Antecedentenonderzoek

Auteur Topic: Antecedentenonderzoek  (gelezen 14222 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Gepost op: 14 april 2015, 13:21:05
Het antecedentenonderzoek, als onderdeel van je sollicitatie, door wie word dat uitgevoerd? AIVD?

En tot hoever gaan ze terug in de tijd?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 14 april 2015, 13:51:07
Hangt af van de functie waat je voor solliciteert. In de regel gebeurd dat door Bureau Veiligheid en Integriteit.

In principe kijken ze je helemaal na voor zover gegevens op basis van de WPG en Justitiele Documentatie nog binnen hun bewaartermijnen vallen. Ook je directe familie en vrienden zullen bekeken worden alsmede een zoekslag op openbare bronnen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #2 Gepost op: 14 april 2015, 14:50:44
Bedankt voor je antwoord. Wat is de bewaartermijn dan? Weet jij dat? Of hangt dat weer af van hetgeen je ooit hebt gedaan?

Heb gesolliciteerd als hoofdagent.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #3 Gepost op: 14 april 2015, 15:36:05
Als je je ergens zorgen om maakt kun je dat beter vooraf ZELF melden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 14 april 2015, 16:53:58
Citaat van: jordie29 link=msg=1343524 date=1429015844
Of hangt dat weer af van hetgeen je ooit hebt gedaan?

Dat hangt er inderdaad vanaf of je bijvoorbeeld verdachte bent geweest bij een misdrijf, een overtreding hebt begaan of dat je een keer gecontroleerd bent bij een groepje jeugd.

De eerste wordt lang bewaard en kan problemen geven, het tweede wat korter en hoeft geen probleem te zijn en het derde zal zelden tot problemen leiden tenzij...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #5 Gepost op: 14 april 2015, 18:40:48
Ik ben lange tijd geleden begonnen met het afbouwen van een vriendschap waarbij ik vermoedde dat die persoon weleens bezig zou kunnen zijn met dingen waar ze bij het antecedentenonderzoek niet blij van zouden worden, kan dat echter alsnog problemen opleveren? Hoe wil je in godsnaam bewijzen dat bepaalde mensen geen rol meer spelen in jouw leven?  :-\

En wat als je beste vriend of vriendin topcrimineel blijkt te zijn zonder dat je er ook maar iets van wist? Het feit dat je er niets van wist geeft toch in wezen al aan dat het jouw integriteit niet aangetast heeft?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 14 april 2015, 18:56:48
Dat zijn zaken die in het huisbezoek ter sprake kunnen komen. En het gaat natuurlijk niet alleen om zaken die je integriteit aangetast kunnen hebben, maar ook om zaken die je integriteit aan kunnen gaan tasten.

Het zou zomaar kunnen dat de politie je dan zal vragen om de contacten met een bepaald persoon te verbreken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7 Gepost op: 14 april 2015, 18:57:46
Maak je niet druk, zolang jij een schoon geweten hebt en niet op de hoogte bent van e.e.a. zou ik me geen zorgen maken. Ik dacht trouwens dat de A en P onderzoeken door de AIVD werden gedaan, maar schijnbaar is dit niet (meer) zo.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 14 april 2015, 21:13:32
De P-onderzoeken vinden plaats door de eenheid, de A, B en C onderzoeken vinden wel plaats door de AIVD.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #9 Gepost op: 14 april 2015, 21:39:19
Mooi om te horen dat er een vorm van wederhoor gehanteerd wordt  ;D *zorgen vliegen weg*

En die verschillende niveaus van onderzoek, weet iemand bij welke rang (of functie) welk niveau hoort?