Ongelukkige spoed - KRO Reporter (Radio) 12 april 2015

Auteur Topic: Ongelukkige spoed - KRO Reporter (Radio) 12 april 2015  (gelezen 3817 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Gepost op: 12 april 2015, 21:01:30
12 april 2015

Politie- brandweer- en ambulancevoertuigen hebben haast. Met zwaailicht en sirene proberen ze op tijd te komen op de plek des onheils. Meestal gaat dat goed, maar af en toe krijgen de hulpverleners zelf een ongeluk. Pech, onvoorzichtige medeweggebruikers, maar ook het eigen rijgedrag spelen daarbij een rol. Voor het eerst is dit laatste nu onderzocht. Hoe ernstig zijn de gevolgen van het rijgedrag van voorrangsvoertuigen sinds 2010? Welke oplossingen zijn er mogelijk? En waarom wordt in veel zaken geen vervolging ingesteld? Reporter Radio, over ongelukkige spoed.

http://www.radio1.nl/item/282841-12-april-2015:-Ongelukkige-spoed.html


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 12 april 2015, 21:09:24
Na 1 minuut gaat het al mis...
"Ze mogen door rood rijden als ze zwaailicht en sirene aan hebben, politieauto's etc."

Fijn dat ze meteen beginnen met een foute mededeling.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #2 Gepost op: 12 april 2015, 23:14:01
Ik lees net dat ik deze link even oversla.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #3 Gepost op: 13 april 2015, 20:40:50
Sorry ik ben geen chauffeur dus ben niet 100% op de hoogte van de materie maar wat is er mis met deze uitspraak?

Citaat van: Red link=msg=1343178 date=1428865764
Na 1 minuut gaat het al mis...
"Ze mogen door rood rijden als ze zwaailicht en sirene aan hebben, politieauto's etc."

Fijn dat ze meteen beginnen met een foute mededeling.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 13 april 2015, 20:46:10
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1343383 date=1428950450
Sorry ik ben geen chauffeur dus ben niet 100% op de hoogte van de materie maar wat is er mis met deze uitspraak?
Omdat je daarmee eigenlijk ook zegt dat politieauto's dat anders niet mogen. Politieauto's mogen altijd door rood rijden, of ze nou zwaailicht en sirene voeren of niet. Dit wordt al jarenlang verkondigd. Een dergelijk serieus onderzoeksprogramma had dat ten minste wel even juist kunnen benoemen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #5 Gepost op: 14 april 2015, 18:39:56
Oh zo. Nou ja ik vind dat je nu wel heel erg kritisch bent hoor. Hulpdiensten mogen, indien ze de optische- en geluidssignalen voeren door rood rijden, dat klopt toch!? Politie mag dat ook zonder maar was niet de strekking van het programma toch? Het ging over de risico's door het rijden met signalen.

Citaat van: Red link=msg=1343384 date=1428950770
Omdat je daarmee eigenlijk ook zegt dat politieauto's dat anders niet mogen. Politieauto's mogen altijd door rood rijden, of ze nou zwaailicht en sirene voeren of niet. Dit wordt al jarenlang verkondigd. Een dergelijk serieus onderzoeksprogramma had dat ten minste wel even juist kunnen benoemen.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #6 Gepost op: 14 april 2015, 18:52:21
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1343578 date=1429029596
Oh zo. Nou ja ik vind dat je nu wel heel erg kritisch bent hoor. Hulpdiensten mogen, indien ze de optische- en geluidssignalen voeren door rood rijden, dat klopt toch!? Politie mag dat ook zonder maar was niet de strekking van het programma toch? Het ging over de risico's door het rijden met signalen.
U begrijpt niet wat het probleem is, zo te lezen. 80 % van de burgers schreeuwt moord en brand als een politievoertuig zonder optische- en geluidssignalen door rood rijdt of over een fietspad rijdt. Dat de politie met toeters en bellen door rood mag, dat snappen ze wel.. ::)

Als dit onderwerp dan aangesneden wordt, en er wordt niet benoemd dat dit zonder O&G óók mag, heeft het geen zin.
If you can dream it, you can do it.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7 Gepost op: 14 april 2015, 18:53:55
Dat mag je vinden. ;) En het onderzoek gaat inderdaad over voorrangsvoertuigen, maar dan nog vind ik dat je dit openingszinnetje anders had moeten brengen. Er zijn genoeg mensen die dit onderzoek luisteren en daarmee weer bevestigd worden in hun foute gedachte dat het alleen mag met OGS. Ze hadden best in die ene zin een stukje nuancering aan kunnen brengen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.