Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658405 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Hoop echt dat we ver uit de buurt blijven van Opel of enig Franse auto...
Het recente verleden heeft al aangetoond dat die niet simpelweg niet geschikt zijn/bestand zijn tegen politiegeweld. Wat hebben we veel bij de garage gestaan met jawel AL onze Opels Zafira, Vivaro, Astra enz... Niet normaal...
Als particuliere gezinsauto prima geschikt. Maar niets voor de politie.

Van mij mag het wel weer iets van VAG worden. Al hoop ik uiteraard ook dat BMW, Mercedes (en Ford) ook meedoen.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Hoop dat dan ook de OGS apart aanbesteed wordt en men niet voor 1 cent op de 1e rang wil zitten...


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Ik vind die hele redenering maar onzin.
De herkenbaarheid is gewoon af te lezen aan de opschriften, zo moeilijk is dat toch niet.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998

Hoop echt dat we ver uit de buurt blijven van Opel of enig Franse auto...
Het recente verleden heeft al aangetoond dat die niet simpelweg niet geschikt zijn/bestand zijn tegen politiegeweld. Wat hebben we veel bij de garage gestaan met jawel AL onze Opels Zafira, Vivaro, Astra enz... Niet normaal...
Als particuliere gezinsauto prima geschikt. Maar niets voor de politie.

Van mij mag het wel weer iets van VAG worden. Al hoop ik uiteraard ook dat BMW, Mercedes (en Ford) ook meedoen.
En wat was het probleem met de Franse auto?
Het is wel slim om een auto te kiezen met een beetje wegligging. Ze zouden voor de noodhulp iets moeten kiezen wat zowel in dicht stedelijk gebied als in landelijk gebied goed uit de voeten kan.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
En wat was het probleem met de Franse auto?
Die stonden bijna wekelijks in de garage. Een Vivaro (of Nissan Primastar) is eigelijk een Renault Traffic.
Serieus... 3 nieuwe motorblokken in zo'n ding in 2 jaar tijd is toch niet normaal. En dan heb ik het alleen nog maar over de motor.
Verder versnellingsbak, koppeling, turbo, spruitstuk, stuurbekrachtiging, heel veel elektrisch gezeur en noodloopgedoe.
Gek werd je er van. En we hadden 3 van die dingen. Niemand reed er daarom ook in. 1tje werd zelfs na 10 jaar pech en ellende afgevoerd met amper 67dkm. Misschien wat meer want mogelijk was ook de teller met de Franse slag in elkaar gezet. :-*

Verder ben ik uberhaupt geen fan (maar das m'n persoonlijke mening) van welk Frans merk dan ook i.v.m. bijbehorend lidmaatschap van de vluchtstrook.

En sorry.


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Ik zeg kom maar op met het wensen lijstje, welke auto, balk etc voor welke functie...


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: Koenie link=msg=1346760 date=1430257070
Ik zeg kom maar op met het wensen lijstje, welke auto, balk etc voor welke functie...
Dan zeg ik een Dodge Charger / Ford Interceptor met een Code 3 Defender of Federal Signal Vision slr op het dak  ^-^


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Citaat van: André Welten link=msg=1346743 date=1430248797
Hoop dat dan ook de OGS apart aanbesteed wordt en men niet voor 1 cent op de 1e rang wil zitten...

Zou ik me toch eens verdiepen in die Freedoms van ons. Die krengen zijn echt duur. Ben overigens wel te spreken over de bediening in de voertuigen van de OGS. Muv de full tekst matrix. Die kast is echt te huge.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: CopVR3 link=msg=1346757 date=1430255739
Die stonden bijna wekelijks in de garage. Een Vivaro (of Nissan Primastar) is eigelijk een Renault Traffic.
Sorry maar de Vivaro is een Nissan... Nissan maakte de Primastar (en de Renault) en de geliefkoosde Opel.
Citaat van: CopVR3 link=msg=1346757 date=1430255739

Verder ben ik uberhaupt geen fan (maar das m'n persoonlijke mening) van welk Frans merk dan ook i.v.m. bijbehorend lidmaatschap van de vluchtstrook.

Je zal wel begrijpen dat ik het hier niet mee eens ben. Ik rijd nu al zo'n 25 jaar een Frans merk en 1 maal op de vluchtstrook gestaan omdat mijn dynamo het begeven had en ik niet het risico wilde nemen om in de Schipholtunnel stil te vallen.

Dat brengt mij op een onderzoekje, welke gepubliceerd was in het AD. Tussen de vele pechgevallen:
Citaat
de Volvo's XC90, V70 en XC70
In het onderzoek werden ook allerlei goede voertuigen genoemd (inderdaad van Duitse makelij) maar tussen de goede zat GEEN Volkswagen....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Bert65 link=msg=1346767 date=1430261442
Je zal wel begrijpen dat ik het hier niet mee eens ben. Ik rijd nu al zo'n 25 jaar een Frans merk
Auto's voor prive gebruik vergelijken met dienstvoertuigen is onzinnig.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.