Ervaringen met zwaailicht en sirene

Auteur Topic: Ervaringen met zwaailicht en sirene  (gelezen 33959 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bertus

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 24 september 2003, 18:08:21
Allereerst Stefan de informatie die jij gekegen hebt over de opleidingen klopt .Van wie gehoord???? T.H.???
Dan Sjoerd je woont zeker in Hoogezand want daar werkt namelijk  J. N.
Het lijkt mij niet zinvol om elkaar proberen te verbeteren of aan te vallen en te zeggen dat het gras van de buurman groener is we moeten er gewoon voor zorgen dat de opleidingen in zijn totaliteit beter worden.
En nee Sjoerd ik ben geen ambu. ch. werkzaam post Groningen.

                                                            Bertus


d.d.g. sjoerd

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 24 september 2003, 21:34:46
hoi bertus

ik zeg ook niet dat het gras groener is bij de buren en ik ben het helemaal met je eens dat een aantal dingen nog sterk verbeterd kunnen worden

gr sjoerd


chauffeur cddg

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 25 september 2003, 13:31:25
Nee heb het van C.U. gehoord. En sjoerd ik werk op schil zuid.  ;)

Ik vind trouwens dat die opleiding vóór aanvang van de doktersdienst had gemoeten en niet achteraf. Naar mijn idee hebben de ddg chauffeurs nu wel een redelijke ervaring opgebouwd in het rijden met ogs.
Wel vind ik dat de opleiding er toch nog moet komen.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #33 Gepost op: 25 september 2003, 17:15:49
Dta is zeker zo. Beter laat dan nooit. Je weet toch nooit wat je er nog aan heb?

Christian


Bertus

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 25 september 2003, 19:50:18
Nou Sjoerd en Stefan we zijn dus min of meer collega,s van elkaar .
Ik ben het er volledig mee eens dat de opleidingen bij de start van de toenmalige .CDDG al geregeld had moeten zijn , want dan hadden jullie er zo mee in kunnen participeren.
Verder is het zo dat het mij zinvol lijkt dat jullie C. U. gaan vertellen waar als dat een opleiding aan moet voldoen of dat je mij dat mailt.

                                                        Bertus


Klaas van der Berg

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 30 september 2003, 21:22:24
Die meneer van de cddg moet niet denken dat een taxichauffeur maar zo met OGS kan rijden. Als ervaren brandweerman weet ik wat er kan gebeuren en daar voor hebben wij uitgebreide opleidingen gevolgd. Jullie zijn een beetje overmoedig met je ideeen over het rijden uberhaupt met zo'n vito


chauffeur cddg

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 1 oktober 2003, 17:42:21
beste klaas,

Ik vraag me af hoe jij kunt oordelen over mensen die je helemaal niet kent.
Hoe ions rijgedrag is en hoe wij met ogs omgaan is zeer zeker niet overmoedig en als je de tijd had genomen om alle voorgaande berichten eens goed door te lezen, was je er achter gekomen, dat wij OOK voor een een gedegen opleiding zijn voor alle hap chauffeurs.

Maar ik snap best dat jullie je een beetje genaaid voelen. Jullie moesten een volgens mij best pittige cursus volgen voor het rijden met ogs, en die ( zoals jij dat noemt) "taxichauffeurtjes" mogen er zo maar op rijden. Neem van mij aan. Alle chauffeurs op onze auto rijden met het voornemen om na de dienst gewoon weer gezond en wel bij hun gezinnentje thuis te komen.
Dat je kritiek hebt op dit hele gebeuren begrijp ik, maar spreek daar dan wel aub de juiste persoon op aan.


firemanr

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 1 oktober 2003, 18:32:33
beste klaas,

Ik vraag me af hoe jij kunt oordelen over mensen die je helemaal niet kent.
Hoe ions rijgedrag is en hoe wij met ogs omgaan is zeer zeker niet overmoedig en als je de tijd had genomen om alle voorgaande berichten eens goed door te lezen, was je er achter gekomen, dat wij OOK voor een een gedegen opleiding zijn voor alle hap chauffeurs.

Maar ik snap best dat jullie je een beetje genaaid voelen. Jullie moesten een volgens mij best pittige cursus volgen voor het rijden met ogs, en die ( zoals jij dat noemt) "taxichauffeurtjes" mogen er zo maar op rijden. Neem van mij aan. Alle chauffeurs op onze auto rijden met het voornemen om na de dienst gewoon weer gezond en wel bij hun gezinnentje thuis te komen.
Dat je kritiek hebt op dit hele gebeuren begrijp ik, maar spreek daar dan wel aub de juiste persoon op aan.

Als chauffeur van een brandweervoertuig, welke toch anders reageert in het verkeer als een personenauto qua remmen, bochten nemen etc., neem ik mij ook steeds voor om trug thuis te komenbij het gezin, alleen als je prio 1 ritten rijdt, dendert de andrenaline door je lichaam en heb je maar oog voor 1 ding en dat is de weg en er heel aan te komen! Dus het meerijden met zulke ritten om te zien hoe dat gaat, dat zijn onnodige ritten omdat je niet ervaart wat de chauffeur ervaart!
Verder denk ik en hoop ik dat die HAP chauffeurs zo spoedig mogelijk ALLEMAAL hun rijopleiding krijgen omdat je toch wel wat leert wat voertuigbeheersing betreft en dat is zeker niet onbelangrijk!


chauffeur cddg

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 1 oktober 2003, 18:38:18
Ik weet zeker dat iedere hap chauffeur het hier volkomen mee eens is. Ik in ieder geval zeker.


christiaan

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 1 oktober 2003, 21:34:29
Ik vind persoonlijk dat voordat een chauffeur met ogs mag rijden deze de rijopleiding genoten moet hebben. Dit geeft voor de arts en de chauffeur meer zekerheid.