Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661122 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Even los van het geluid onder deze video (...), zijn dit de allernieuwste B-klasses?
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8041915_458c895c

Klopt inderdaad het "nieuwe" model.


NewYorick

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Is ergens een lijstje met veranderingen ten opzichte van de vorige generatie?


rusdi

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Goede, wel iets om te proberen. Aan de andere kant, vanwege de beperkte inrichting moeten we 'm niet onderhands verbouwen tot 'geschikte' auto.
Volgens mij zouden we daar juist veel meer ruimte voor moeten krijgen. Laten we eens stoppen met de gedwongen eenheidssoep waar we in geduwd worden. Een voertuig in de stad heeft simpelweg andere zaken nodig dan op een platteland gebied. Ik werk bij de laatste, als wij in een jaar tijd meer dan een rol afzetlint gebruiken per auto is het denk ik veel, tegelijkertijd kom ik bij bijna elk incident pylonnen te kort. Is het nog steeds zo dat de boem niet meer in elke NH voertuig zit? Bij ons gelukkig wel. Laatst stond ik met een handhavingsgolfje bij een gevallen fietser, ik heb veiligheidshesjes op de grond moeten neerleggen om een "afzetting" te creëren. Er missen gewoon bepaalde zaken in de voertuigen!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Volgens mij zouden we daar juist veel meer ruimte voor moeten krijgen. Laten we eens stoppen met de gedwongen eenheidssoep waar we in geduwd worden. Een voertuig in de stad heeft simpelweg andere zaken nodig dan op een platteland gebied. Ik werk bij de laatste, als wij in een jaar tijd meer dan een rol afzetlint gebruiken per auto is het denk ik veel, tegelijkertijd kom ik bij bijna elk incident pylonnen te kort. Is het nog steeds zo dat de boem niet meer in elke NH voertuig zit? Bij ons gelukkig wel. Laatst stond ik met een handhavingsgolfje bij een gevallen fietser, ik heb veiligheidshesjes op de grond moeten neerleggen om een "afzetting" te creëren. Er missen gewoon bepaalde zaken in de voertuigen!
Daarom moet er dus goed gekeken worden naar de aanschaf van een bepaald type voertuig. Liever 1 voertuig minder en 5 volledig uitgerust dan 6 voertuigen waarvan er 2 van alles missen in de kofferbak...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Daarvoor is de teamchef ism wagenparkbeheer verantwoordelijk voor. Die mag zelf indelen hoeveel en wat voor voertuigen hij wil.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Daarom moet er dus goed gekeken worden naar de aanschaf van een bepaald type voertuig. Liever 1 voertuig minder en 5 volledig uitgerust dan 6 voertuigen waarvan er 2 van alles missen in de kofferbak...

Check! Dat hebben wij twee jaar geleden ook gedaan. Geen handhavingsvoertuigen meer, alleen nog volledig uitgerust. Gelukkig werd ons werkgebied ook groter, kregen we meer punten en hoeven we dus gevoelsmatig niets in te leveren. Vanuit de filosofie dat iedereen op het basisteam elke melding zou moeten kunnen rijden en daardoor in ieder geval niet beperkt wordt door zijn 'middelen'.


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Ik hoor voorzichtige berichten in de wandelgangen dat de KMar niet meegaat met de B klasse, ondanks de aanschaf van een tiental B klasses, maar dat er gekozen is voor de Seat Ateca. Dit ter vervanging van de VW Golf variants en Opel Astra.

In juni krijgen wij onze eerste testvoertuig en later dit jaar de rest. Wordt de Seat Ateca FR benzine uitvoering met 190pk. Een en ander heeft vertraging opgelopen door Corona omdat de fabriek in Spanje staat en gezien de uitvoering deze op bestelling geleverd worden. Mij nog onbekend welke lichtbalk.
Uitspraken op persoonlijke titel


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Geen verkeerde keuze. Hoop dat ze bij de politie bij de volgende aanbesteding ook naar zulk soort voertuigen gaan kijken.



silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Qua ruimte en wegligging prima voertuig, ben benieuwd naar de opbouw en uitstraling.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.