Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658613 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
In dit geval zal dat meevallen André, vooral omdat het niet een speciaal voertuig is van Mercedes maar een standaard pakket is dat men al produceert.
Met het enige verschil van signalering, maar de voorbereidingen liggen er allemaal al in af fabriek in tegenstelling tot de Tourans.
Eigenlijk hetzelfde als met de VW en Mercedes bussen.
volgens mij moet de zin zijn: net als de Tourans. Deze zijn namelijk in de fabriek al voorzien van de aangepaste kabelbomen. Lijkt me dat dat met MB ook is afgesproken.  Ik kees over inxet MB mogelijk april/mei. Ik hrb ze n9g nrrgens in het straatbeeld gezien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
volgens mij moet de zin zijn: net als de Tourans. Deze zijn namelijk in de fabriek al voorzien van de aangepaste kabelbomen.
De tourans zijn niet uit de HV lijn van VW. Dit zijn normale uitvoeringen die bij PoN compleet worden aangepast inlcusief de kabelboom. Dit kun je ook zien want de labeling van de bekabeling is anders dan de standaard bekabeling.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Via diverse onofficiële bronnen heb ik vernomen, dat er al teams zijn waar de B klasse al rijden.

Anyone pictures?
"Waakzaam & Dienstbaar"


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Via diverse onofficiële bronnen heb ik vernomen, dat er al teams zijn waar de B klasse al rijden.

Anyone pictures?
De enige foto's en info die ik zie/hoor is dat ze alleen nog bij de Rijopleiding rijden. Verder zouden ze mogelijk vanaf augustus geleverd kunnen worden, maar ook dat is gissen.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
De SJ-740-V rijdt bij de rijopleiding in Noord Nederland.  Verdere info ontbreekt nog. Zou kunnen dat hij een rondje Nederland doet bij de diverse locaties van de politieacademie.



RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
https://www.autoweek.nl/nieuws/ook-gamma-mercedes-benz-b-klasse-uitgekleed/

Ik kwam laats het bericht tegen dat de diesels niet meer leverbaar zijn in de B klasse ivm de WLTP cyclus.

Kan het mij niet voorstellen maar ben wel nieuwsgierig of het ook problemen voor de NL politie gaat opleveren...  ???
 


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
https://www.autoweek.nl/nieuws/ook-gamma-mercedes-benz-b-klasse-uitgekleed/

Ik kwam laats het bericht tegen dat de diesels niet meer leverbaar zijn in de B klasse ivm de WLTP cyclus.

Kan het mij niet voorstellen maar ben wel nieuwsgierig of het ook problemen voor de NL politie gaat opleveren...  ???

@RS6: dit had ik hier ook al gemeld. Denk dat je ff op vakantie was.  098uo
"Waakzaam & Dienstbaar"


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
@RS6: dit had ik hier ook al gemeld. Denk dat je ff op vakantie was.  098uo

Haha ik zit nog steeds in de vakantie modus  8) 0098


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Haha ik zit nog steeds in de vakantie modus  8) 0098

Beter! Geniet er dan maar volop van
"Waakzaam & Dienstbaar"


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik zag vorige week nog een transportje Tourans richting Lelystad gaan voor Midden Nederland. Alle kentekens begonnen met RR. Kennelijk is de voorraad toch nog niet helemaal op.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein