Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015

Auteur Topic: Opleiding niveau 4, week 41 (oktober) 2015  (gelezen 145547 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #990 Gepost op: 1 oktober 2015, 16:45:26
Er staat trouwens ook in die brief dat men na het afronden van de opleiding in een andere eenheid kan worden tewerkgesteld... Is er iemand die hier van gehoord heeft?
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #991 Gepost op: 1 oktober 2015, 19:55:20
Citaat van: Glennet link=msg=1376327 date=1443710213
Ik heb geen idee of ik de brief al heb, lig op dit moment op het strand in Portugal, ben erg benieuwd!!

Tot de 5e!
Spannend!, ik heb helaas ook nog niet niet gekregen :'(

Citaat van: Wolfs link=msg=1376333 date=1443710726
Er staat trouwens ook in die brief dat men na het afronden van de opleiding in een andere eenheid kan worden tewerkgesteld... Is er iemand die hier van gehoord heeft?
Ja dat klopt, na je opleiding kom je te werken op een ander bureau. Dat is altijd zo?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #992 Gepost op: 1 oktober 2015, 20:04:41
Ander bureau, dat klopt Sjoerdiej. Maar in de brief staat dat je voorlopig binnen de eenheid Amsterdam werkt en na het afronden van de opleiding in een andere eenheid kan worden tewerkgesteld.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #993 Gepost op: 1 oktober 2015, 20:07:17
Tijdens de stages kom je op verschillende bureau's te werken. Althans, dat is in de regio glm zo. Pas in tertiel 9 mag je een voorkeur uitspreken waarna je definitief geplaatst wordt.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #994 Gepost op: 1 oktober 2015, 20:18:09
Citaat van: PWB link=msg=1376385 date=1443722681
Ander bureau, dat klopt Sjoerdiej. Maar in de brief staat dat je voorlopig binnen de eenheid Amsterdam werkt en na het afronden van de opleiding in een andere eenheid kan worden tewerkgesteld.
Ik heb het inderdaad verkeerd gelezen !
Dat wist ik dus ook niet inderdaad! :-\
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #995 Gepost op: 1 oktober 2015, 20:59:48
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1376396 date=1443723489
Ik heb het inderdaad verkeerd gelezen !
Dat wist ik dus ook niet inderdaad! :-\
Ik denk dat dat alleen in uitzonderlijke gevallen gebeurd, het kan niet zo zijn dat je na je schoolperiode in een willekeurige eenheid wordt geplaatst. Als dat wel normaal zou zijn dan zou je bij de sollicitatieprocedure ook niet hoeven kiezen tussen eenheden.

Ik zou me kunnen voorstellen dat als bij een bepaalde eenheid teveel mensen uitvallen in een klas, of dat er om de een of andere reden een tekort aan mensen is ontstaan, dat dit voor kan komen.

Heel gek is het ook weer niet, het zou eindelijk eens neerkomen op één Nationale Politie ::)
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #996 Gepost op: 1 oktober 2015, 21:20:23
Citaat van: PWB link=msg=1376385 date=1443722681
Ander bureau, dat klopt Sjoerdiej. Maar in de brief staat dat je voorlopig binnen de eenheid Amsterdam werkt en na het afronden van de opleiding in een andere eenheid kan worden tewerkgesteld.
Hoeft dus niet persé ;)


tazbrw

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 392
Reactie #997 Gepost op: 3 oktober 2015, 11:59:26
Citaat van: Jeroen89 link=msg=1376196 date=1443639628
Er zijn tegenwoordig voor de niveau 4 opleiding 11 examens (kennistoets en opnemen aangifte (tertiel 2), intake en verkeerscontrole (tertiel 3), kennistoets (tertiel 6), horeca en noodhulp (tertiel 7 (tevens einde niveau 3 opleiding)), kennistoets en taalperfect (tertiel 8 ) en opsporing en GVZ (tertiel 9). Voor de huidige lichtingen geldt het 3 kansen systeem nog, voor toekomstige lichtingen (vanaf intake week 5 2016 uit m'n hoofd) gelden er voortaan 2 kansen anders exit.

Een hoop examens uit de oude opleiding (milieu, verkeersongevallen etc.) zijn in de huidige opleiding portfolio's geworden, waardoor er minder uitval is, maar de opleiding tegelijkertijd ook een stuk makkelijker is geworden.
Ik ga zelf over een week het 3e leerjaar in en heb tot nu toe (net zoals de het merendeel van de klas) weinig tot niets aan huiswerk/leerwerk hoeven te doen..

Opiumwet/WWM was bij ons ook grotendeels zelfstudie. Vreemdelingenwet stond zelfs helemaal niet op het lesprogramma, maar na aandringen van ons en het feit dat dit wel in de kennistoets behandeld wordt hebben we er toch een uurtje les uit kunnen slepen...

Ik mag het nu wel zeggen. Het is goed te doen de opleiding(soms zelfs erg makkelijk) ;)
Een beetje opletten in de klas. Fatsoenlijk je opdrachten maken. Lekker je ding doen in de praktijk. Een goeie en vlotte babbel(helpen op examens).

Ik zeg eerlijk, soms mocht de verdieping best wel is opgezocht worden. Zeker in de milieuhoek. Ga mij niet meer vragen wat een hengel precies is of wat een stortplaats o.i.d. is.

Je bent start bekwaam als je uit de opleiding komt en in de praktijk wordt je vakbekwaam.
Groeten,  Tazbrw


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #998 Gepost op: 3 oktober 2015, 18:24:40
Ik wens iedereen heel veel succes en plezier!

Heb de rit net achter de rug, en mag met veel plezier terugkijken op de opleiding..


Danekato

  • Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #999 Gepost op: 3 oktober 2015, 19:30:09
Heel veel plezier en succes allemaal met de opleiding!
Gefeliciteerd dan Hendriksje!!