verkeersregelaars

Auteur Topic: verkeersregelaars  (gelezen 7532 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lukas074

  • Gast
Gepost op: 18 augustus 2005, 16:12:02
Wat mij iedere keer verbaasd is dat er zoveel veiligheidsmaatregelen genomen moeten worden voor verkeersveiligheid. En dat de politie er geen kl.... mee doet.

Bij ons op de zaak moesten we veiligheidskleding aanschaffen voor de zomer en de winter (gele of oranje kleding), omdat we langs de openbareweg werken. Nu heb ik onlangs in Rotterdam een paar keer een route van een spoedtransport uitgereden omdat dat toevallig op mijn route lag. Maar gewoon geen agent te zien met een veiligheidsvestje met politie.

Ook zijn er enkele collega's met een curcus verkeersregelaar of zo iets begonnen. Nu was er een ongeluk gebeurd en staat er 1 of andere uit de lucht getrokken vent het verkeer te regelen. Kan me er wel iets bij voor stellen als de politie het druk heb, maar als je met 8 mensen lekker in een kringetje staat over de ene collega staat te oudehoeren nou sorry hoor.....!!!!!!!

Maar staat de politie hier ook al boven de wet. Gelden die regels ook niet voor de politie???

DAT LUCHT OP!




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2005, 16:13:46
en verder nog wat zinnings te melden?  ???


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2005, 20:55:21
Vast wel!  ;)

Ik vind wel dat 'ie gelijk heeft (als ik het goed begrijp hoor). Hier staan meestal ook gewoon burgers met een hesje aan het verkeer te regelen (doet m'n pa ook wel eens). Of iemand van de provincie of RWS.

Greetz, Joris
343, never forget.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2005, 23:29:18
Gewoon een burger uit de lucht pikken, daar heb ik ook wat tegen, maar provincie, rws, opsporingsdiensten (evt brandweerman), anwb-er, verkeersregelaar, kortom mensen die verstand van zaken hebben, daar heb ik geen problemen mee (het is alleen niet handig, de politie heeft meestal de coodinatie wat verkeer betreft, en sommige posten zullen dan niet goed bereikbaar zijn.)

Nu heb ik onlangs in Rotterdam een paar keer een route van een spoedtransport uitgereden omdat dat toevallig op mijn route lag. Maar gewoon geen agent te zien met een veiligheidsvestje met politie.


Ik luister vaak naar spoedtransporten op de scanner, het wordt vrijwel altijd genoemd door de verkeersdienst, zo niet door de centralist. Een spoedtransport weten ze vaak niet eerder dan 15 min van tevoren, er kan dus van alles op een kruising komen te staan, die niet altijd een vestje bij zich hebben. En dan heb je natuurlijk nog eigenwijzen die het niet nodig vinden een vestje aan te trekken, maar dat zullen er niet veel zijn (hoop ik)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Lukas074

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2005, 10:26:41
Citaat
Ik luister vaak naar spoedtransporten op de scanner, het wordt vrijwel altijd genoemd door de verkeersdienst, zo niet door de centralist. Een spoedtransport weten ze vaak niet eerder dan 15 min van tevoren, er kan dus van alles op een kruising komen te staan, die niet altijd een vestje bij zich hebben. En dan heb je natuurlijk nog eigenwijzen die het niet nodig vinden een vestje aan te trekken, maar dat zullen er niet veel zijn (hoop ik)

Ik weet dat er in elke politiebus zeker 2 veiligheidsvesten liggen. Ik denk dat het meer van een gemak is van..... laat maar. Zet wel mijn blauwe lampen aan.
En ik hoor ook inderdaad op de scanner: denk om u veiligheidsvesten en dat niet 1 keer maar wel 4 a 5 keer. En als je dasn nog agenten ziet. tjonge jonge.

reed een tijdje geleden langs een ongeval. Stond een motorrijder het verkeer om te leiden. Alleen jammer dat deze zijn leren pak had uitgedaan en in het schemer met pik zwarte kleding het verkeer staat te regelen.

Zullen die veiligheidvestjes niet daar voor bedoelt zijn?? Denkt het niet.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2005, 13:09:58
Ik weet dat er in elke politiebus zeker 2 veiligheidsvesten liggen. Ik denk dat het meer van een gemak is van..... laat maar. Zet wel mijn blauwe lampen aan.
En ik hoor ook inderdaad op de scanner: denk om u veiligheidsvesten en dat niet 1 keer maar wel 4 a 5 keer. En als je dasn nog agenten ziet. tjonge jonge.

reed een tijdje geleden langs een ongeval. Stond een motorrijder het verkeer om te leiden. Alleen jammer dat deze zijn leren pak had uitgedaan en in het schemer met pik zwarte kleding het verkeer staat te regelen.

Zullen die veiligheidvestjes niet daar voor bedoelt zijn?? Denkt het niet.
Wow...heb jij in elke politiebus gekeken of er veiligheidsvesten in zitten??? Daar zal je baas niet blij mee zijn dan...hou je weinig tijd over om te werken.... ::)

Geintje natuurlijk...maar ik zie toch vrij veel vestjes om me heen als ik aan het werk ben....dus ik deel jouw mening niet.... Een motorrijder zonder jas is natuurlijk niet zo handig... maar dat onwijs beledigde toontje wat je aanslaat is ook niet bevorderlijk voor de reacties die je eventueel zou kunnen krijgen van politiecollega's.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2005, 15:57:44
Ik weet dat er in elke politiebus zeker 2 veiligheidsvesten liggen. Ik denk dat het meer van een gemak is van..... laat maar. Zet wel mijn blauwe lampen aan.
En ik hoor ook inderdaad op de scanner: denk om u veiligheidsvesten en dat niet 1 keer maar wel 4 a 5 keer. En als je dasn nog agenten ziet. tjonge jonge.

reed een tijdje geleden langs een ongeval. Stond een motorrijder het verkeer om te leiden. Alleen jammer dat deze zijn leren pak had uitgedaan en in het schemer met pik zwarte kleding het verkeer staat te regelen.

Zullen die veiligheidvestjes niet daar voor bedoelt zijn?? Denkt het niet.

die veiligheidsvesten zijn dan waarschijnlijk kogelvrije vesten ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2005, 23:36:38
Ik weet dat er in elke politiebus zeker 2 veiligheidsvesten liggen. Ik denk dat het meer van een gemak is van..... laat maar. Zet wel mijn blauwe lampen aan.
En ik hoor ook inderdaad op de scanner: denk om u veiligheidsvesten en dat niet 1 keer maar wel 4 a 5 keer. En als je dasn nog agenten ziet. tjonge jonge.

reed een tijdje geleden langs een ongeval. Stond een motorrijder het verkeer om te leiden. Alleen jammer dat deze zijn leren pak had uitgedaan en in het schemer met pik zwarte kleding het verkeer staat te regelen.

Zullen die veiligheidvestjes niet daar voor bedoelt zijn?? Denkt het niet.

Het kan bets voorkomen dat voet-, fiets-, scooter, paardensurveillance een kruising pakken, die hebben geen vestje voorhanden.
Verder ben ik het met je eens, als er opvallende kleding is, doe die dan ook aan.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #8 Gepost op: 19 augustus 2005, 23:55:07
Gewoon een burger uit de lucht pikken, daar heb ik ook wat tegen, maar provincie, rws, opsporingsdiensten (evt brandweerman), anwb-er, verkeersregelaar, kortom mensen die verstand van zaken hebben, daar heb ik geen problemen mee (het is alleen niet handig, de politie heeft meestal de coodinatie wat verkeer betreft, en sommige posten zullen dan niet goed bereikbaar zijn.

hmm bij ons was er laatst een leuke discussie op de post wij doen meestal bij olie spoortjes hoe groot ze ook zijn meestal zelf het verkeer regelen nu ben ik tegen mijn bevelvoerder uitgevallen dat ik daarvoor niet opgeleid ben (niemand binnen ons korps) ik ben een beetje gaan neuzelen op internet bij onze grote vriend de verzekering en wat blijkt: EEN BRANDWEERMAN IS NIET VERZEKERD TIJDENS HET REGELEN VAN HET VERKEER ,dit wil zeggen dat als de brandweerman aangereden wordt dat hij zelf geen cent krijgt! (op papier dan) hij deed een taak die niet voor de brandweer is! zelfs als door zijn regelen een ongeval gebeurd door verkeerde signalen te gebruiken kan hij eventueel als veroorzaker vervolgt worden (als degene in de auto echt moeilijk doet teminste) wij zijn namenlijk niet opgeleid als verkeers regelaar in feite is het zelfs zo dat wij ook geen auto tegen mogen houden omdat dit weer een belemering van het verkeer is nu is het in nederland gelukkig niet zo erg als de brandweer het verkeer staat te regelen maar toch als er een keer wat gebeurd dan kunnen de gevolgen niet te overzien zijn voor de collega (puntje bij paaltje is de bevelvoerder verantwoordelijk dus de collega brandwacht niet).


kijk wij van de brandweer amersfoort weten ook dat als wij op een zaterdag nacht een oliespoor krijgen dat er geen politie bij zal blijven hun hebben het druk genoeg en daar ga ik geen discussie over beginnen maar voor onze veiligheid en verzekering is het toch beter als de poltitie die taak op zich nam ipv de brandweer er komen steeds meer rechtzaken om de kleinste dingen en laten we hopen dat dit in deze kwestie niet zal gebeuren.

wellicht is het wel mogelijk om eens een keer een agent op een oefenavond te krijgen die wat regels/tips dorgeeft over het regelen van het verkeer  iedere informatie is altijd makkelijk en wij weten dan ook waar wij op moeten letten bij het regelen van het verkeer.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2005, 13:22:38


hmm bij ons was er laatst een leuke discussie op de post wij doen meestal bij olie spoortjes hoe groot ze ook zijn meestal zelf het verkeer regelen nu ben ik tegen mijn bevelvoerder uitgevallen dat ik daarvoor niet opgeleid ben (niemand binnen ons korps) ik ben een beetje gaan neuzelen op internet bij onze grote vriend de verzekering en wat blijkt: EEN BRANDWEERMAN IS NIET VERZEKERD TIJDENS HET REGELEN VAN HET VERKEER ,dit wil zeggen dat als de brandweerman aangereden wordt dat hij zelf geen cent krijgt! (op papier dan) hij deed een taak die niet voor de brandweer is! zelfs als door zijn regelen een ongeval gebeurd door verkeerde signalen te gebruiken kan hij eventueel als veroorzaker vervolgt worden (als degene in de auto echt moeilijk doet teminste) wij zijn namenlijk niet opgeleid als verkeers regelaar in feite is het zelfs zo dat wij ook geen auto tegen mogen houden omdat dit weer een belemering van het verkeer is nu is het in nederland gelukkig niet zo erg als de brandweer het verkeer staat te regelen maar toch als er een keer wat gebeurd dan kunnen de gevolgen niet te overzien zijn voor de collega (puntje bij paaltje is de bevelvoerder verantwoordelijk dus de collega brandwacht niet).


kijk wij van de brandweer amersfoort weten ook dat als wij op een zaterdag nacht een oliespoor krijgen dat er geen politie bij zal blijven hun hebben het druk genoeg en daar ga ik geen discussie over beginnen maar voor onze veiligheid en verzekering is het toch beter als de poltitie die taak op zich nam ipv de brandweer er komen steeds meer rechtzaken om de kleinste dingen en laten we hopen dat dit in deze kwestie niet zal gebeuren.

wellicht is het wel mogelijk om eens een keer een agent op een oefenavond te krijgen die wat regels/tips dorgeeft over het regelen van het verkeer  iedere informatie is altijd makkelijk en wij weten dan ook waar wij op moeten letten bij het regelen van het verkeer.


Jij kan nooit persoonlijk aansprakelijk worden gesteld als er een ongeval plaatst vindt door een foute beslissing,dat is ten alle tijden de gemeente.Want zodra de pieper gaat ben je in dienst van de gemeente,en dan draait de gemeente op voor de schade