Brandweerduikers pas na half uur bij fataal ongeluk - Anna Paulowna 22-04-2015

Auteur Topic: Brandweerduikers pas na half uur bij fataal ongeluk - Anna Paulowna 22-04-2015  (gelezen 67401 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Is het iemand misschien ook opgevallen dat de doorkoppeling richting de Friese duikers niet goed werkt...
De WO van Leeuwarden werd als eerste gealarmeerd...echter is die nooit binnengekomen op de pager.

Ondanks de afstand en dergelijke een zeer kwalijke zaak.

Daarnaast heeft Sneek ook duikers, deze kunnen aanzienlijk eerder aanwezig zijn.(uitgegaan van de reistijd en niet de uitruktijd)...
De hamvraag...waarom word er gekozen voor een Wo uit Leeuwarden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Een ding is zeker, als ze van zo ver moeten komen. 't Blijft vanaf nu bij bergingsklussen...


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Citaat van: warhamstr link=msg=1345913 date=1429822143
Een ding is zeker, als ze van zo ver moeten komen. 't Blijft vanaf nu bij bergingsklussen...
Zoals eerder is aangehaald is dat nog niet zo zeker als jij zegt. Dit hangt van behoorlijk wat criteria af... :-X
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: mallemiering link=msg=1345890 date=1429815141
Je kunt die marineduikers ook zien als een extraatje. Voorlopig vallen ze niet onder de VR, dus die hebben ook niets te eisen. Het is prettig als ze er zijn, maar je moet er niet op rekenen. Ook als ze overdag een inzet hebben in hun eigen taakveld zijn ze niet beschikbaar.

Ik zou in de situatie van NHN toch alles uit de kast halen om van dat extraatje een tijdelijk zekerheidje te maken zeker als het inzetten betreft die bijna op je standplaats gebeuren. Ik kan me goed voorstellen dat je voor een inzet in Hoorn de duikers van Purmerend piept, voor Alkmaar Velsen en voor Anna Paulowna de marine, ik weet niet of Lelystad over duikers beschikt maar ik kan me in een dergelijk geval voorstellen dat je voor het Oosten van het westfriese dan Lelystad zo piepen.

Het feit dat de marine duikers op hun eigen gebied een inzet kunnen hebben vind ik hierin geen enkel argument want ook Veslen en Purmerend kunnen al een inzet hebben in hun eigen regio zelfs al zouden de duikers van NHN wel actief zijn loop je het risico dat ze al een inzet hebben (ja hoe groot die kans is.....maar die bestaat wel)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1346070 date=1429894704
Het feit dat de marine duikers op hun eigen gebied een inzet kunnen hebben vind ik hierin geen enkel argument want ook Veslen en Purmerend kunnen al een inzet hebben in hun eigen regio zelfs al zouden de duikers van NHN wel actief zijn loop je het risico dat ze al een inzet hebben (ja hoe groot die kans is.....maar die bestaat wel)
Die kans is in het hele land aanwezig. Ik denk dat het beter is om er aan te wennen dat er bij waterongevallen meer doden gaan vallen, ook omdat er inmiddels veel duikteams zijn opgeheven.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Peter71 link=msg=1346075 date=1429895231
Die kans is in het hele land aanwezig. Ik denk dat het beter is om er aan te wennen dat er bij waterongevallen meer doden gaan vallen, ook omdat er inmiddels veel duikteams zijn opgeheven.

Daarom vind ik het dus ook geen argument om "te rechtvaardigen" dat marine duikers een extraatje zijn.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Zullen we het dan een mazzeltje noemen dat in Den Helder marineduikers zijn, die ook inzetbaar zijn bij een waterongeval in de regio Noord-Holland-Noord? Ik wil niet vervelend zijn, maar dit extraatje kennen de rest van de regio's niet. ::)
Dat is het geluk dat er in Den Helder de marine zit, die ook nog eens duikers hebben en zelfs een brandweer die elke taak aan kan.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
En niet te vergeten dat het marine brandweer duikteam ook al was opgeheven i.v.m. bezuinigingen  :(


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Doruz link=msg=1346101 date=1429907300
En niet te vergeten dat het marine brandweer duikteam ook al was opgeheven i.v.m. bezuinigingen  :(

Marine brandweerduikteam is toch niet opgeheven ivm bezuinigingen? Ze zijn gewoon over gegaan in de huidige Defensie Duikgroep. Het is een beetje onzin om voor de Nieuwe Haven een apart brandweerduikteam te hebben, terwijl de DDG binnen dezelfde tijd hetzelfde kan doen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Brandweervrijwilligers eisen meer duikteams


ANNA PAULOWNA De verdrinkingsdood van een te water geraakte automobilist in Anna Paulowna gisteravond heeft de discussie rondom duikteams weer doen oplaaien. Brandweervrijwilligers eisen nu dat er meer duikers komen in de provincie 'Duikteams zijn er niet om mensen te redden'
Volgens Steven van de Looij, regionaal commandant van de brandweer Noord-Holland Noord, komt het echter zelden voor dat duikteams iemand levend uit het water weten te halen. Onno van Veldhuizen, burgemeester van Hoorn, verdedigde eerder al het op non-actief stellen van enkele teams op deze wijze. "Onze duikteams zijn er op ingericht om te bergen en te zoeken.