Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658443 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Lees eigenlijk geen klachten over de andere voertuigen uit deze aanbesteding, is daar alles wel bij op orde?
Niet een directe klacht, maar zag foto's van de nieuwe Vito-arrestantenbus en daar word ik niet vrolijk van. Wanneer je als arrestant nog niet claustrofobisch bent dan word je dat heel snel.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Lees eigenlijk geen klachten over de andere voertuigen uit deze aanbesteding, is daar alles wel bij op orde?

Wij hebben helaas nog niet de beschikking over andere 'nieuwe' voertuigen, behalve de recherche-voertuigen. En die bevallen in principe prima.


Runner

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Iemand al ervaring met de Vito? Daar hoor/lees ik ook (nog) niet veel negatiefs over.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Wij hebben een Vito rijden en daar hoor ik eigenlijk geen negatieve verhalen over! Ja, dat de stoelen niet lekker zitten en de blauwe pitjes zo slecht zichtbaar zouden zijn. Maar dienders moeten altijd wel ergens over klagen hé  ;)

Lijkt in ieder geval beter dan de B klasse!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Wij hebben een Vito rijden en daar hoor ik eigenlijk geen negatieve verhalen over! Ja, dat de stoelen niet lekker zitten en de blauwe pitjes zo slecht zichtbaar zouden zijn. Maar dienders moeten altijd wel ergens over klagen hé  ;)

Lijkt in ieder geval beter dan de B klasse!
stoelen is misschien persoonlijk maar wat betreft die blauwe pitjes hebben ze natuurlijk gewoon gelijk. Die zijn onwijs slecht zichtbaar en dat kan veel beter.
Niet voor niks dat ze jaren geleden op de zware motoren ook ingeruild zijn voor wat beters.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
stoelen is misschien persoonlijk maar wat betreft die blauwe pitjes hebben ze natuurlijk gewoon gelijk. Die zijn onwijs slecht zichtbaar en dat kan veel beter.
Niet voor niks dat ze jaren geleden op de zware motoren ook ingeruild zijn voor wat beters.

Klopt. Heeft alles met geld en niks met onze veiligheid te maken. Helaas.

Zet die pitjes van de Transporters maar over. Daar wordt het een stuk beter van.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Tsja, wat dat betreft pakken ze het bij de ambulance beter aan met o.a. flitsers in de spiegels, grille, dak etc. Lijken mij toch ook de kosten niet?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
https://twitter.com/william112bnv/status/1166578691771682821?s=21

Naast de nieuwe striping ook aanpassingen in de lichtbalk?

EDIT: kon alleen het volgende erover vinden, maar wat is nou precies de aanpassing die we op de foto’s zien?

Citaat
Stop-transparant
Ook gaven gebruikers aan dat ze liever lampen hebben, die de omgeving van het voertuig verlichten. De daksets zijn aangepast, waardoor de lampen beter bruikbaar zijn. Daarnaast lichtte het stop-transparant in de dakset erg fel op, waardoor de tekst slecht leesbaar was. Dat is aangepast, en het stopteken is nu duidelijker zichtbaar. Miltenburg: ‘Nu heb je er als collega in de nachtdienst echt veel meer aan. We kunnen nog beter de mensen langs de weg zetten, daar waar het nodig is.’
https://www.politie.nl/nieuws/2019/juni/25/00-nieuwe-dienstvoertuig-mercedes-b-aangepast.html
Mvg, DMC


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Het lijkt er op dat ze er wat verduisterend folie hebben aangebracht zodat het minder fel is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Klopt komt een folie voor, ook zouden de zijstralers (alley lights) beter worden afgesteld. Blijft een lekkend ruk systeem, wij hebben er enorm veel storingen in die we bij de Tourans nooit hadden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.