Grimeren stap voor stap

Auteur Topic: Grimeren stap voor stap  (gelezen 17911 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 19 augustus 2005, 19:38:41
In dit stukje forum is het de bedoeling dat iemand een foto van een verwonding plaatst met de beschrijving hoe deze te maken.
Ook kan er reactie gegeven worden bijvoorbeeld tips om die zelfde verwonding op een andere manier te maken.

Dus laat wat van jullie zien en horen.

Ik ga even op zoek naar foto`s van mijn darmpje :P
en zal er dan de beschrijving ook bij zetten.


GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2005, 20:11:31
Oke eens kijken wat ik er van kan bakken.
Hier een beschrijving van een uitpuilende darm.

Men neme een stuk verse/diepvries varkensdarm van ongeveer 15 / 20 cm.
Deze vul je met een mengsel van brooddeeg op kleur gemaakt met blauw en rood/bruin.
blauw:kan inkt zijn
Rood: bloedvloeistof
bruin: ketjap

Niet te overdreven kleuren.

Het kan ook een mengsel zijn van peperkoek en brooddeeg.
vul de darm tot je ongeveer de helft gevuld hebt en breng het tot in het midden vanhet stuk darm.
Zodat je aan beide zijden een stuk darm over hebt dat leeg is.
Die lege stuken maak je aan elkaar door er een knoop in te leggen.
Je hebt nu een soort ringetje.
Het lege stuk darm bevestig je nu met tape op de buik waar je de wond wil maken.

 Je kunt dit het beste doen door de tape in te knippen aan de uiteinden en die aan beide zeiden langs de darm uit te laten steken.(niet te ver je moet het nog verwerken onder de grime)

Als je de darm bevestigd heb op de buik breng je het weefsel op kleur om de wond te maken.
Dit kan brooddeeg, caran dache of bijenwas zijn.
zorg dat je de randen goed weg werkt.
Het moet lijken of de buik open is waar de darm eruit komt.

Kleur eventueel de darm een beetje rose, rood, blauwig
probeer dit even uit van te voren.

Dan de wond het beste kun je de binnenkant van de wond en beetje rood maken met wondbodempasta en zwart of een andere grime zodat het lijkt alsof de wond diep is. ( blauweplekken rood wil ook wel)

Breng dan de kleding over de wond aan en plak deze een beetje vast zorg er wel voor dat de wond/darm goed te zien is.
Als laatste breng je op de plaats waar je gaat spelen bloed aan in de wond.
Zorg er hierbij voor dat het bloed niet over de darm komt.

Succes verzekerd ;D ;D
Ik heb het gespeeld bij een grote ketting botsing liggend in een bus die over de kop was gegaan.
Wat schock face en zweet op je gezicht en andere delen die zichtbaar zijn.
In het begin kun je nog enig sinds roepen om hulp maar als de hulpverleners in de buurt komen wordt je langzaam slechter en je geeft pijn aan in de onderbuik.



Ik vergeet het gezicht van die notartste nooit meer toen ze naar die wond keek het was meteen spoed om me eruit te halen.
Later ben ik nog geintubeerd en met de notartswagen naar een ziekenhuis gebracht ;D
Ben benieuwd wat jullie er van vinden en kijk uit naar de volgende patient ehm verwonding ;D




[verwijderd door de admin]
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2005, 23:35:10
Ik zal ook iets leuks opzoeken.  ;D lekker smeuiig.  ;D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2005, 21:53:25
Op een oefening heb ik deze duimwond gemaakt.
Iedere keer een stukje karandache opzetten, vervolgens deze openwerken en om diepte te krijgen gebruik je dik bloed om dit in de holtes op te vullen. Afwerken met dunbloed en klaar en het duimpje. Simpel  ;D

[verwijderd door de admin]


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2005, 22:18:02
Oke eens kijken wat ik er van kan bakken.
Hier een beschrijving van een uitpuilende darm.

En nu voor het echt (ter vergelijking)
Deze foto lijkt een beetje oververzadigd, maar de Lotusversie mag misschien iets meer kleurstof hebben ?

[verwijderd door de admin]
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2005, 21:17:20
Zeg Jacques, je snapt toch zeker wel dat dit geen grimeer werk is hè. Dit noemen wij gewoon een operatie.  ;D
Kijk er wordt gevraagd of er foto's zijn van eigen makelij, tja en dit is toch geen eigen makelij wat grimeer werk betreft. :-\

Maar het is wel een mooie foto.  ;D


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #6 Gepost op: 24 augustus 2005, 21:31:03
Zeg Jacques, je snapt toch zeker wel dat dit geen grimeer werk is hè. Dit noemen wij gewoon een operatie.  ;D
Kijk er wordt gevraagd of er foto's zijn van eigen makelij, tja en dit is toch geen eigen makelij wat grimeer werk betreft. :-\

Maar het is wel een mooie foto.  ;D
Nee begrijp ik, maar het ging om de kleur van de darmpjes, verder niet  ;D
Maar ik heb wel bewondering voor soms erg mooie kunststukjes van jullie hoor.
Jammer dat er soms niet eens naar gekeken wordt (zoals bij training eerste ambulance, dan telt alleen ABC)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:09:00
Nee begrijp ik, maar het ging om de kleur van de darmpjes, verder niet  ;D
Maar ik heb wel bewondering voor soms erg mooie kunststukjes van jullie hoor.
Jammer dat er soms niet eens naar gekeken wordt (zoals bij training eerste ambulance, dan telt alleen ABC)

Zonde hè dat ze bij de ambulance niet vaak naar de wondjes kijken, daar wordt vaak erg hun best op gedaan. Maar er zijn er ook die het wel zien hoor  ;D
Ze plakken dan maar gauw een gaasje erop  ;D
Maar bij de ehbo'ers wordt er wel vaak naar gekeken, tja en sommige kunnen daar dan niet tegen en gaan vanzelf als slachtoffer spelen.  ;D Flauw vallen dus.  ;D


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:12:50

Zonde hè dat ze bij de ambulance niet vaak naar de wondjes kijken, daar wordt vaak erg hun best op gedaan. Maar er zijn er ook die het wel zien hoor  ;D
Ze plakken dan maar gauw een gaasje erop  ;D
Maar bij de ehbo'ers wordt er wel vaak naar gekeken, tja en sommige kunnen daar dan niet tegen en gaan vanzelf als slachtoffer spelen.  ;D Flauw vallen dus.  ;D
Dan heb je pas echt eer van je werk :-)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 24 augustus 2005, 22:29:17
Fijne topic dit,vooral als je net een frikandelletje hebt gedown-load  :-X ;D ;D ;D