Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658341 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik meen me te herinneren dat ergens een pilot liep om zonder wieldoppen te rijden. Dit zou gunstiger zijn voor de koeling van de remschijven, wat kromme remschijven kan voorkomen. Volgens mij duiden trillende remmen op kromme remschijven, doordat ze niet goed afkoelen tijdens en na spoedritten. Doordat de auto wordt stilgezet na zo’n rit, is er geen rijwind die ze kan afkoelen

En om dat compleet te maken gaat de handrem van de auto er op zodra het portier geopend wordt. Dus dan drukt de auto ook nog eens de remblokken op die hete schijven waardoor ze nog slechter de hitte kwijt kunnen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


idenauta

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
    • Instagram
Ik krijg flashbacks naar de V50's van het KLPD... die kregen toen lichtmetalen velgen om het probleem met te hete remmen op te lossen.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
En om dat compleet te maken gaat de handrem van de auto er op zodra het portier geopend wordt. Dus dan drukt de auto ook nog eens de remblokken op die hete schijven waardoor ze nog slechter de hitte kwijt kunnen.

Heb ik ook eens gehad. Loop je naar de staandegehouden auto geeft de bestuurder ineens gas. Rennen naar de auto en gassen. Helaas was de bijrijder een halve seconde later dus wat gebeurt er: Auto vol in de ho-ijzers want portier bijrijder nog niet gesloten. Voor je goed en wel doorhebt wat er loos is en hoe je noodrem er af hebt ben je je verdachte al kwijt.  :'(  Optie mag er van mij af.

Om te voorkomen dat oma aan de deurstijl hangt begrijp ik die optie overigens wel voor de standaard B klasse rijders.


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Inmiddels zijn er een hoop nieuwe B klasses afgeleverd de afgelopen weken. Wij krijgen als het goed is de onze over een paar weken. Wat zijn jullie ervaringen?


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Inmiddels zijn er een hoop nieuwe B klasses afgeleverd de afgelopen weken. Wij krijgen als het goed is de onze over een paar weken. Wat zijn jullie ervaringen?
rijdt OK. Heeft wel minder vermogen en dat merk ik wel op een N-weg of de snelweg. 0-100 geen verschil, maar daarboven wel.
Binnen zit je goed met veel ruimte. Wel iets aan ruimte daardoor ingeleverd in kofferbak. Verder prima auto. Maar is in mijn geval nog niet zo dat ik de ‘oude’ B klasse er absoluut voor zou laten staan…
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Bike-bus is zelfs een stuk goedkoper.
Nadeel is dat de bike-bus geen schot heeft tussen de voorstoelen en de achterbank  t.o.v. de Vito.
Heeft ook iets minder PK's.
Echter wel weer een display achter met teksten in meerdere talen. Dat laatste heeft de Vito dan weer niet.

Hoe men de voertuigen op punten waardeerd ? Geen idee.

Weet niet of het al benoemd was maar de Vito's hebben gewoon een full text matrix hoor?


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Weet niet of het al benoemd was maar de Vito's hebben gewoon een full text matrix hoor?
Weet niet of de Bikebus echt aanwijzingen in meerdere talen heeft.
Vito heeft m.i. alleen wat in het Engels.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Weet niet of de Bikebus echt aanwijzingen in meerdere talen heeft.
Vito heeft m.i. alleen wat in het Engels.

Die van ons heeft echt van alles, incl. "houd afstand" die wel toepasselijk is sinds Corona :P
Zo uit mijn hoofd zijn het 1:1 de teksten die de noodhulp Transporter ook had van PON:
  STOP POLITIE
  VOLGEN POLITIE
    OMLEIDING
OMLEIDING --> -->
OMLEIDING <-- <--
    FOLLOW ME
U RIJDT TE SNEL
  RECHTS HOUDEN
  MISTLAMP UIT
   LICHTEN AAN
  HOUD AFSTAND
ALCOHOL CONTROLE
    ONGEVAL
ONGEVAL --> -->
ONGEVAL <-- <--


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Weet niet of de Bikebus echt aanwijzingen in meerdere talen heeft.
Vito heeft m.i. alleen wat in het Engels.
Wij hebben de noodhulp bikebus. Hij heeft aanwijzingen in meerdere talen. Pools zit er zelfs tussen.
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


idenauta

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
    • Instagram
Wij hebben de noodhulp bikebus. Hij heeft aanwijzingen in meerdere talen. Pools zit er zelfs tussen.

Met de zelfde taalfout in het Pools als de Audi had? ::)