Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658410 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: silque link=msg=1348175 date=1430823073
- Men spreekt over 11.000 voertuigen. In de opsomming hierboven tel ik er slechts 5395, nog niet eens de helft dus. Waar is de rest gebleven?

Citaat
Planning
Tot eind mei is tijd gereserveerd voor het mogelijk heroverwegen van de strategische uitgangspunten. Daarna starten meerdere aanbestedingen van onder andere de categorieën noodhulp (1500 voertuigen), handhaving (685 voertuigen), motoren (1110) en recherche (2100). Omdat elke aanbesteding een eigen planning kent, kan ook de datum verschillen waarop de uitslagen bekend zijn.

De rest hebben ze niet benoemd. Al ben ik wel benieuwd wat ze in gedachten hebben met de andere 5605 voertuigen, aangezien het grootste deel van het wagenpark bestaat uit noodhulp en handhaving.


Remco Electrostart

  • Eigenaar Electrostart BV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
    • Electrostart Bv
Voor ons als bedrijf hoop ik dat ze regionaal de opbouw gaan uitbesteden.

Voor de VOA hebben we al 5 voertuigen opgebouwd en we krijgen alleen maar lof over de bouwkwaliteit en functionaliteit. Tijdens de bouw kunnen ze nog de invulling wijzigen, zodat alles op de plek komt waar zij het lekkerste mee werken.
Ook strippen wij de schade auto's en hergebruiken de spullen wat mogelijk is, zodat de Politie hiermee kosten bespaart.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
en ik hoop dat van harte van NIET. Voertuigen worden immers landelijk ingezet zie SGBO's zoals de NSS etc. een NH wagen in Limburg moet dus op dezelfde manier werken als een in Friesland.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Dan kunnen ze nog steeds regionaal ingebouwd worden. De inbouwers moeten gewoon inbouwen volgens een landelijk geldende richtlijn.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Neem aan dat de motoren gewoon BMW blijven, of niet?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Daar zal ook een nieuwe aanbesteding voor komen, dus wie weet.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
En een BMW X3? Goed op elke ondergrond degelijke Duitse auto leverbaar in een 4x4 uitvoering. Echter is hij wel erg aan de prijs.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: jasir link=msg=1349218 date=1431123693
En een BMW X3? Goed op elke ondergrond degelijke Duitse auto leverbaar in een 4x4 uitvoering. Echter is hij wel erg aan de prijs.
... en hij staat te hoog op de poten, wat de wegligging zeker niet ten goede zal komen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
... en hij staat te hoog op de poten, wat de wegligging zeker niet ten goede zal komen.
Maar het is wel een BMW. En een X3 rijdt ook als een BMW. De wegligging is erg goed en van overhellen is bijna geen sprake. Onderstellen bouwen doet BMW beter dan welk ander merk ook.

Maar voor mij hoeft het geen BMW X3 worden. Liever wat lagers met langere wielbasis.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Laag of hoog hebben naar mijn mening zowel voor- als nadelen voor een politieauto..

Hoog (SUV):
+ Beter zicht over de weg
+ optische signalen beter zichtbaar voor overig verkeer
+ meer offroad mogelijkheden
- meer 'body roll' in bochten
- grotere schade aan derden bij aanrijding

Daarnaast zet ik vooral mijn vraagtekens bij de combinatie BMW en SUV voor de politie. Komt naar mijn idee te agressief over en daarnaast is het bij een merk als BMW bekend dat je veel geld betaalt voor dat mooie logo. Zie veel liever een Volvo waar zo aan geknutseld is dat ie veel harder gaat dan je als burger zou verwachten.

Ben trouwens ook een grote fan van Volvo voor politie omdat ze van die rechthoekige vormen hebben (de grotere modellen) waardoor ze erg efficiënt zijn qua ruimte. Als politie ben je namelijk op zoek naar zo veel mogelijk ruimte met een zo klein mogelijke draaihoek dacht ik zo.