Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660534 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Het is en blijft de politie hé....  :P
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Tvl900

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Zou de Mercedes-importeur niet nog een paar honderd oude modellen klaar hebben staan voor de politie? Ik denk dat het wel even duurt met dat nieuwe model.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Eergisteren hebben de collega’s bij ons een engeltje op hun schouders gehad..
We hebben 1,5 week geleden de 6e Mercedes aan ons basisteam gekregen.

Je gaat er vanuit dat een auto helemaal is nagekeken door de Mercedes en onze politiegarage.. nou niet dus.

Collega’s hoorden het eea rammelen aan de linkerzijde. Wat blijkt 3 van 5 wielbouten waren er helemaal van af gelopen. De wieldop heeft ervoor gezorgd dat de bouten bij de auto zijn gebleven.

Bij de andere 3 banden bleken de bouten ook niet goed vastgedraaid. Lang leve de turn-key voertuigen...
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Eergisteren hebben de collega’s bij ons een engeltje op hun schouders gehad..
We hebben 1,5 week geleden de 6e Mercedes aan ons basisteam gekregen.

Je gaat er vanuit dat een auto helemaal is nagekeken door de Mercedes en onze politiegarage.. nou niet dus.

Collega’s hoorden het eea rammelen aan de linkerzijde. Wat blijkt 3 van 5 wielbouten waren er helemaal van af gelopen. De wieldop heeft ervoor gezorgd dat de bouten bij de auto zijn gebleven.

Bij de andere 3 banden bleken de bouten ook niet goed vastgedraaid. Lang leve de turn-key voertuigen...
Ooh, dat is niets nieuws...Zoiets hebben we met een Volvo ook een keer gehad.... :-X


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Eergisteren hebben de collega’s bij ons een engeltje op hun schouders gehad..
We hebben 1,5 week geleden de 6e Mercedes aan ons basisteam gekregen.

Je gaat er vanuit dat een auto helemaal is nagekeken door de Mercedes en onze politiegarage.. nou niet dus.

Collega’s hoorden het eea rammelen aan de linkerzijde. Wat blijkt 3 van 5 wielbouten waren er helemaal van af gelopen. De wieldop heeft ervoor gezorgd dat de bouten bij de auto zijn gebleven.

Bij de andere 3 banden bleken de bouten ook niet goed vastgedraaid. Lang leve de turn-key voertuigen...

Daarom dus gewoon iedere dag een controlelijst pakken en je voertuig controleren. Kost je +- 10 minuten.... maarja, de meeste collega's zien daar ondanks bovenstaande feiten niet altijd noodzaak toe 98uiye
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Daarom dus gewoon iedere dag een controlelijst pakken en je voertuig controleren. Kost je +- 10 minuten.... maarja, de meeste collega's zien daar ondanks bovenstaande feiten niet altijd noodzaak toe 98uiye

Het is toch te dol om los te lopen dat de politie voordat men gaat rijden de boel moet gaan controleren


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Het is toch te dol om los te lopen dat de politie voordat men gaat rijden de boel moet gaan controleren

Nee, vind ik niet.

Bij een normale, door een normale burger in gebruik zijnde, personenauto doet de garage dat bij periodiek onderhoud.

Alleen bij de politie wordt er anders met voertuigen gereden en omgegaan. Daarom vind ik het niet zo gek dat ik bijvoorbeeld controleer of er een stuk rubber van de band mist, er een deuk (slag) in de velg zit... etc etc.

Dus ik ben er dan maar redelijk 'trots' op dat er op mijn BT dagelijks gecontroleerd wordt..
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Het is toch te dol om los te lopen dat de politie voordat men gaat rijden de boel moet gaan controleren

Als je ziet hoe het gros van de collega's met het materiaal omgaat, om je kapot te schamen. De lege boterhamzakjes, klokhuizen en blikjes slingeren in de auto.
Aftanken kennen we vaak niet, is de band leeg? Vooral niet oppompen, maar gewoon omruilen voor een nieuwe auto (vast iemand anders die hem wel even oppompt!).
Dakset kapot? Schrijven we op het bord, dan zal er vast een keer iemand melding van maken. Spullen die gebruikt zijn weer aanvullen? enfin... kan zo wel even doorgaan.

Gelukkig zijn er een hoop collega's die wel zuinig zijn op de spullen, maar het is in je eigen belang om alles voor de dienst goed te controleren!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Daarom dus gewoon iedere dag een controlelijst pakken en je voertuig controleren. Kost je +- 10 minuten.... maarja, de meeste collega's zien daar ondanks bovenstaande feiten niet altijd noodzaak toe 98uiye

Trek jij iedere dienst de trekbandjes en wieldoppen van de velgen af dan?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
De eerste B-Klasse is een klein maandje geleden bij ons afgeleverd. inclusief condens in de lichtbalk (er was toen nog geen meter mee gereden)

Nagenoeg alleen maar snelwegkilometers en hij staat nu al meer dan 2 weken bij de garage. Volgens collega's begon de auto slecht te sturen en deed ineens de stuurbekrachtiging het niet meer. We vermoeden dat er inmiddels wel wat meer aan de hand is dan alleen de stuurbekrachtiging.

Daarnaast irriteer ik mij aan de sirene die niet direct uit gaat, maar eerst een hele riedel af maakt. Als ik de sirene uit druk, doe ik dat met een reden... Niet omdat ik wil dat hij nog een paar seconden na ijlt.