Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658594 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Zover ik weet rijdt er een nieuwe B klasse in Groningen en heeft de rijopleiding in Rotterdam er ook een. Miss dat een zoekslagje op Google wat oplevert?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Het oude type wordt al een paar weken niet meer uitgegeven en van het nieuwe type staan er tientallen klaar heb ik begrepen. Ook een foto van gezien.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Het oude type wordt al een paar weken niet meer uitgegeven en van het nieuwe type staan er tientallen klaar heb ik begrepen. Ook een foto van gezien.
Een aantal basisteams heeft de afgelopen periode nog een aantal dagen met een ietwat aangepaste auto getest.

Naar aanleiding van de eerste testperiode met de nieuwe generatie B-klasse zijn er namelijk nog wat aanpassingen doorgevoerd. Als de laatste aanpassingen door Mercedes, de opbouwer en door de politie zijn goedgekeurd, zal gestart worden met de aflevering.

Zoals PWB al verteld, ze staan al in den landen klaar voor de aflevering...  
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ze zullen wel naast al die A6'en staan waar wij nog met smart op wachten  98uiye
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Precies wat Wolfs zegt, de nieuwste B klasse rijdt alleen nog op de 'test' locaties. Afgelopen week hoorde ik dat men verwacht ze snel te kunnen gaan uitrollen.
Overigens hoorde ik uit betrouwbare bron dat de uitlevering van sommige nieuwe voertuigen bij heel politie NL niet loopt zoals gewenst. Met de invoering van het strategisch voertuigenplan, waarbij teams hun eigen mix kunnen kiezen, ontstaat een grote afwijking tussen de voertuigen die teams willen en waar vooraf op geanticipeerd is.

Gevolg >> veel voertuigklassen kunnen NIET uitgeleverd worden omdat ze er niet meer zijn en bij sommige moet er zelfs een nieuwe aanbesteding c.q. minicompetitie gestart worden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Ik kijk uit naar de nieuwe B klasse en hoop oprecht dat deze een verbetering is tov wat we nu hebben. Wij rijden liever in de nieuwe handhavings Golfjes. De automaat van de MB is iets waar ik niet aan kan wennen..

Om maar niet te spreken over de waslijst aan andere negatieve punten :)

Doe mij maar gewoon weer de Touran..


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Ik kijk uit naar de nieuwe B klasse en hoop oprecht dat deze een verbetering is tov wat we nu hebben. Wij rijden liever in de nieuwe handhavings Golfjes. De automaat van de MB is iets waar ik niet aan kan wennen..

Om maar niet te spreken over de waslijst aan andere negatieve punten :)

Doe mij maar gewoon weer de Touran..

Op zich ben ik best wel te spreken over de aangepaste B klasse, maar inderdaad... die automaat, het is een drama. Even snel achteruit is er niet bij. “Voor bediening achteruit dient u op de rem te trappen” Dat doe ik toch stom ding!?!

Van de week reed ik in een golfje met dsg. Wat heerlijk zo’n bak!
Zou voor mij reden zijn om bij een volgende aanbesteding niet meer te kiezen voor Mercedes.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Ik zou dan ook meteen voor een andere lichtbalk kiezen i.p.v. die Spaanse FedSig, gezien de problemen die er geweest zijn: óf een originele USA FedSig, óf whelen, öf Hänsch DBS 5000. En die ijshockeypucks op de Vito vervangen door Hänsch Comets of Movia's.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ja die optische signalen op de vito zijn echt dramatisch, aan de voorzijde nauwelijks zichtbaar bij zonlicht.  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Het rotte is dat de signalering gekozen wordt door de leverancier. Iets met gebruiksklaar opleveren. Als we de signalering afzonderlijk zouden aanbesteden of een beter pakket aan eisen in de voertuigaanbesteding zouden opnemen zou het al beter moeten zijn.

Het kan namelijk wel, kijk maar naar alle 4x4's die nu binnen komen en veel meer blauw in de balk hebben.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein