Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015

Auteur Topic: Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015  (gelezen 143167 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Glennet

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #80 Gepost op: 19 mei 2015, 19:32:44
Gaaf dat je van de week al deel B kan doen PWB.
Sjoerd succes morgen met de testen!
Heb trouwens gister in IBT centrum de sporttest gelopen, mijn tip voor morgen, loop je niet stuk op de eerste 2 rondes!
Had overigens 2:54.


MrCage

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #81 Gepost op: 19 mei 2015, 20:34:38
Citaat van: Glennet link=msg=1351331 date=1432056764
Gaaf dat je van de week al deel B kan doen PWB.
Sjoerd succes morgen met de testen!
Heb trouwens gister in IBT centrum de sporttest gelopen, mijn tip voor morgen, loop je niet stuk op de eerste 2 rondes!
Had overigens 2:54.

Hoe kan ik mijzelf aanmelden om bij een IBT centrum een sporttest af te leggen?

Gr
Cage


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #82 Gepost op: 20 mei 2015, 17:58:48
Yeah goed nieuws hier !
Sporttest in 2.53.2 afgelegd ! Dus ruim binnen de tijd.
Ook alle cognitieve testen enzo goed gemaakt. O0

Ik mag volgende week woensdag voor de 3e selectie dag. Nog tips om me daarop voor te bereiden? 098uo
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


jimmy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
Reactie #83 Gepost op: 20 mei 2015, 18:15:49
Top Sjoerd!

Heb een vraag aan jou. Waar heb jij je cognitieve testen geoefend?
Ik kom alleen hele korte testen tegen of ik moet er voor betalen.
Wat niet erg is maar blij natuurlijk een Nederlander.
Als het gratis kan waarom dan niet ;)


DieKleine

  • Aspirant hoofdagent regio Zeeland-West Brabant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #84 Gepost op: 20 mei 2015, 19:02:26
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1351487 date=1432137528
Yeah goed nieuws hier !
Sporttest in 2.53.2 afgelegd ! Dus ruim binnen de tijd.
Ook alle cognitieve testen enzo goed gemaakt. O0

Ik mag volgende week woensdag voor de 3e selectie dag. Nog tips om me daarop voor te bereiden? 098uo

Mooi zo... gefeliciteerd!
Op dag 3 kun je je eigenlijk niet echt voorbereiden.
Je krijgt een vragenlijst om in te vullen die terug komt bij je korpsgesprek, je krijgt een uitgebreid gesprek met een psychologe en je krijgt het beruchte rollenspel.  >:D
Jezelf zijn en blijven is het beste wat je kunt doen.
Daar draait het namelijk om.  ;)
Over de precieze inhoud van deze dag kan ik uiteraard niks vertellen.
Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen!


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #85 Gepost op: 21 mei 2015, 07:17:09
Citaat van: jimmy link=msg=1351493 date=1432138549
Top Sjoerd!

Heb een vraag aan jou. Waar heb jij je cognitieve testen geoefend?
Ik kom alleen hele korte testen tegen of ik moet er voor betalen.
Wat niet erg is maar blij natuurlijk een Nederlander.
Als het gratis kan waarom dan niet ;)

Thx!,

Ik heb een aantal gratis testen geoefend op 123test.nl en een aantal gratis testen bij deze site, hierna heb ik voor 8,95 een maand lang kunnen oefenen. Door die 8,95 heb ik het denk ik nu wel gehaald ! http://www.assessment-training.com/assessment-oefenen/cijferreeksen/ Heb jij ook de mail van kombijdepolitie gehad met daarin de online testen voor hun onderzoek ? Die hebben mij onwijs geholpen !.
En nog even bijles gehad van een Pabo studente dus het zat er allemaal goed in  O0

Citaat van: DieKleine link=msg=1351503 date=1432141346
Mooi zo... gefeliciteerd!
Op dag 3 kun je je eigenlijk niet echt voorbereiden.
Je krijgt een vragenlijst om in te vullen die terug komt bij je korpsgesprek, je krijgt een uitgebreid gesprek met een psychologe en je krijgt het beruchte rollenspel.  >:D
Jezelf zijn en blijven is het beste wat je kunt doen.
Daar draait het namelijk om.  ;)
Over de precieze inhoud van deze dag kan ik uiteraard niks vertellen.
Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen!

Dankjewel, gewoon jezelf zijn is dus waar deze dag om draait ! Dan ga ik niks voorbereiden en lekker mezelf zijn.
Krijg je eigenlijk nog de uitslagen van je cognitieve testen ? Ik heb nu namelijk niks mee gekregen.

Sjoerd
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #86 Gepost op: 21 mei 2015, 07:58:06
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1351591 date=1432185429
Thx!,

Ik heb een aantal gratis testen geoefend op 123test.nl en een aantal gratis testen bij deze site, hierna heb ik voor 8,95 een maand lang kunnen oefenen. Door die 8,95 heb ik het denk ik nu wel gehaald ! http://www.assessment-training.com/assessment-oefenen/cijferreeksen/ Heb jij ook de mail van kombijdepolitie gehad met daarin de online testen voor hun onderzoek ? Die hebben mij onwijs geholpen !.
En nog even bijles gehad van een Pabo studente dus het zat er allemaal goed in  O0

Dankjewel, gewoon jezelf zijn is dus waar deze dag om draait ! Dan ga ik niks voorbereiden en lekker mezelf zijn.
Krijg je eigenlijk nog de uitslagen van je cognitieve testen ? Ik heb nu namelijk niks mee gekregen.

Sjoerd

Ik ben het er niet mee eens dat je, jezelf niet kunt voorbereiden voor de 3e dag. Voor het rollenspel kan ik mij voorstellen dat het lastig oefenen is aangezien je de casus niet weet.
Echter voor het gesprek met de psycholoog kun jij je echt wel voorbereiden. Je moet gewoon de punten waarop je een score krijgt (staan hier vast wel ergens op het forum zoals: initiatief nemen, samenwerken etc.) goed helder hebben. Als je deze goed weet en hier voorbeelden bij kunt bedenken waarom jij deze competenties goed beheerst, dan kom je beter uit de voeten.

Daarnaast scoor je dan ook hoger bij de competentie zelfinzicht. Natuurlijk moet het wel een reeel beeld zijn. Je moet jezelf niet de lucht in prijzen dat je altijd rustig blijft in stressvolle situaties als je 10 min eerder tijdens het rollenspel uit je dak ging (bij wijze van spreken).

Succes iig.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #87 Gepost op: 21 mei 2015, 08:01:20
Citaat van: Waus link=msg=1351599 date=1432187886
Ik ben het er niet mee eens dat je, jezelf niet kunt voorbereiden voor de 3e dag. Voor het rollenspel kan ik mij voorstellen dat het lastig oefenen is aangezien je de casus niet weet.
Echter voor het gesprek met de psycholoog kun jij je echt wel voorbereiden. Je moet gewoon de punten waarop je een score krijgt (staan hier vast wel ergens op het forum zoals: initiatief nemen, samenwerken etc.) goed helder hebben. Als je deze goed weet en hier voorbeelden bij kunt bedenken waarom jij deze competenties goed beheerst, dan kom je beter uit de voeten.

Daarnaast scoor je dan ook hoger bij de competentie zelfinzicht. Natuurlijk moet het wel een reeel beeld zijn. Je moet jezelf niet de lucht in prijzen dat je altijd rustig blijft in stressvolle situaties als je 10 min eerder tijdens het rollenspel uit je dak ging (bij wijze van spreken).

Succes iig.

Ja die punten had ik uiteraard al op papier staan alvorens ik aan de 2e selectie dag ben begonnen. Maar ik bedoelde meer dat je inderdaad de casus niet weet en in dat opzicht je als jezelf moet gedragen en geen agentje moet gaan spelen.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #88 Gepost op: 21 mei 2015, 08:43:51
Je krijgt de casus op papier en dan een paar minuten om jezelf voor te bereiden, maar geloof mij als je linksom wil gaan zij rechtsom en andersom. Echt voorbereiden is lastig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Cinnepin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #89 Gepost op: 21 mei 2015, 09:00:29
Gefeliciteerd!

De uitslag van het cognitieve capaciteitentest krijg je toegestuurd. Hij zit namelijk in je rapport verwerkt die je pas na je 3e selectie dag (B) krijgt.

Ik vond het rollenspel heel erg leuk om te doen. Op een gegeven moment kregen ze de leiding niet meer uit mn handen  998765
Psychologisch gesprek vond ik wat zwaarder. Meer omdat ik vaker met de vraag zat: 'Zal ik het vertellen of is het teveel informatie?' Je kunt ook helemaal niks aan haar (in mijn geval) aflezen.
Uiteindelijk ging ik met gemengde gevoelens naar huis toe en tja .. daar zit je dan vol spanning.

Mijn tip: Blijf rustig, laat dat ook zien. En wees vooral heel erg eerlijk want het heeft geen zin om je  voor te doen als iemand anders.

Succes!