Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658304 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Vraag voor de blauwe collega's: hebben jullie ook zoveel problemen met de MDT/Dakset van de Mercedes voertuigen? Onze voertuigen staan bijna constant bij de garage met technische problemen met de op/inbouw.

Het gaat dan voornamelijk om de MDT en dakset die veelvuldig kapot zijn, vaak een probleem met de 2e accu en een stroomlek waardoor de randapparatuur niet meer start. Deze problemen hadden we met de VW voertuigen nooit.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Vraag voor de blauwe collega's: hebben jullie ook zoveel problemen met de MDT/Dakset van de Mercedes voertuigen? Onze voertuigen staan bijna constant bij de garage met technische problemen met de op/inbouw.

Het gaat dan voornamelijk om de MDT en dakset die veelvuldig kapot zijn, vaak een probleem met de 2e accu en een stroomlek waardoor de randapparatuur niet meer start. Deze problemen hadden we met de VW voertuigen nooit.
bij ons ook vaak een maar half functionerende Orion/Citygis.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Klopt. Heeft alles met geld en niks met onze veiligheid te maken. Helaas.

Zet die pitjes van de Transporters maar over. Daar wordt het een stuk beter van.

De nieuwe bikebus (Transporter) heeft weer 2 grote pitjes voorop het dak. Weer een model wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen. Achterop zit een dakset zoals op het nieuwe model VW Touran voor de hondengeleiders.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Vraag voor de blauwe collega's: hebben jullie ook zoveel problemen met de MDT/Dakset van de Mercedes voertuigen? Onze voertuigen staan bijna constant bij de garage met technische problemen met de op/inbouw.

Het gaat dan voornamelijk om de MDT en dakset die veelvuldig kapot zijn, vaak een probleem met de 2e accu en een stroomlek waardoor de randapparatuur niet meer start. Deze problemen hadden we met de VW voertuigen nooit.

Helaas beiden een bekend fenomeen.. zowel MDT als dakset. Wel laatst een update MDT gehad waardoor hij nu niet meer op 'zwart' op start of met het meldingenscherm half in beeld!


DMC

  • HV Geďnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Forumcollega @NikonDirk laat mooi zien hoe de huidige striping werkt onder verschillende mate van verlichting. Lees meer over klachten mbt zichtbaarheid, ben benieuwd of we nog een aanpassing gaan zien. Fluorood? 98uiye


https://twitter.com/Nikondirk/status/1183094269931851777
Mvg, DMC


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
De nieuwe bikebus (Transporter) heeft weer 2 grote pitjes voorop het dak. Weer een model wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen. Achterop zit een dakset zoals op het nieuwe model VW Touran voor de hondengeleiders.

Ik weet niet wat het nieuwe model VW Touran is qua dakset, maar er zit een verschil tussen de VW en Mercedes. Bij VW is de opbouwer namelijk Modiforce, bij de Mercedes is het Abiom. Beiden gebruiken andere materiaal/fabrikanten.

De Transporter is vele malen beter zichtbaar met blauw als de nieuwe Vito. De problemen met de opbouw blijft duren, veel storingen en accuproblemen van de tweede accu. Opvallend is dat wij nog maar 2 Tourans hebben op het team, maar die worden meer gebruikt dan de Mercedessen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
De nieuwe bikebus (Transporter) heeft weer 2 grote pitjes voorop het dak. Weer een model wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen. Achterop zit een dakset zoals op het nieuwe model VW Touran voor de hondengeleiders.

Is dit een special of aparte aanbesteding geweest? De nieuwe bike bussen worden dus geen Vito’s? Heb je meer info?


DMC

  • HV Geďnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Zijn volgens mij apart aanbesteed. Zijn er ook al foto’s?
Mvg, DMC


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Zijn volgens mij apart aanbesteed. Zijn er ook al foto’s?
Ik heb foto’s. Bij het uploaden krijg ik hier alleen een foutmelding....

Ze zijn inderdaad bij Modiforce opgebouwd. We verwachten hem binnen drie weken aan ons bureau  :D
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Ik heb foto’s. Bij het uploaden krijg ik hier alleen een foutmelding....

Ze zijn inderdaad bij Modiforce opgebouwd. We verwachten hem binnen drie weken aan ons bureau  :D

Hopelijk lukt het je op een andere manier...  0098
Heb je meer info? Welke motor is er gekozen?
Zal dit dan de landelijke bike bus worden?