Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Als je een hoge zit wil: daar hebben we een prima bus voor. De Transporter.
M.i. hoeft niet alles een hoge zit en hoge instap.
Het korps is aan het verjongen dus de vraag naar zon auto is minder groot dan bij de vorige aanbesteding.

Elke echte autokenner weet dat BMW de top is in rijden. Dus je betaalt zeker niet alleen voor het logo maar het is gewoon een premium auto die wat hoger op de ladder staat dan de prijspakkers. En dat is niet voor niets. Merk je aan alles: kwaliteit, materiaalgebruik, rijeigenschappen. Die kosten nou eenmaal meer.
En een suv bmw komt te agressief over? hahaha waar haal je het vandaan. Hoe kan een auto op zichzelf nou agressie veroorzaken...
Ik vind dit net zo'n stom iets als dat Mercedes te duur zou lijken en een blauwe ME bus die agressie zou uitstralen en daarom maar wit met striping kreeg...


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: LSPD link=msg=1349271 date=1431168891
Laag of hoog hebben naar mijn mening zowel voor- als nadelen voor een politieauto..

Hoog (SUV):
+ Beter zicht over de weg
+ optische signalen beter zichtbaar voor overig verkeer
+ meer offroad mogelijkheden
- meer 'body roll' in bochten
- grotere schade aan derden bij aanrijding

Daarnaast zet ik vooral mijn vraagtekens bij de combinatie BMW en SUV voor de politie. Komt naar mijn idee te agressief over en daarnaast is het bij een merk als BMW bekend dat je veel geld betaalt voor dat mooie logo. Zie veel liever een Volvo waar zo aan geknutseld is dat ie veel harder gaat dan je als burger zou verwachten.

Ben trouwens ook een grote fan van Volvo voor politie omdat ze van die rechthoekige vormen hebben (de grotere modellen) waardoor ze erg efficiënt zijn qua ruimte. Als politie ben je namelijk op zoek naar zo veel mogelijk ruimte met een zo klein mogelijke draaihoek dacht ik zo.

Een BMW SUV moet zeker kunnen. Al heb ik liever een 3 serie oid voor de NH.
En wat bedoel je met te agressief? Dat kan een voertuig toch niet zijn?  e050
Ik denk juist dat z'n voertuig een juiste uitstraling geeft ipv BV een Dacia of Opel Corsa...

Als laatste nog even een opmerking over Volvo....  :-\
Over de betrouwbaarheid, de ruimte en het motorenaanbod van nu ben ik totaal niet te spreken.
Een 10 a 15 jaar geleden was dat trouwens wel heel goed met de turbo 5 cilinders en eerste D5 blokken.
Het is volgens mij bergafwaarts gegaan vanaf de V50.
Ook de huidige V70 blijkt in de praktijk gewoon niet politiewerk geschikt.

Zoveel mensen zoveel wensen... Daar blijven we niet over uitgepraat.
Ik hoop op een knap stuk gereedschap maar ben bang dat het weer een gevalletje gaat worden van 'net' niet.

Maaaaaaaar.... Ik hou hoop natuurlijk.  8)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Snellere auto's gaan we toch niet krijgen, de brancherichtlijn verbiedt ons sneller te rijden. Men wil hem nu nog strakker weg gaan zetten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Het begint m.i. met de keuze of het één voertuigtype moet worden voor de basispolitiezorg. Ik denk dat dat niet handig is. Ik zou een type groot surveillancevoertuig aanbesteden (VW Transporter of vergelijkbaar) en een type klein surveillancevoertuig (VW Golf Sportvan / Variant of vergelijkbaar). En laat de basisteams dan vervolgens kiezen welke (combinatie van) auto('s) het meest geschikt is voor het betreffende verzorgingsgebied.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Vallen de voertuigen van het AT ook onder de aanbesteding ?
Met Vriendelijke Groet.....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Vallen de voertuigen van het AT ook onder de aanbesteding ?
Nee


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Ik ben van mening dat Ford ook een goede kandidaat gaat zijn/worden. Veel verschillende modellen voor allerlei doeleinden, strakke/moderne uitstraling van de voertuigen, goede wegligging, niet achterlijk duur qua aanschaf en natuurlijk de reeds opgedane ervaring met het leveren aan de politie. En zoals elders al een keer aangegeven, misschien dat Ford wel leentjebuur kan spelen bij Ford USA en gewoon een mooi model op de markt kan brengen voor de NL politie.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Ze pakken toch gewoon de goedkoopste?


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Citaat van: Bernt link=msg=1349325 date=1431190748
Ze pakken toch gewoon de goedkoopste?

Het zal het totaalplaatje zijn denk ik, is er overigens al een rapport te vinden met de eisen van de nieuwe aanbesteding?
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
zie vorige pagina.

Inderdaad zo veel mensen, zoveel wensen. Niets is zo bevooroordeeld als een voorkeur voor een automerk.

Ik hoop dat de eisen voor de verschillende categorieën zo zijn opgezet dat ze voldoende ruimte laten voor de diverse partijen om een gevarieerd aanbod te doen tijdens de aanbesteding. Bijv. dat BMW 3-serie touring en een X3 aanbied voor de gebruikerstesten. Interessant om dan te zien wat er gekozen gaat worden door de dienders.