Opleiding BMS

Auteur Topic: Opleiding BMS  (gelezen 3719 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Gepost op: 9 november 2018, 20:48:50
Ik zit nog niet zo lang bij deze baas, maar iets kunnen doen wat je hobby is klinkt natuurlijk geweldig! Ik sta ingeschreven voor de OBMS (https://www.politieacademie.nl/onderwijs/onderwijsaanbod/Pages/opleiding.aspx?code=2100125.003).

Nu weet ik dat de wachttijden behoorlijk zijn, een vroege schatting zou 2020 zijn, maar langer is geen uitzondering. Is er iemand die wat heter bij het vuur zit en meer info heeft? Ik had iemand van de PA gesproken die aangaf dat ze mogelijk de huidige wachtlijst eens tegen het licht gaan houden.



Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


berndw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #1 Gepost op: 10 november 2018, 09:31:51
Moet je hiervoor al in bezit zijn van een rijbewijs en enkele jaren ervaring? Lijkt me wel namelijk.
Aspirant niveau 3, Rotterdam.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #2 Gepost op: 10 november 2018, 10:57:59
Moet je hiervoor al in bezit zijn van een rijbewijs en enkele jaren ervaring? Lijkt me wel namelijk.

Je moet sowieso in het bezit zijn van je A rijbewijs. De politie betaald dit niet meer voor je, omdat er genoeg agenten met A zijn (zoals prio1 ook zegt, de wachtlijst is jaren).

Als ik op de link klik zie ik dat ze een soort 0 meting gaan doen in Lelystad, maar denk wel dat je wat ervaring moet hebben. Ik heb gezien wat ze tijdens de opleiding moeten doen, dat is absurd haha!

Vraag aan Prio (of ander). Mag je pas op de motor werken na het behalen van deze opleiding? Of mag je daarvoor al wel op de motor werken?
Zo ja, wat is het verschil tussen de motorrijder voor en na de opleiding?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #3 Gepost op: 10 november 2018, 11:45:37
In het bezit zijn van A is inderdaad verplicht. Ervaring niet, ik ken een collega die binnen een half jaar na het behalen van zijn A rijbewijs.

Voor de inhoud van de opleiding, er zijn op internet meerdere filmpjes te bekijken van wat er zoal voorbij komt gedurende de opleiding.

Het rijden op een dienst motor zonder OBMS lijkt me niet iets wat veel voorkomt. Hoe kom je tenslotte aan je kleding als je geen aangewezen motorrijder bent?


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #4 Gepost op: 10 november 2018, 15:07:36
Vraag aan Prio (of ander). Mag je pas op de motor werken na het behalen van deze opleiding? Of mag je daarvoor al wel op de motor werken?
Zo ja, wat is het verschil tussen de motorrijder voor en na de opleiding?

Ja zonder opleiding is inderdaad niet toegestaan. Hetzelfde als zonder rijopleiding in een opvallend dienstvoertuig rijden........

Ps: In je naam staat Apsirant, klein tikfoutje denk ik 8)
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


gsdegoede

  • Aspirant politie, 1905 lichting, eenheid Limburg.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
Reactie #5 Gepost op: 10 november 2018, 16:33:56
Ja zonder opleiding is inderdaad niet toegestaan. Hetzelfde als zonder rijopleiding in een opvallend dienstvoertuig rijden........

Begrijpelijk zeker. Dan wordt het na de opleiding voor mij en wat ervaring toch echt nog wachten op dezelfde opleiding. Nu reeds een paar jaar mijn A en lijkt me mooi werk op de motor.

Hopelijk kom je er snel bij, succes!

Ps: In je naam staat Apsirant, klein tikfoutje denk ik 8)

Oeps, is aangepast