Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658361 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: CopVR3 link=msg=1349240 date=1431156300
Maar het is wel een BMW. En een X3 rijdt ook als een BMW. De wegligging is erg goed en van overhellen is bijna geen sprake. Onderstellen bouwen doet BMW beter dan welk ander merk ook.

https://www.youtube.com/watch?v=u2LLMxlkT-Y


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: flowcop link=msg=1349326 date=1431192000
Het zal het totaalplaatje zijn denk ik, is er overigens al een rapport te vinden met de eisen van de nieuwe aanbesteding?

Even uit mijn hoofd waren er verschillende categorieën waarin men kon scoren. Ik meen dat de prijs het zwaarste telde met iets van 40%, de keuze van de dienders voor 20% en zo door in categorieën als ergonomie, milieuvriendelijkheid/verbruik etc.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Volgens het filmpje van Top Gear kan je de X3 maar beter niet doen.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
In deze versie mis ik het weggedrag en de hoge of lage zithoogte. Een hoge auto die eerder op zal vallen dan een sedan. Wil je in een surveillance opvallen of juist niet?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Bert65 link=msg=1349390 date=1431208827
Volgens het filmpje van Top Gear kan je de X3 maar beter niet doen.

Daarom schaft heel Polizei Bayern er aan? Ze schaffen de nieuwe X3 aan ter vervanging van een gedeelte van hun wagenpark. Ik denk dat de Duitsers wel weten wat ze aanschaffen voor wagen en dat dit zeker geen slechte zal zijn. Zal echt niet zijn om alleen maar hun eigen economie te stimuleren.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1349401 date=1431217111
Daarom schaft heel Polizei Bayern er aan? Ze schaffen de nieuwe X3 aan ter vervanging van een gedeelte van hun wagenpark. Ik denk dat de Duitsers wel weten wat ze aanschaffen voor wagen en dat dit zeker geen slechte zal zijn. Zal echt niet zijn om alleen maar hun eigen economie te stimuleren.

Heel politie Nederland ging een aantal jaar terug Tourans rijden. Ik denk dat er maar weinig agenten zijn die oprecht zeggen dat dat een goed idee was. Het feit dat een korps een type voertuig aanschaft betekend nog niet dat het zeker geschikt is. Rijtesten en degelijke kan je wel van te voren doen. Maar geld en milieu of andere zaken blijven meespelen.

Daarnaast weet je pas of een voertuig geschikt is als je er ongeveer 10 hebt afgereden tot uitdienststelling. Dan kun je pas echt bekijken hoeveel het gekost heeft, hoeveel er defect ging en hoeveel het nog waard is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Ok, laat ik er ook één voorstellen: Volvo XC40?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ok, laat ik er ook één voorstellen: Volvo XC40?
Die bestaat nog niet.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: Koenie link=msg=1349406 date=1431234925
Ok, laat ik er ook één voorstellen: Volvo XC40?

Goed idee. Enige nadeel is dat die er nog niet is en dat het nog wel even gaat duren voor die daadwerkelijk op de markt komt.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....