter op de rug, dus ik gok zoiets  0098


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: Diamondback link=msg=1340793 date=1427825272
Hoe kun je in hemelsnaam 2 personen missen...? Hier is iets vliegend fout gegaan binnen dit bedrijf.
Citaat
Inderdaad. Bij eerste aankomst meldde de BHV dat iedereen buiten stond en dat er zeker niemand meer binnen was. Brandweer heeft pand gecontroleerd en de ruimte welke bedolven was. Daar geen bijzonderheden aangetroffen
Ik ben geen brandweerman maar wat heeft de brandweer dan gecontroleerd? Bij een voertuig te water wordt, ondanks dat de bestuurder meldt dat hij de enige inzittende was, voor de zekerheid toch het water doorzocht. Wordt bij een instorting dan niet standaard naar mogelijke slachtoffers gezocht?


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: Dion link=msg=1340854 date=1427833062
Er staat voorlichter op de rug, dus ik gok zoiets  0098

Ah, dat kon ik niet zien op mijn gezichtsbruiner van 4,5"..


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Citaat van: FF4266 link=msg=1340844 date=1427830170
Aantal vragen nav het filmpje:

Waarom zou er gekozen zijn voor vervoer met de heli? Dit gebeurt volgens mij bijna nooit.. Wat is hier het voordeel tov de ambu, waarin je veel meer ruimte hebt..

Wat voor voertuig is die 2e haakarmvoertuig met die gigantisch brede bult op z'n rug?

Wat voor brandweermedewerkers zijn dat aan het einde van de video?
gezien de diverse opstoppingen door omgewaaide vrachtwagens en aanrijdingen kan ik het gebruik van de Heli wel begrijpen


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Toch staan bij Raab Karcher (een onderdeel van Saint Gobain) mens en milieu centraal. Bij de diverse vestigingen waar ik in het verleden over de vloer kwam, was het allemaal gewoon goed geregeld. Wellicht ging het hier fout in de communicatiee tussen de BHV-er en de (wellicht externe) cursusleider?
Mister Livingstone, I presume?