Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658582 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Is er iemand die mij kan vertellen hoe het motordoorloopsysteem bij de Vito ingeschakeld dient te worden?
De handleiding voor de B-klasse voldoet in ieder geval niet.....
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Is er iemand die mij kan vertellen hoe het motordoorloopsysteem bij de Vito ingeschakeld dient te worden?
De handleiding voor de B-klasse voldoet in ieder geval niet.....

Versnelling in neutraal. Handremknop gebruiken en de MMS knop indrukken. Hij gaat dan knipperen en dan kun je je sleutel eruit draaien.  ;)
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Even wat nieuwtjes mbt de B-klasse. Bij ons hebben ze al een aanpassing gedaan aan de alley-lights door het lensje uit de balk te halen. Nog steeds waardeloos tov de Touran! Kort geleden hebben we ook ontdekt dat wanneer je de stoelhoezen er af trekt je de stoel kunt verlengen bij je benen, zit een stuk prettiger. De middenconsole zal vanaf de draaiknop naar achteren afgezaagd worden in de toekomst voor extra ruimte. Volgens de opbouwer zullen de nieuwe type B-klasse vanaf Januari 2020 op straat rijden.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Afgelopen vrijdag heeft een collega testgereden in een verhoogde mercedes + stijvere vering.

Volgens die collega neemt hij de drempels top. Zelfs iets beter dan de Touran. De wegligging zou nog steeds goed zijn doordat ophanging stijver is.

De middenconsole gaat inderdaad verlaagt worden zodat je de gordel beter om kan doen. Zoeklampen worden aangepast en de knopjes voor blauwblauw krijgen weer kleurtjes.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Afgelopen vrijdag heeft een collega testgereden in een verhoogde mercedes + stijvere vering.

Volgens die collega neemt hij de drempels top. Zelfs iets beter dan de Touran. De wegligging zou nog steeds goed zijn doordat ophanging stijver is.

De middenconsole gaat inderdaad verlaagt worden zodat je de gordel beter om kan doen. Zoeklampen worden aangepast en de knopjes voor blauwblauw krijgen weer kleurtjes.

Goede zaak. Weet jij of de zoeklampen in zijn geheel vervangen worden? Bij ons zijn de eerste aanpassingen al doorgezet maar levert geen verbetering op.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Goede zaak. Weet jij of de zoeklampen in zijn geheel vervangen worden? Bij ons zijn de eerste aanpassingen al doorgezet maar levert geen verbetering op.

De alley lights zijn ook bij onze Mercedes aangepast, een stuk meer lichtopbrengst maar de verticale lichtbundel is te smal om echt een groot gebied te verlichten.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik ben blij om te zien dat alle feedback serieus genomen wordt en men daadwerkelijk bezig is met aanpassingen. Aan de andere kant ben ik ook wel weer verbaasd hoe men dit eindproduct überhaupt heeft kunnen leveren.
Nadat ik de eerste Mercedes van ons team in ontvangst mocht nemen, heb ik na 10 minuten rijden al een dondermail gestuurd naar het wagenparkbeheer waarin ik bijna al deze klachten noem. Hoe kan het dan toch dat deze klachten bij de 'intensieve testen' niet naar voren zijn gekomen, maar na mijn korte ritje wel?

Kortom, ik hoop dat ze ook kritisch naar deze aanbesteding c.q. test procedures gaan kijken.

Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Het manco is dat alle testen vooral op het circuit zijn uitgevoerd met een niet afgemaakt voertuig. Dus geen inrichting, alleen een tijdelijk lampje er op etc. Vervolgens komt er een proof of concept maar dat proof of concept wordt alleen op het circuit bekeken. Waarom niet de auto eens bij toerbeurten twee maanden elke paar dagen op een ander basisteam op proef zodat dit soort problemen vroegtijdig bekend raken...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Grootste probleem (de ruimte) zal wel niet opgelost worden.
Dat blijft een probleem en ik moet blijven vragen om een pitbus voor vervoer van niet-meewerkende verdachten die niet in de B klasse passen.

En nee, dit is niet incidenteel maar gebeurt regelmatig !
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Is er iemand die mij kan vertellen hoe het motordoorloopsysteem bij de Vito ingeschakeld dient te worden?
De handleiding voor de B-klasse voldoet in ieder geval niet.....

Iemand? De reeds genoemde oplossing is het niet en de contactpersoon binnen de eenheid wist het mij ook niet te vertellen. Die kwam met dezelfde handleiding als voor de B-klasse.

Voor de duidelijkheid, het gaat om de allernieuwste Mercedes Vito uit de laatste aanbesteding.
Daarbij zit de MWS knop boven de lichtschakelaar van het voertuig (klein zwart knopje)
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.