Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658313 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Jazeker! In de eenheid R'dam een handje vol.
Vooral de wat langere collega's 'klagen' over de ruimte, voorin is die wat beperkter qua hoogte en beenruimte.
De ruimte van de verdachte is groter, mede doordat het reservewiel weg is gehaald.
Achterin de ladekast in naar mijn mening gewoon even wennen. Ik vind het overzichtelijker en bij ons zit er alsnog een ram/bonk op de bus, ondanks dat die eigenlijk wegbezuinigd is.

Wel waren er problemen met de randapparatuur, die viel regelmatig uit onderweg, dus dat was vrij irritant. Dat is geloof ik nu opgelost.

Qua wegligging is het anders rijden met achterwielaandrijving. Hij rijdt even snel als de transporter... tja... Zo heb ik het wel aardig omschreven denk ik.
Als je specifieke vragen hebt roep je maar
Thanks. Vraagjes:

- hoe is hij met drempels;
- in het introductie filmpje zag ik bij het shot van het interieur dat de twee Citygis schermen bijna voor elkaar bevestigd waren rn dus de een slecht af te lezen. Hoe is dat bij de uitgerolde Vito’s...
- is de signalering goed zichtbaar
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis

De ruimte van de verdachte is groter, mede doordat het reservewiel weg is gehaald.

Hij rijdt even snel als de transporter... tja... Zo heb ik het wel aardig omschreven denk

Dat reservewiel was een Rotterdams dingetje... Landelijk werden de noodhulp Transporters afgeleverd zonder reservewiel achterin.
De topsnelheid van de Vito is wel hoger dan die van de Transporter toch?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Ook ons team heeft al enkele weken de B-klasse. Afgezien van de wegligging en snelheid durf ik nog niet echt te zeggen of het een vooruitgang is tov de nieuwe touran. De lichtbalk bovenop is een ramp, storingen, vocht, alley lights waar je niets aan hebt. Het merendeel is al vermeld volgens mij :-\. Hopelijk zijn het kinderziektes die later verholpen worden.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Vwb die storingen in de lightbar en het vocht: dat zal wel verband houden met elkaar. Heeft er nog niemand van de korpsleiding aan de bel getrokken bij FedSig/Vama?


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Ik weet wel dat er een aparte pagina op intranet is gemaakt waar alle klachten gebundeld worden, deze worden doorgezet naar de verantwoordelijke firma's. Zijn er al collega's geweest die de vochtproblemen hebben laten maken via zelf regelen?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Alle hoop gevestigd op de Vito en zuinig aan met de Touran :D
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Vwb die storingen in de lightbar en het vocht: dat zal wel verband houden met elkaar. Heeft er nog niemand van de korpsleiding aan de bel getrokken bij FedSig/Vama?

Volgens mij is dat een FedSig probleem. Wij hebben nog een paar oudere 4x4 voertuigen staan (van rond 2010) die door FedSig opgebouwd zijn. Ik heb al een paar keer gehad dat de volledige toeters en bellen aan gingen als ik STOP uitdrukte of de blauwe lampen aan gingen terwijl ik toch echt op oranje drukte.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Thanks. Vraagjes:

- hoe is hij met drempels;
- in het introductie filmpje zag ik bij het shot van het interieur dat de twee Citygis schermen bijna voor elkaar bevestigd waren rn dus de een slecht af te lezen. Hoe is dat bij de uitgerolde Vito’s...
- is de signalering goed zichtbaar

Drempels is wel oké. Hij is lager dan de Transporter dus met trottoirs en andere obstakels moet je wel voorzichtiger zijn. Vergelijkbaar met de huidige Touran als je het mij vraagt.
Schermen zitten inderdaad bij elkaar maar waren wel goed af te lezen.
En de signalering, tja... ik vind de 2 blauwe 'hockeypucks' te klein, achter is oke, maar het kan altijd beter (alleen is dat een andere discussie :-) ). Zoeklicht is beter te bedienen en de lichtopbrengst is beter dan de zoeklichten van de B-klasse.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Volgens mij is dat een FedSig probleem. Wij hebben nog een paar oudere 4x4 voertuigen staan (van rond 2010) die door FedSig opgebouwd zijn. Ik heb al een paar keer gehad dat de volledige toeters en bellen aan gingen als ik STOP uitdrukte of de blauwe lampen aan gingen terwijl ik toch echt op oranje drukte.
Is niet specifiek voor FedSig.
Ook met de huidige Whelen/Modiforce oplossingen in de Tourans en Transporters ben ik al genoeg tegengekomen.
O.a.;
Met OGS richting de kruising, waarbij vlak voor de kruising opeens uit het niets al het licht en geluid uitvalt, met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Wel geluid, geen blauw.
Wel blauw, geen geluid.
Stop voor indrukken, OGS aan.
Oranje indrukken, stop voor aan.
Volgen indrukken, groen aan.

En zo voorts.  98uiye


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Is niet specifiek voor FedSig.
Ook met de huidige Whelen/Modiforce oplossingen in de Tourans en Transporters ben ik al genoeg tegengekomen.
O.a.;
Met OGS richting de kruising, waarbij vlak voor de kruising opeens uit het niets al het licht en geluid uitvalt, met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Wel geluid, geen blauw.
Wel blauw, geen geluid.
Stop voor indrukken, OGS aan.
Oranje indrukken, stop voor aan.
Volgen indrukken, groen aan.

En zo voorts.  98uiye
Op dat moment ben je blij dat een politieauto geen schietstoel heeft.
Hobby Bobby eenheid Den Haag