Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660909 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: grizz link=msg=1349413 date=1431240061
Goed idee. Enige nadeel is dat die er nog niet is en dat het nog wel even gaat duren voor die daadwerkelijk op de markt komt.

Klopt helemaal gelijk, bedoelde v40 xc...


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: Koenie link=msg=1349414 date=1431240694
Klopt helemaal gelijk, bedoelde v40 xc...

Foto komt via Google van een van de verkoop sites...


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Weleens achterin een v40 gezeten?

Dat ding is echt VEEL te klein


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1349416 date=1431241932
Weleens achterin een v40 gezeten?

Dat ding is echt VEEL te klein
Goed punt!

Ok, nieuw voorstel (ondanks dat het vw is)

Golf variant alltrack?

http://www.inautonews.com/volkswagen-golf-alltrack-command-car-for-rettmobil-2015

Haensch dual Color lichtbalk ipv de blauwe versie en klaar?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1349403 date=1431217487
Heel politie Nederland ging een aantal jaar terug Tourans rijden. Ik denk dat er maar weinig agenten zijn die oprecht zeggen dat dat een goed idee was. Het feit dat een korps een type voertuig aanschaft betekend nog niet dat het zeker geschikt is. Rijtesten en degelijke kan je wel van te voren doen. Maar geld en milieu of andere zaken blijven meespelen.

Daarnaast weet je pas of een voertuig geschikt is als je er ongeveer 10 hebt afgereden tot uitdienststelling. Dan kun je pas echt bekijken hoeveel het gekost heeft, hoeveel er defect ging en hoeveel het nog waard is.

Precies. En dat hebben ze in Bayern gedaan: 10 X3's gekocht en die helemaal uitgeleefd en uitgereden. Meest uiteenlopende dingen mee gedaan: door bos rijden tot autobahn en alles. Daarbij dus met de rijtesten besloten dat een groot deel van het wagenpark een X3 wordt.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1349401 date=1431217111
Ik denk dat de Duitsers wel weten wat ze aanschaffen voor wagen en dat dit zeker geen slechte zal zijn. Zal echt niet zijn om alleen maar hun eigen economie te stimuleren.

Circa 25% van de Duitse economie wordt bepaald door de autoindustrie. De Duitse economische politiek staat dan ook voor een belangrijk deel ten dienste van deze autoindustrie en het is dan ook ondenkbaar dat de Duitse politie in niet-Duitse auto's zou rijden en voor Beieren is de keuze bijna vanzelfsprekend BMW. Als Nederland ook in BMW zou gaan rijden, kan men het beste aanhaken bij de Duitse bestellingen en een politieauto van de plank kopen, anders wordt deze veel te duur.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Geldt neem ik aan ook voor het OGS-verhaal; ik heb tenminste nog nooit een Duits voertuig met een FedSig of Whelen installatie gezien...


Remco Electrostart

  • Eigenaar Electrostart BV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
    • Electrostart Bv
Ik heb gehoord dat ze met het OGS verhaal voor de goedkoopste toeleverancier gaan die voldoet aan de ECE R65 klasse...dan zal Hänsch,Pintch Bamag en Whelen wel te duur worden en zal het me niet verbazen als het hele wagenpark afgeleverd wordt met Haztec OGS.

Qua voertuig.. lastige keuze..  Misschien heeft VW nu wel een Taxi/Politie uitvoering van de Touran waar de vering sterker van is. Verder doet die auto het toch wel redelijk toch?
Kan de politie hybride voertuigen voor in de bebouwde kom? in Duitsland zag ik Prius + als politie voertuigen. scheelt in de uitstoot.. maar kunnen de auto's het aan
en er zijn niet veel dealer organisaties die zo'n groot wagenpark aan kunnen.. Ford/VW en misschien Volvo / Opel  .. (regionale voertuigen)
Voor de snelweg gebruiken ze in Duitsland en Engeland veel BMW 5 stations.. en in Engeland zelfs Mitsubishi Evo's.. wat natuurlijk snel en veilig (4wd) is.. maar de Evo's kunnen waarschijnlijk niet de bepakking vervoeren wat nu achter in de V70 opgeborgen zit.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Ik heb gehoord dat ze met het OGS verhaal voor de goedkoopste toeleverancier gaan die voldoet aan de ECE R65 klasse...

Waar heb je die info vandaan?


Djseb

  • Brandweer - Aspirant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Een prius als politievoertuig lijkt mij geen goed idee. Ik heb niet in de prius + gereden maar ik gok zomaar dat dat niet zoveel scheelt met de gewone prius qua rij eigenschappen. Mijn vader heeft de afgelopen 4 jaar in de prius gereden (geen plug in), een prima comfortabele auto, daar niet van. Ook super betrouwbaar. Na 160.000 km in 4 jaar geen enkele storing gehad, en door het regeneratief remmen zelfs nog geen remschijven hoeven vervangen.

Het grote nadeel is de wegligging en het weggedrag in bochten, helt de koets behoorlijk over in de bocht, uiteraard snel onderstuur en weinig gevoel in het stuur. Als je hier een potje mee moet gaan sturen als agent word je niet heel erg vrolijk denk ik...

Buiten dat om zit je met een accupakket, de prius leverde 140 pk, waarvan 100 door de brandstofmotor en de rest van de elektromotoren. Wat er gebeurd bij vaak en hevig accelereren is dat het accupakket leeg raakt en de auto dus geen 140 pk meer kan leveren...

Sinds oktober rijden wij een golf 7 1.6 TDI Bluemotion, de wegligging is beter, ook bij hogere snelheid, en het onderstuur blijft in de bocht langer weg (mede door het XDS sper). Ik snap daarom ook heel goed dat golf variant hier ook een aantal keer is aangedragen!

Seat zie ik niet veel voorbij komen, terwijl de leon toch een goede rijeigenschappen heeft, deelt hetzelfde platform met de golf en de A3 (MQB). Zijn er negatieve ervaringen met seat's? Kunnen ze het politie werk niet aan?