Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661054 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Dan zou ik toch eens bij je wagenparkbeheerder vragen waarom de Tourans nog niet vervangen zijn. Die horen er bij 200.000 km uit te gaan...


Ik heb heel weinig ervaring met rijden in de B-klasse omdat wij meestal andere voertuigen gebruiken, maar ik vind het juist fijn dat de aansturing van de OGS binnen het zicht van de bestuurder geplaatst is. Die zat eerst zo onhandig laag dat zij niet intuïtief te bedienen was.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Dan zou ik toch eens bij je wagenparkbeheerder vragen waarom de Tourans nog niet vervangen zijn. Die horen er bij 200.000 km uit te gaan...


Ik heb heel weinig ervaring met rijden in de B-klasse omdat wij meestal andere voertuigen gebruiken, maar ik vind het juist fijn dat de aansturing van de OGS binnen het zicht van de bestuurder geplaatst is. Die zat eerst zo onhandig laag dat zij niet intuïtief te bedienen was.
maar even in een ooghoek meelezen op het scherm gaat nu eigenlijk niet tijdens het rijden.
Ook voor solo surveillance erg onhandig geplaatst dat onderste scherm.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
En ik hoop dat ze dan de felheid van dat bedieningspaneel flink hebben teruggeschroefd. Onderin is het soms al erg verblindend, ook in de 'nacht'-stand!


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Ik weet niet wat de standaard levertijd is van de voertuigen nadat ze 'besteld' worden door het team maar wij zitten momenteel ook verlegen om voertuigen. Wachten al enkele maanden op een nieuwe bikebus en een tweetal Mercedessen...
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
De bikebus gaat nog wel ff duren, daar is een mini competetie voor uitgeschreven (geen aanbesteding) omdat deze een stuk populairder waren als verwacht. Ze waren dus al snel door de voorraad heen.
Toevallig heb ik er ook één besteld een paar maanden geleden en ben ik er afgelopen week over gebeld.

De Mercedessen zou geen probleem moeten zijn als het om reguliere vervanging gaat, daar zijn de tijdsblokken ruim vooraf al van bekend.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Zo dat schiet lekker op dan. Wij rijden nog steeds in Tourans van het laatste type, waarvan 1 met over de 270.000 km...

Dat is wel vreemd idd, ze horen er met 2k uit te gaan. Foutje? Of wellicht geen recht op een nieuwe en wordt deze opgereden?
Overigens hebben wij een gigantisch groot teamgebied, laatst een Touran die na 2 jaar al vervangen werd omdat ie was opgereden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
De bikebus gaat nog wel ff duren, daar is een mini competetie voor uitgeschreven (geen aanbesteding) omdat deze een stuk populairder waren als verwacht. Ze waren dus al snel door de voorraad heen.
Toevallig heb ik er ook één besteld een paar maanden geleden en ben ik er afgelopen week over gebeld.

De Mercedessen zou geen probleem moeten zijn als het om reguliere vervanging gaat, daar zijn de tijdsblokken ruim vooraf al van bekend.

Is er geen mogelijkheid om de aanbesteding te verlengen of de voertuigaantallen te verhogen? Of heeft men dat niet in de aanbesteding opgenomen?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Het is niet heel makkelijk om een aanbesteding aan te passen. Andere bieders in de aanbesteding kunnen dan bijvoorbeeld gaan beweren dat ze een andere prijs hadden geboden als ze een groter volume hadden mogen afzetten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
maar even in een ooghoek meelezen op het scherm gaat nu eigenlijk niet tijdens het rijden.
Ook voor solo surveillance erg onhandig geplaatst dat onderste scherm.

Op de vorige plek was ook geen doen, ik kon niets zien van het navi-scherm toen 'ie zo hoog hing.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Het uitzicht voor de bestuurder. Opvallend ook dat er het budget dashboard in zit. De schermen zijn aanzienlijk kleiner dan bij de reguliere versie.

Foto via Facebook verkregen van een onbekende fotograaf
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein