Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658438 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
RS6 bedoelt de nieuwe-nieuwe B klasse  ;)

Ik bedoel idd het nieuwe 2019 model.





Hopelijk voeren ze gelijk een goede update / innovatie door, bv aanpassen vering en dakset.
Ik ben alleen bang dat het een kopie van B klasse versie 1 gaat worden...  :-X


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Enig idee wat er precies verandert? Ruimer? Zo te zien is het digitale dashboard één geheel en kan bijv de navi niet meer in het handschoenvakje worden weggewerkt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Dat weet ik idd niet, ik heb deze week wel bericht gehad dat alle nieuwe B klassen vanaf nu het nieuwe type zal betreffen. De overige gaan allemaal aangepast worden?

Overigens blijven de klachten over de Mercedes B voertuigen zich opstapelen, ook over de stopborden is veel kritiek nu. Veel burgers zien het niet vanwege de kleine letters en (in het donker) veel te felle tekst. Bij ons op het team worden ze alleen door de wijkagenten gebruikt, voor de noodhulp wilt niemand er meer in rijden.

De Vito daarentegen hoor ik wel heel veel positieve geluiden over!

Dakset van de Kmar B-klasse (Fedsig Valor) er op en stopbord in de zonneklep en klaar is Kees.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Enig idee wat er precies verandert? Ruimer? Zo te zien is het digitale dashboard één geheel en kan bijv de navi niet meer in het handschoenvakje worden weggewerkt.
heb in een nieuwe B klasse gezeten. Had m’n motorpak aan, maar alsnog werd mij direct duidelijk dat het nieuwe type ruimer is van binnen. De hele auto is iets groter. Zelfs achter mijn ingestelde bestuurdersstoel ging ik zitten met voldoende ruimte.
Dat biedt hoop!

Enige nadeel is dat hij lager is geworden vanuit Mercedes. Daar moeten ze dan wel wat aan doen.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Enig idee wat er precies verandert? Ruimer? Zo te zien is het digitale dashboard één geheel en kan bijv de navi niet meer in het handschoenvakje worden weggewerkt.

In ieder geval meer binnen ruimte en dat is positief.
Verder is het vermogen van de 220d gestegen naar 190 pk en dat maakt het een serieus vlotte auto. En standaard LED dimlicht, ook een mooie verbetering!


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
In ieder geval meer binnen ruimte en dat is positief.
Verder is het vermogen van de 220d gestegen naar 190 pk en dat maakt het een serieus vlotte auto. En standaard LED dimlicht, ook een mooie verbetering!

Moet het wel de 220d worden en niet de 200d met 150 pk. Daar zie ik ze ook nog wel voor aan. (Top 219 kmh en in 8.3 naar de 100 kmh)


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Moet het wel de 220d worden en niet de 200d met 150 pk. Daar zie ik ze ook nog wel voor aan. (Top 219 kmh en in 8.3 naar de 100 kmh)
dat kan toch niet zomaar? Is toch contract gesloten op de 220d ?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Moet het wel de 220d worden en niet de 200d met 150 pk. Daar zie ik ze ook nog wel voor aan. (Top 219 kmh en in 8.3 naar de 100 kmh)
Als het goed is staat in het contract van de aanbesteding dat wanneer het model zoals aanbesteed niet meer leverbaar is men een vergelijkbaar of beter voertuig aan moet leveren.

B220D met 177pk is niet meer leverbaar, de nieuwe B220D met 190 is vergelijkbaar of zelfs beter, B200D is niet vergelijkbaar maar gewoon een stuk minder potente motorisering


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Als het goed is staat in het contract van de aanbesteding dat wanneer het model zoals aanbesteed niet meer leverbaar is men een vergelijkbaar of beter voertuig aan moet leveren.

B220D met 177pk is niet meer leverbaar, de nieuwe B220D met 190 is vergelijkbaar of zelfs beter, B200D is niet vergelijkbaar maar gewoon een stuk minder potente motorisering


Is dat zo ? Of moet men voldoen aan die ridicule eis van minimaal 170 kmh en binnen 13 sec op de 100 kmh ?!  Want daar voldoet de B200d ook aan.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284

Is dat zo ? Of moet men voldoen aan die ridicule eis van minimaal 170 kmh en binnen 13 sec op de 100 kmh ?!  Want daar voldoet de B200d ook aan.
De B200D heeft een andere prijs dan de B220D. In het contract is afgesproken dat ze een x aantal voor een bepaalde prijs van dat type auto afnemen. Men kan dan niet ineens naar een ander, goedkoper, model overstappen.