Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658305 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
in Zeeland zouden medio juni en augustus ook Mercedes worden afgeleverd, maar heb nog niets gezien of gehoord.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Mercedes Benz B klasse diesels niet meer leverbaar???

Zie onderstaande stuk van de Autoweek site

https://www.autoweek.nl/nieuws/ook-gamma-mercedes-benz-b-klasse-uitgekleed/

Wat ik er uit begrijp is, dat de dieselmotoren in de B klasse niet meer leverbaar zijn. Ik hoop dat de politie er al genoeg hebben ingekocht.

 ::) zeer opmerkelijk.
"Waakzaam & Dienstbaar"


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Maak me daar niet zo druk om, gaat vooral om de consumenten versies. De aantallen die de NP besteld heeft zijn contractueel vastgelegd en zullen gewoon geleverd gaan worden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Zodra een fabrikant niet meer kan leveren wat overeengekomen is wordt hij geacht een soortgelijk product voor dezelfde prijs te leveren. Dat is ook gebeurd toen Volkswagen de 140 PK 2.0TDI Touran met DSG niet meer kon leveren. De politie kreeg vervolgens voor dezelfde prijs de 150pk versie. Kan Mercedes niet leveren zal er een nieuwe aanbesteding komen, maar dit is wel een enorme afgang voor Mercedes dus ik ga er niet vanuit dat het zo ver komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein






Drenthe_Roden

  • Geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
zou deze moeten zijn
https://twitter.com/maartenbrink/status/1014181219540578304

Zit er nou verschil in spiegels?
De meesten lijken zwarte plastic spiegelkappen te hebben terwijl er eentje een meegespoten witte variant heeft.
Eerst zien, dan geloven.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Bijzonder ja, wellicht beschermkapjes voor het transport?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Mercedes Benz B klasse diesels niet meer leverbaar???

Zie onderstaande stuk van de Autoweek site

https://www.autoweek.nl/nieuws/ook-gamma-mercedes-benz-b-klasse-uitgekleed/

Wat ik er uit begrijp is, dat de dieselmotoren in de B klasse niet meer leverbaar zijn. Ik hoop dat de politie er al genoeg hebben ingekocht.

 ::) zeer opmerkelijk.

Binnen nu en een jaar zal mercedes de nieuwe generatie B-klasse aan het publiek voorstellen, vaak zie je dat aan het einde van hun levensduur bepaalde versie's of motoren niet meer leverbaar zijn. Overigens vind ik in de Duitse configurator nog verschillende diesel versies staan.

Mercedes zal een vergelijkbaar product blijven leveren aan de Politie, zo niet dan wordt er opnieuw aanbesteedt.