Antecedentenonderzoek

Auteur Topic: Antecedentenonderzoek  (gelezen 14179 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #10 Gepost op: 15 april 2015, 09:08:56
Voor regulier politiewerk volstaat een P onderzoek. Kom je richting sectie stiekem (OT, AT, TCIE etc) of in de informatievoorziening dan zit je al snel aan een A onderzoek (het zwaarste).

Ik kan ook even geen functie binnen de politie bedenken die met een B of C onderzoek ook te doen is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #11 Gepost op: 15 april 2015, 09:34:38
Bedankt voor de antwoorden. Als je elf jaar geleden betrokken bent geweest bij een mishandeling, en daarvoor jezelf ook hebt moeten verantwoorden voor de rechter levert dat dan problemen op?  Elf jaar geleden. Speelt dat mee? Dat het al een hele tijd geleden is? Of hanteren ze een standaard beleid?


Eevee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #12 Gepost op: 15 april 2015, 09:40:53
Citaat van: jordie29 link=msg=1343735 date=1429083278
Bedankt voor de antwoorden. Als je elf jaar geleden betrokken bent geweest bij een mishandeling, en daarvoor jezelf ook hebt moeten verantwoorden voor de rechter levert dat dan problemen op?  Elf jaar geleden. Speelt dat mee? Dat het al een hele tijd geleden is? Of hanteren ze een standaard beleid?

misschien heb je hier iets aan: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Veiligheidsonderzoek
Sollicitatie Politiekundige


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #13 Gepost op: 15 april 2015, 09:50:41
Kombijdepolitie.nl zegt het volgende:

Citaat
Voor de rechter geweest?
Een veroordeling door de rechter kan een bezwaar zijn, een bekeuring niet. Wanneer je in een proeftijd zit of als er nog geen vonnis uitgesproken is in een zaak, word je niet aangesteld bij de politie. Aspecten waar bij een veroordeling naar gekeken wordt zijn: hoe lang is het geleden? Was het een jeugdzonde? Hoe zwaar was de veroordeling? Was het eenmalig of een reeks van gebeurtenissen?


Advies
Als alles in orde is ontvang je een positief advies. Het bgo mag wettelijk pas aan het einde van het selectietraject gedaan worden. Heb je twijfels dan raden we je aan deze al aan het begin van het selectietraject ter sprake te brengen, om teleurstelling bij de laatste selectiestap te voorkomen.

Er zal ook een rechercheur bij je thuis komen voor een gesprek. Ik ga er vanuit dat hij dit ook ter sprake brengt. Aan de hand van jouw verhaal zal hij dan zijn conclusies trekken.


jordie29

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #14 Gepost op: 15 april 2015, 09:55:01
Fijn! Snelle reactie. Ik had dit vanaf de eerste stap al ten sprake gebracht, maar ze zeiden inderdaad dat het pas, wettelijk geregeld, aan het einde van het traject plaats vind. Opzich zijn dit wel erg positieve berichten. Het was geen zwaar delict, het was zelfs niet eens mijn ruzie. Ik kwam er bij om het te sussen maar dat liep allemaal, door emotie en omstandigheden, anders. Het is lang geleden en daarna is er niks meer voor gevallen, dus ik zie het positief tegemoet.

Nogmaals mijn dank


mike10700

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Sollicitant Hoofdagent - eenheid Den Haag
Reactie #15 Gepost op: 30 december 2016, 22:40:40
Hallo allemaal, tijdje geleden dat mensen hierop hebben gereageerd maar om nu gelijk een nieuw topic aan te maken voor mijn vraag, denk ik dat het beter is dat ik het eerst hier probeer.
Ik ben 2x in de overtreding gegaan met te vroeg legaal vuurwerk af te steken. Tweemaal halt en beide keren taakstraf. Alles goed afgehandeld en het was toen ik 13 en 15 jaar oud was. Ik ben momenteel 22 jaar en het was echt een jeugdzonde. Weten jullie misschien of dit een probleem kan worden bij het antecedentenonderzoek of bij de selectie? Ik ga het hoe dan ook melden bij mijn selectie, maar ben benieuwd hoe de politie hier naar kijkt.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #16 Gepost op: 31 december 2016, 15:18:00
Je zal er zeker vragen over krijgen. Een HALT-straf hoort echter geen belemmering te zijn bij het solliciteren. Zo lang het maar meer dan 5 jaar geleden is, en blijkt dat je veranderd bent.

Als dat zo is, en je weet van jezelf dat je integer bent, heb je niks om je zorgen over te maken.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #17 Gepost op: 31 december 2016, 16:21:47
Als dit je grootste jeugdzonde is ga je er echt niet op afgewezen worden. Zelfs niet als je wel daadwerkelijk een boete gehad buiten de HALT straf van nu. Wees er wel eerlijk en volledig over.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mike10700

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Sollicitant Hoofdagent - eenheid Den Haag
Reactie #18 Gepost op: 1 januari 2017, 14:41:52
Vriendelijk bedankt voor jullie reacties en de informatie. Fijn om te weten! Gelukkig nieuw jaar trouwens!


MW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #19 Gepost op: 1 januari 2017, 22:54:27
Allereerst de beste wensen allemaal!

Ik stel ook even een vraag over dit onderwerp: hoe wordt de 1e, 2e, 3e graads familie gecontroleerd? moeten deze door jou opgegeven worden, of hebben ze dat al in beeld? hetzelfde geld voor je vriendenkring, moeten deze bij naam etc. genoemd worden in een gesprek/rapport, of halen ze die informatie ook ergens vandaan?