Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015

Auteur Topic: Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015  (gelezen 145548 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #980 Gepost op: 30 september 2015, 19:01:11
Wat dacht je van het bijna compleet afschaffen van het milieu-examen. Dat examen dat belachelijk uitgebreid was, de enige keer dat je echt moest blokken en waar een hoop mensen ontslag op gehad hebben.

De huidige opleiding niveau 4 wordt qua theoretische kennis op bijzondere wetten veel minder getoetst dan in de oude examens. Onze praktijkbegeleiders vergelijken het huidige niveau 4 op kennis gebied eerder met de oude niveau 2 dan de oude niveau 3.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #981 Gepost op: 30 september 2015, 19:30:12
Citaat van: DiNozzo link=msg=1376157 date=1443632471
Wat dacht je van het bijna compleet afschaffen van het milieu-examen. Dat examen dat belachelijk uitgebreid was, de enige keer dat je echt moest blokken en waar een hoop mensen ontslag op gehad hebben.

De huidige opleiding niveau 4 wordt qua theoretische kennis op bijzondere wetten veel minder getoetst dan in de oude examens. Onze praktijkbegeleiders vergelijken het huidige niveau 4 op kennis gebied eerder met de oude niveau 2 dan de oude niveau 3.

Ja dat van het milieu examen had ik ook gehoord. Dat die minder uitgebreid is snap ik dan nog wel, maar 7 examens? Ik heb er volgens mij 33 gehad (en dan zonder de tweede kansen meegerekend ;D)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #982 Gepost op: 30 september 2015, 20:31:42
Ik weet niet zeker of het al doorgevoerd is maar ik heb iets gehoord over nog 2 kansen voor een examen. Ik als 1421 lichting heb nog steeds 3 kansen.
Wat betreft de bijzondere wetten kan ik je vertellen dat de WWM en de Opiumwet ook bijna alleen maar zelfstudie is.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #983 Gepost op: 30 september 2015, 20:33:15
Citaat van: Danekato link=msg=1376191 date=1443637902
Ik weet niet zeker of het al doorgevoerd is maar ik heb iets gehoord over nog 2 kansen voor een examen. Ik als 1421 lichting heb nog steeds 3 kansen.
Wat betreft de bijzondere wetten kan ik je vertellen dat de WWM en de Opiumwet ook bijna alleen maar zelfstudie is.

Die schaar ik niet onder bijzondere wetten, maar dat is wel echt een slechte zaak zeg :o
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


guest12006

  • Gast
Reactie #984 Gepost op: 30 september 2015, 21:00:28
Er zijn tegenwoordig voor de niveau 4 opleiding 11 examens (kennistoets en opnemen aangifte (tertiel 2), intake en verkeerscontrole (tertiel 3), kennistoets (tertiel 6), horeca en noodhulp (tertiel 7 (tevens einde niveau 3 opleiding)), kennistoets en taalperfect (tertiel 8 ) en opsporing en GVZ (tertiel 9). Voor de huidige lichtingen geldt het 3 kansen systeem nog, voor toekomstige lichtingen (vanaf intake week 5 2016 uit m'n hoofd) gelden er voortaan 2 kansen anders exit.

Een hoop examens uit de oude opleiding (milieu, verkeersongevallen etc.) zijn in de huidige opleiding portfolio's geworden, waardoor er minder uitval is, maar de opleiding tegelijkertijd ook een stuk makkelijker is geworden.
Ik ga zelf over een week het 3e leerjaar in en heb tot nu toe (net zoals de het merendeel van de klas) weinig tot niets aan huiswerk/leerwerk hoeven te doen..

Opiumwet/WWM was bij ons ook grotendeels zelfstudie. Vreemdelingenwet stond zelfs helemaal niet op het lesprogramma, maar na aandringen van ons en het feit dat dit wel in de kennistoets behandeld wordt hebben we er toch een uurtje les uit kunnen slepen...


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #985 Gepost op: 1 oktober 2015, 02:21:47
Zojuist mijn laatste werkdag gehad bij m'n huidige werkgever. Vanaf maandag in dienst bij de politie! Zin in!  098uo
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #986 Gepost op: 1 oktober 2015, 16:11:24
En vandaag een brief ontvangen met mijn personeelsnummer en welk wijkteam ik kom te werken tijdens de opleiding! Blij met welk bureau het geworden is.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #987 Gepost op: 1 oktober 2015, 16:14:23
Citaat van: PWB link=msg=1376321 date=1443708684
En vandaag een brief ontvangen met mijn personeelsnummer en welk wijkteam ik kom te werken tijdens de opleiding! Blij met welk bureau het geworden is.
Ik heb hem ook binnen gekregen! Hemelsbreed zit het bureau 5 kilometer van me vandaan!  :)
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


mikenelson

  • Brandweer Manschap A, Chauffeur / Aspirant Politie N4 eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #988 Gepost op: 1 oktober 2015, 16:19:22
Ik heb deze brief ook gehad. Tevens een afspraak voor de kleding, dit is echter pas begin november... Eerste maandje op de academie zal voor mij dus in ieder geval in burger zijn  :P


Glennet

  • Aspirant Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #989 Gepost op: 1 oktober 2015, 16:36:53
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1376148 date=1443628678
Ik heb helaas nog geen brief ontvangen, @glennet jij wel?
En ga je in de buurt van je woonplaats werken? Of wordt het een stuk rijden 0098

Zie je 5 oktober !
Ik heb geen idee of ik de brief al heb, lig op dit moment op het strand in Portugal, ben erg benieuwd!!

Tot de 5e!