Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015

Auteur Topic: Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015  (gelezen 144556 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rickkky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
  • Aspirant hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #480 Gepost op: 28 juli 2015, 14:55:48
Citaat van: jordie29 link=msg=1364163 date=1438085713
Krijg je daarin ook te horen wat je gaat verdienen? Ben nu ondertussen dik een jaar onderweg, zeker wetend dat ik kan beginnen, maar nog steeds niet wetend wat ik ga verdienen. Niet geheel onbelangrijk lijkt mij

Ik dacht dat we het bij het eindgesprek al te horen zouden krijgen wat ik zou gaan verdienen. Echter had ook ik nog niets gehoord. Ik heb daarom gister een mailtje gestuurd waarop ik ook direct terug gebeld werd. Wilde n.l graag weten of ik mijn hypotheek nog kon betalen na de start van de opleiding


ralphc

  • Aspirant Hoofdagent, eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #481 Gepost op: 28 juli 2015, 15:19:10
Het zit zo. Even globaal, dus niet achter de komma gaan rekenen e.d.

Stel je huidige salaris is €2500 bruto. Je krijgt 8% vakantietoeslag, €200. €2700 in totaal. De politie neemt dan €2700, daar wordt de vakantietoeslag vanaf gehaald en ook de eindejaarsuitkering die je gaat ontvangen van €200 (8%). Blijft er dus over, €2700-€400=€2300.

Dan kom je in de schaalstructuur uit op schaal 7 / stap 5 €2284. Dus altijd de stap die onder het uitgerekende bedrag uitkomt.

Variabele toeslagen worden niet meegerekend. Ook worden de uren niet omgerekend,  stel je zou nu parttime werken. Ik werk nu bijvoorbeeld maar 30,4 uur per week, dit wordt dus niet omgerekend naar de werkweek bij de politie.

Zo zit de 'standaardberekingsmethode' zoals dat zo geheimzinnig op de website staat volgens mij in elkaar.

Of ik moet het weer verkeerd begrepen hebben maar jullie kennen mij inmiddels 😜.

Om in aanmerking te komen voor de aangepaste salarisregeling moet je uiteraard voldoen aan de voorwaarden die daarvoor gesteld zijn.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #482 Gepost op: 28 juli 2015, 15:25:35
Yeah, ik heb mijn eindgesprek positief afgerond O0
Ze waren erg te spreken over mijn goede voorbereiding! Helaas is de opleiding voor wk41 vol en zou ik starten in Januari.
Wel wist ze mij te vertellen dat er waarschijnlijk 2 kandidaten zullen afvallen in het BGO en dat is dan alsnog in wk41 word geplaatst omdat ik geen opzegtermijn heb gezien ik een eenmanszaak heb.
Dat zou natuurlijk erg fijn zijn maar ik ga er niet vanuit.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


jimmy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #483 Gepost op: 28 juli 2015, 15:30:44
Ik heb mijn salaris voorstel gehad al een dag na het eindgesprek. Deze kwam in de buurt van wat ik nu krijg, alleen waren de onregelmatigheids toeslagen eraf. Zolang je dus niet boven de max bruto salaris zit kun je ongeveer gokken wat je salaris wordt.


jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #484 Gepost op: 28 juli 2015, 16:33:53
Citaat van: ralphc link=msg=1364174 date=1438089550
Het zit zo. Even globaal, dus niet achter de komma gaan rekenen e.d.

Stel je huidige salaris is €2500 bruto. Je krijgt 8% vakantietoeslag, €200. €2700 in totaal. De politie neemt dan €2700, daar wordt de vakantietoeslag vanaf gehaald en ook de eindejaarsuitkering die je gaat ontvangen van €200 (8%). Blijft er dus over, €2700-€400=€2300.

Dan kom je in de schaalstructuur uit op schaal 7 / stap 5 €2284. Dus altijd de stap die onder het uitgerekende bedrag uitkomt.

Variabele toeslagen worden niet meegerekend. Ook worden de uren niet omgerekend,  stel je zou nu parttime werken. Ik werk nu bijvoorbeeld maar 30,4 uur per week, dit wordt dus niet omgerekend naar de werkweek bij de politie.

Zo zit de 'standaardberekingsmethode' zoals dat zo geheimzinnig op de website staat volgens mij in elkaar.

Of ik moet het weer verkeerd begrepen hebben maar jullie kennen mij inmiddels 😜.

Om in aanmerking te komen voor de aangepaste salarisregeling moet je uiteraard voldoen aan de voorwaarden die daarvoor gesteld zijn.


Oke, mooie berekening opzich. Snap alleen niet zo goed waarom die 8% vakantiegeld er eerst bij opkomt en later in de bereiking eraf. Dan hoeven ze er net zo goed niks mee te doen😁


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #485 Gepost op: 28 juli 2015, 16:38:17
Citaat van: jordie29 link=msg=1364189 date=1438094033

Oke, mooie berekening opzich. Snap alleen niet zo goed waarom die 8% vakantiegeld er eerst bij opkomt en later in de bereiking eraf. Dan hoeven ze er net zo goed niks mee te doen😁
Volgens mij was dat enkel om te laten zien wat je aan vakantiegeld krijgt met een bepaald loon. Ter verduidelijking dus.

Als de politie de berekening maakt dan beginnen ze - volgens mij - met je loon inclusief toeslagen (vakantiegeld en eindejaarsuitkering). Vervolgens gaan ze die toeslagen er af halen en kijken ze in welke schaal je dan uitkomt.


jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #486 Gepost op: 28 juli 2015, 17:16:28
Citaat van: Daniel! link=msg=1364191 date=1438094297
Volgens mij was dat enkel om te laten zien wat je aan vakantiegeld krijgt met een bepaald loon. Ter verduidelijking dus.

Als de politie de berekening maakt dan beginnen ze - volgens mij - met je loon inclusief toeslagen (vakantiegeld en eindejaarsuitkering). Vervolgens gaan ze die toeslagen er af halen en kijken ze in welke schaal je dan uitkomt.

Ok, bedankt. Staat ook zo gek omschreven op de site van de politie.

Hoop dat ik er snel wat van hoor


ralphc

  • Aspirant Hoofdagent, eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #487 Gepost op: 29 juli 2015, 19:09:51
Definitieve salarisberekening heb ik ook binnengekregen, vooruitlopend op het aanstellingsgesprek.


ralphc

  • Aspirant Hoofdagent, eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #488 Gepost op: 29 juli 2015, 19:29:53


Oke, mooie berekening opzich. Snap alleen niet zo goed waarom die 8% vakantiegeld er eerst bij opkomt en later in de bereiking eraf. Dan hoeven ze er net zo goed niks mee te doen😁

Het salaris van je huidige werkgever wordt bij elkaar opgeteld waarna het salaris van de politie er weer op in mindering wordt gebracht. Die bedragen hoeven niet perse overeen te komen. Ik ontvang bij mijn huidige werkgever 8,3% vakantietoeslag.


DieKleine

  • Aspirant hoofdagent regio Zeeland-West Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #489 Gepost op: 30 juli 2015, 17:41:40
Nog steeds wachtende op de uitslag van mijn BGO die op 10-07 is gehouden.
Ik zou vandaag bericht krijgen, telefonisch of via de mail, maar nu zijn ze op het frontoffice ineens mijn CV kwijt..?
Graag met SPOED mailen!
Tijdje terug al deel 2 opnieuw moeten aanleveren en daarvoor was de BKR uitdraai ineens spoorloos verdwenen.  98uiye
Tja... zo duurt het natuurlijk wel erg lang allemaal.  
Opnieuw wachten dus...  :(