Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 663029 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Gezien via een collega of staan ze ergens op internet/intranet? Ben wel benieuwd waar ze nu de mob dan gaan plaatsen...

Foto bij collega. Nu was solo surveillance en gebruik MDT al geen veilige combi maar met de nieuwe B is dat helemaal einde verhaal.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dan gaan we niet alleen PK’s inleveren. Als ik de specificaties lees dan zit er een behoorlijk verschil in acceleratie en topsnelheid tussen de 200d en 250d

"We" hebben nooit de 250D gehad (die bestaat ook niet...). Het is bijzonder als de nieuwere wagens minder snel zijn dan de voorlopers maar volgens mij mag het wel mits ze voldoen aan de eisen in de aanbesteding en niet significant slechter zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Hmmm wel jammer dat het de 200d is geworden.

Vermogen gaat van 177 naar 150 pk.
Acceleratie en topsnelheid zijn overigens bij de 150 pk versie prima. ( lees gelijk, top maar een paar km lager...)

De nieuwe 220d heeft 190 pk en een top van bijna 234 km/h.
Het zal wel een centen kwestie zijn, zoals altijd.  ::)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik ben benieuwd waar ze de mobilofoon gaan plaatsen dan, ik rij vrijwel altijd solo en dat is in deze B-klasse niet te doen. Ik bel nogal veel en moet met de telefoon in mn hand naar nummers zoeken, het 'scherm' van de auto zit in het dashboardkastje en daar kan ik niet bij als ik alleen ben.

Ik hoop dat de mob niet buiten het bereik van de bestuurder komt, anders wordt het een drama.

Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Ik ben benieuwd waar ze de mobilofoon gaan plaatsen dan, ik rij vrijwel altijd solo en dat is in deze B-klasse niet te doen. Ik bel nogal veel en moet met de telefoon in mn hand naar nummers zoeken, het 'scherm' van de auto zit in het dashboardkastje en daar kan ik niet bij als ik alleen ben.

Ik hoop dat de mob niet buiten het bereik van de bestuurder komt, anders wordt het een drama.

Mob komt samen met de bediening van lichtbalk hoger op het dashboard, op de plek waar nu het MDT zit.
Rijdend melding inlezen is solo eigenlijk geen optie meer.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
"We" hebben nooit de 250D gehad (die bestaat ook niet...). Het is bijzonder als de nieuwere wagens minder snel zijn dan de voorlopers maar volgens mij mag het wel mits ze voldoen aan de eisen in de aanbesteding en niet significant slechter zijn.

Je hebt gelijk. Dacht dat de 220 niet meer geleverd werd en dat het eerst opvolgende model de 250 zou zijn. Excuus.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Hoi!

Weet iemand wat dit zijn? Zijn dit de nieuwe handhavingsvoertuigen? Heb er al meerdere gespot. Inbouw erg karig.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Hoi!

Weet iemand wat dit zijn? Zijn dit de nieuwe handhavingsvoertuigen? Heb er al meerdere gespot. Inbouw erg karig.


Klopt. Er is ook een handhavings Vito beschikbaar. Deze heeft 2 pitjes op het dak en is voorzien van banken voor 8 of 9 pers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Vrij recent besproken in dit topic, KLIK
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Vrij recent besproken in dit topic, KLIK

Excuus  ;) Heb ik toen wel voorbij zien komen maar nu even niet aan elkaar gekoppeld.. oeps.