Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658292 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Zoals in je avatar?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Het liefst wel maar dat zie ik niet zo heel snel gebeuren. Als men alleen maar het oranje ook retroreflecterend maakt, dat zou al veel schelen.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Zoiets dan? we moeten het natuurlijk niet te moeilijk maken en te veel centjes uitgeven:



CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Verschrikkelijk. Net een icecream-van.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Bij het topic Onopvallende Politie en Kmar voertuigen staan een aantal mooie voertuigen. Onder andere de Mazda, Lexus, Seat en Toyota. Allemaal niet even groot als de Touran, maar ervaringen lijken prima. Is er een pakket van eisen bekend?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Citaat van: CopVR3 link=msg=1346969 date=1430382360
Verschrikkelijk. Net een icecream-van.
Kan nog véél erger hoor: vervang elke 2e blauwe streep door een groene  098uo
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Weet je het maakt mij niet uit. Maar hoe hoger je instap is, des te beroerder je weggedrag. Dus gewoon een normale personenauto, zoals de Skoda superb, Mercedes C klasse, BMW 3 serie of eventueel VW Passat. Elke MPV of SUV oid is het weggedrag minder goed als een normale personenauto. En nee niet elke SUV of MPV maar dan ga je al naar een prijsklasse waar wij niet naar hoeven te kijken.

Dus mijn lijstje om blij van te worden:

Skoda Superb 190pk tdi 4x4                   47.890 Euro  (consumentenprijs) gaat btw en bpm af en dan kom je onder de 40 mille
Mercedes C klasse Estate C220  170 pk   43.995 Euro
BMW 3 serie Touring 184 pk                   46.460 Euro
Audi a4 avant 177 pk                            44.320 Euro
Volvo V40 190 pk                                 32.495 Euro

Volvo is wel als enige heel goedkoop voor het vermogen wat je krijgt.

Mercedes / BMW en Audo alles drie voor of achterwiel aangedreven. Skoda is als enige 4x4.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Mmm... KIA op zich wel betrouwbaar, echter de sterkste Diesel is 135 pk, tenminste wat ik kon vinden. Dat is echt te weinig.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: grizz link=msg=1347086 date=1430416781
Mmm... KIA op zich wel betrouwbaar, echter de sterkste Diesel is 135 pk, tenminste wat ik kon vinden. Dat is echt te weinig.

Als je de Kia Ceed 1.6 T-GDI GT hebt beschik je over 210 PK. De top rond de 230 en 7,7 seconde tot 100 km/ph. Dat is prima te doen.

De Pro-Ceed is niet echt een optie omdat deze alleen 3 deurs leverbaar is wat ik zo snel zag.

En garantie voor de eerste 150.000 kilometer/7 jaar is wel erg aantrekkelijk natuurlijk.  ;D

Het zal hem wel niet worden. Het milieulabel is een F en bij de aanbesteding van politiewagens bleek eerder het milieu toch 1 van de belangrijkste eisen te zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens