Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658364 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Sterker nog, hij kost evenveel punten als een B klasse! Vervoer van verdachten is wel mogelijk, maar niet ideaal (maar dat is de B klasse ook niet  :-X).
Overigens kun je op intranet van ieder type auto veel foto's vinden en technische gegevens, staat bij de voertuigindex.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Wij hebben ook erg veel last van zwaailichten en sirene die bij de vito en B klasse kapot gaat. Al meerdere keren gehad dat de grill flitsers defect waren of de sirene niet werkte. Veel meer storingen dan bij VW in ieder geval...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
klagen klagen klagen! dat is de enige manier om er iets aan te doen, ook wij veel problemen met de in/opbouw.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Fedsig Valor die op de electrische testauto's is gemonteerd, zich houdt. Deze wordt volgens mij door het moederbedrijf in de U.S. gemaakt, terwijl de Traffic Storm in Spanje wordt geproduceerd...


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Fedsig Valor die op de electrische testauto's is gemonteerd, zich houdt. Deze wordt volgens mij door het moederbedrijf in de U.S. gemaakt, terwijl de Traffic Storm in Spanje wordt geproduceerd...

Blijf het zeggen: FedSig Spanje (op de Mercedessen) is duidelijk inferieur aan Whelen (op de Tourans).

Nieuwe Mercedessen op het team. Kenteken beginnend met ZF. Dakset nog steeds vol vocht. Hoe kan zoiets geaccepteerd worden?? Dik jaar de tijd gehad om het aan te passen en er is niks veranderd. Ja, goedkope donkere folie voor het stopbord  >:(


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Wat mij verbaast is dat alles nog werkt met zoveel vocht.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Gisteren nog een buitenlands gekentekend voertuig staande gehouden met de B klasse. Men verklaarde maar gewoon gestopt te zijn omdat ze iets zagen branden en dachten dat dat de bedoeling was maar van de tekst op de stoptransparant was geen pap te maken. Nu heb ik deze klacht al vaker gehoord maar in dit geval was de betrokkene echt oprecht verbaasd dat wij hier in Nederland met zulke onduidelijke stoptekens werken  98uiye
Heb maar gezegd dat ik het er volledig mee eens ben. En al helemaal in de regen is er niets van te maken. Wordt nog een heel karwei om al die lichtbakken aan te passen... :-X


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Gisteren nog een buitenlands gekentekend voertuig staande gehouden met de B klasse. Men verklaarde maar gewoon gestopt te zijn omdat ze iets zagen branden en dachten dat dat de bedoeling was maar van de tekst op de stoptransparant was geen pap te maken. Nu heb ik deze klacht al vaker gehoord maar in dit geval was de betrokkene echt oprecht verbaasd dat wij hier in Nederland met zulke onduidelijke stoptekens werken  98uiye
Heb maar gezegd dat ik het er volledig mee eens ben. En al helemaal in de regen is er niets van te maken. Wordt nog een heel karwei om al die lichtbakken aan te passen... :-X
Was dit een aangepaste B-klasse of een B-klasse voor de aanpassing? Niet dat het heel veel verschil maakt..
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Bij stoptekens doe ik standaard maar gelijk Amber verlichting aan.
Bij buitenlandse voertuigen, vaak, het stopbord icm met blauwblauw. Anders snapt men het idd niet.

Daarentegen, afgelopen week 2x een dienst gereden in de Vito en dat vind ik dus echt een top ding.
Een lichtbak op het dak met wat extra opties en ook de teksten die je kan kiezen voor het stoptransparant zoals ‘FOLLOW ME’ is top.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Bij stoptekens doe ik standaard maar gelijk Amber verlichting aan.
Bij buitenlandse voertuigen, vaak, het stopbord icm met blauwblauw. Anders snapt men het idd niet.

Daarentegen, afgelopen week 2x een dienst gereden in de Vito en dat vind ik dus echt een top ding.
Een lichtbak op het dak met wat extra opties en ook de teksten die je kan kiezen voor het stoptransparant zoals ‘FOLLOW ME’ is top.

Nu hebben wij in ons district nog geen Vito rijden maar zijn dat ongeveer dezelfde teksten / tekens als op de Transporter?
De balk bovenop is ook een traffic advisor toch?