Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660774 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Heb zelf nog niet in een Vito gezeten, maar het zou hetzelfde moeten werken als in de B klasse:

- Automaat in P
- Handrem aan (indrukken ipv trekken)
- Voet op de rem
- MWS indrukken

(het schijnt dat je de eco functie, dus start/stop systeem moet uitschakelen voordat het werkt. Bij de B klasse werkt het ook met S/S ingeschakeld, maar misschien op de Vito niet!).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Heb zelf nog niet in een Vito gezeten, maar het zou hetzelfde moeten werken als in de B klasse:

- Automaat in P
- Handrem aan (indrukken ipv trekken)
- Voet op de rem
- MWS indrukken

(het schijnt dat je de eco functie, dus start/stop systeem moet uitschakelen voordat het werkt. Bij de B klasse werkt het ook met S/S ingeschakeld, maar misschien op de Vito niet!).

Zou zo moeten zijn ja, maar het werkt niet. We hebben 2 exemplaren staan, dus de kans acht ik klein dat het een fout in het systeem zelf betreft.

Handrem heeft in de vito een pedaaltje, dus mocht je de kans krijgen om het uit te testen op je bureau, dan hoor ik t graag!
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ook al geprobeerd met 't start/stop systeem uitgeschakeld ?
Anders even een mail naar wagenparkbeheer.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Ook al geprobeerd met 't start/stop systeem uitgeschakeld ?
Anders even een mail naar wagenparkbeheer.

Ja zeker, helemaal volgens het 'boekje'.

WP-beheerder van mijn eenheid wist er dus eigenlijk nog minder van dan ik zelf, dus vandaar dat ik het hier probeer voordat ik naar andere eenheden ga mailen :)
Dat systeem moet namelijk gewoon werken, zeker met de zomer in aantocht.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ja zeker, helemaal volgens het 'boekje'.

WP-beheerder van mijn eenheid wist er dus eigenlijk nog minder van dan ik zelf, dus vandaar dat ik het hier probeer voordat ik naar andere eenheden ga mailen :)
Dat systeem moet namelijk gewoon werken, zeker met de zomer in aantocht.

Bel je toch even naar het telefoonnummer van de opbouwer uit het serviceboekje?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/mercedes-b-klasse-welkom-duurtest/

De nieuwe B klasse is inmiddels in NL en ik ben benieuwd wanneer de eerste 'opvallende' gespot zal worden...
Weet iemand meer?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Ik ben in omgeving Sittard-Geleen al geregeld de B-klasse tegengekomen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
RS6 bedoelt de nieuwe-nieuwe B klasse  ;)


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,303
Nog steeds niks bekend omtrent de overige percelen van deze aanbesteding, zoals bijv. terreinvoertuigen? Gaat wel erg lang duren...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dat weet ik idd niet, ik heb deze week wel bericht gehad dat alle nieuwe B klassen vanaf nu het nieuwe type zal betreffen. De overige gaan allemaal aangepast worden?

Overigens blijven de klachten over de Mercedes B voertuigen zich opstapelen, ook over de stopborden is veel kritiek nu. Veel burgers zien het niet vanwege de kleine letters en (in het donker) veel te felle tekst. Bij ons op het team worden ze alleen door de wijkagenten gebruikt, voor de noodhulp wilt niemand er meer in rijden.

De Vito daarentegen hoor ik wel heel veel positieve geluiden over!

Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.