Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658450 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1347088 date=1430417640
Als je de Kia Ceed 1.6 T-GDI GT hebt beschik je over 210 PK. De top rond de 230 en 7,7 seconde tot 100 km/ph. Dat is prima te doen.

De Pro-Ceed is niet echt een optie omdat deze alleen 3 deurs leverbaar is wat ik zo snel zag.

En garantie voor de eerste 150.000 kilometer/7 jaar is wel erg aantrekkelijk natuurlijk.  ;D

Het zal hem wel niet worden. Het milieulabel is een F en bij de aanbesteding van politiewagens bleek eerder het milieu toch 1 van de belangrijkste eisen te zijn.

 burgervoertuig ?  8)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: grizz link=msg=1347095 date=1430419280
burgervoertuig ?  8)

Voor de afwisseling wel grappig. Ik zag van de week voor het eerste een politie Alfa Romeo rijden met spoed. Zag er nog best leuk uit. En aardig fel ook geloof ik.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1347088 date=1430417640
Het zal hem wel niet worden. Het milieulabel is een F en bij de aanbesteding van politiewagens bleek eerder het milieu toch 1 van de belangrijkste eisen te zijn.

De huidige Touran is ook een F.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: DiNozzo link=msg=1347101 date=1430420098
De huidige Touran is ook een F.

Ik dacht dat het volgens de aanbesteding een A of een B moest zijn. Maarja, als het PON is mocht er vast afgeweken worden. We zullen het zien. In mijn ogen mag de politie met vervuilende bakken rijden.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Die energielabels zijn een beetje onzin om mee te nemen in een aanbesteding, bij de meeste ritjes die de gemiddelde agent doet scoort elke auto een G.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Criminelen selecteren hun voertuig ook niet op milieuklasse. Laat de politie dit dan a.u.b. ook niet doen. De kans dat je dan inlevert op vermogen en een hogere prijs betaald is vrij groot.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Ik ben zelf erg tevreden over de golf variant bij ons (KMar)  voldoende opbergruimte,  snel genoeg,  geen zuinige 1.6 bluemotion maar een pittige 2.0 TDi DSG met voldoende trekkracht.
Wij hebben geen Touran of dergelijke model.  Keuze is simpel je hebt een bus nodig,  de transporter of een verdwaalde Vito en bij meerdere arrestanten de VW crafter boeven bus. Je gaat het terrein in,  de VW amarok.
Je gaat de weg/rijksweg op de golf variant.
Sinds kort hebben we tot mijn verbazing ook wat astras uitgeleverd gekregen,  ook voldoende ruimte en power (automaat). Onderstaande model met platte balk en grillflitsers. Rijd heerlijk!  

Laatste nieuwe zijn allemaal uitgevoerd met freedom,  dashboard flitser en nieuwe contour markering uiteraard.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: R.3144 link=msg=1347308 date=1430513969
Ik ben zelf erg tevreden over de golf variant bij ons (KMar)  voldoende opbergruimte,  snel genoeg,  geen zuinige 1.6 bluemotion maar een pittige 2.0 TDi DSG met voldoende trekkracht.
Wij hebben geen Touran of dergelijke model.  Keuze is simpel je hebt een bus nodig,  de transporter of een verdwaalde Vito en bij meerdere arrestanten de VW crafter boeven bus. Je gaat het terrein in,  de VW amarok.
Je gaat de weg/rijksweg op de golf variant.
Sinds kort hebben we tot mijn verbazing ook wat astras uitgeleverd gekregen,  ook voldoende ruimte en power (automaat). Onderstaande model met platte balk en grillflitsers. Rijd heerlijk!  



Laatste nieuwe zijn allemaal uitgevoerd met freedom,  dashboard flitser en nieuwe contour markering uiteraard.


Haha bij de Kmar snappen ze het wel!  0098
Ook de nieuwe FJR is een mooi voorbeeld.
Wel jammer dat ze die 'oude' en lompe balk nog steeds monteren.
Is die platte op die Astra een dual color?


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Citaat van: RS6 link=msg=1347341 date=1430552896
Haha bij de Kmar snappen ze het wel!  0098

Bij de KMar monteren ze de lichtbak op de Amoraks ook wat hoger. Hierdoor hoef je geen extra pitten te monteren, zoals op de Transporters van de politie. Scheelt toch weer een paar honderd euro.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding