Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658536 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
En de volgende stap is dat deze voertuigen vervolgens weer worden ingezet als normaal (NH) voertuig omdat er ergens in de toren iemand besluit dat we liever extra voertuigen willen dan kwalitatief goed uitgeruste voertuigen. Ik meen dat er ook ergens een vlog kanaal was van een politie team waar je de surveillance collega's in de variants zag rijden.

Dat gebeurd nu al aangezien de nieuwe werkwijze 'prio 1 voor iedereen' tegenwoordig geldt, ongeacht of je nu op de fiets bent, met een handhavings- of noodhulpvoertuig of een tank.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Nou 'prio 1 is niet voor iedereen'. Volgens mij komt t/m .59 van een BT in het inzetvoorstel van een centralist, daarboven niet, is tenminste mijn ervaring. Binnen DH zijn er speciale roepnummers voor de vrijwilligers en zelfs als je naast een incident stond werd je nog niet opgeroepen, alleen een creatieve centralist gebeurde dat.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Bijzonder, bij ons hangt het inzet voorstel af van avls op het voertuig. Als je voertuig zichtbaar is, gaat ie mee in het voorstel. Net zichtbaar, dan niet mee in het voorstel. Geld voor eigelijk alle roepnummers, zelfs de exotische. En als je niet in het voorstel genoemd wordt, maar wel in de buurt bent, is het heel normaal om aan te bieden mee te rijden.

En slimme centralisten onthouden roepnrs. die snel reageren.  998765
Digitaal onderzoek


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
En de volgende stap is dat deze voertuigen vervolgens weer worden ingezet als normaal (NH) voertuig omdat er ergens in de toren iemand besluit dat we liever extra voertuigen willen dan kwalitatief goed uitgeruste voertuigen. Ik meen dat er ook ergens een vlog kanaal was van een politie team waar je de surveillance collega's in de variants zag rijden.

Mogelijk, maar niet hoog in de toren hoor! Teams kunnen dit zelf besluiten. Wij hebben op ons team op het totaal aantal voertuigen iets ingeleverd zodat we nu alleen volledig ingerichte voertuigen krijgen!


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Elk team heeft een beschikbaar aantal punten wat je kan besteden aan voertuigen. Uitgeruste voertuigen zijn meer punten dan niet uitgeruste. Wij rijden bijvoorbeeld als reisvoertuig IPV de golf nu een Audi. Waarom? Omdat het kan.

Dit kan de TC zelf besluiten.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Mogelijk, maar niet hoog in de toren hoor! Teams kunnen dit zelf besluiten. Wij hebben op ons team op het totaal aantal voertuigen iets ingeleverd zodat we nu alleen volledig ingerichte voertuigen krijgen!
Tsja, maar het zijn ook wel rare discussies, weet niet hoe dit aantal punten wordt bepaald maar in een groot werkgebied is het simpelweg niet mogelijk om alles op de fiets te doen, dus dan begrijp ik wel dat er op een bepaald moment ervoor wordt gekozen om het op die manier op te lossen. Ik heb al onlangs een keer mogen ervaren dat ik niet naar een melding kon omdat er simpelweg geen voertuig meer was. Één auto was bij een inzet, eentje buiten gebruik en de andere voertuigen stonden bij andere meldingen. Ik op mijn fietsje in de wijk, maar incident gebeurde in het volgende plaatsje. Toch lullig, gelukkig vloeide er geen bloed ofzo maar toch.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Daar is zeker over nagedacht, de verdeling van de punten is niet alleen gebaseerd op het aantal medewerkers. Hierin wordt o.a. meegenomen de meldingdruk, grootte van het gebied etc.
Zo zal een landelijk team dat net zoveel medewerkers heeft als een stedelijk team, recht hebben op meer punten. De uiteindelijke verdeling in voertuigen maak je als team zelf.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
De uiteindelijke verdeling in voertuigen maak je als team zelf.

hier helaas niet... zo hebben wij een stuk of 12 poolauto's gekregen als vervanging van onherkenbare voertuigen met O&G. een handhavingsvito als vervanging van een noodhulpbus...
De keuzes hier zijn helaas gemaakt door mensen die de organisatie besturen, niet door mensen die de voertuigen besturen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Dan is dan een keuze van het team, de teamchef gaat landelijk over zijn/haar eigen voertuigmix. Als hij of zij besluit om dit zelf in te vullen zonder overleg met de gebruikers, kun je dit als resultaat krijgen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
...
De keuzes hier zijn helaas gemaakt door mensen die de organisatie besturen...
Dat is eigenlijk precies wat een TC doet ;)