Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658434 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Weet iemand waar de uitgeschreven aanbesteding te vinden is?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Volgens mij is er nog niks uitgeschreven.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Er moeten toch segmenten beschreven zijn waarop importeurs kunnen reageren?


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Volgens mij zou men eerst met de 'de markt' om tafel gaan om de duidelijke / juiste aanbesteding te schrijven. Maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Start aanbestedingen nieuwe politievoertuigen
Laatste update: 28-04-2015 | 16:23

Nederland - Nog dit jaar start een nieuw aanbestedingstraject voor politievoertuigen. Ter voorbereiding hierop organiseert de politie een zogeheten marktconsultatie, waarvoor leveranciers en op- en inbouwers zijn uitgenodigd.

De bijeenkomst wordt gehouden op 28 april. Het doel is toetsen of de uitgangspunten van de politie haalbaar zijn en een goede basis vormen voor de aanbestedingen.

Wagenpark van 11.000 voertuigen
Ruim 11.000 voertuigen telt het wagenpark van de politie. Het overgrote deel daarvan wordt de komende jaren vervangen. Daarvoor start nog in 2015 een Europees aanbestedingstraject. Ter voorbereiding daarop is vanmiddag, 28 april, een zogenoemde marktconsultatie.

Aanbesteding per categorie
Naast deze marktconsultatie zijn ook met interne en externe experts uitgangspunten geformuleerd die de basis vormen voor de aanbesteding. Een van die uitgangspunten is dat aanbestedingen voor de herkenbare voertuigen (bijvoorbeeld noodhulpvoertuig of cellenbus) per categorie gaan, in plaats van alles ineen. Het worden daardoor meerdere aanbestedingen waarbij veel marktpartijen kunnen deelnemen.

Toetsen uitgangspunten aanbesteding
Leveranciers en op- en inbouwers geven tijdens de consultatie hun adviezen en opvattingen voor de aanbesteding. Bij hen wordt bijvoorbeeld getoetst in hoeverre de strategische uitgangspunten een goede basis vormen voor de aanbestedingen van de politievoertuigen en of ze haalbaar zijn.

Planning
Tot eind mei is tijd gereserveerd voor het mogelijk heroverwegen van de strategische uitgangspunten. Daarna starten meerdere aanbestedingen van onder andere de categorieën noodhulp (1500 voertuigen), handhaving (685 voertuigen), motoren (1110) en recherche (2100). Omdat elke aanbesteding een eigen planning kent, kan ook de datum verschillen waarop de uitslagen bekend zijn.

BRON: https://www.politie.nl/nieuws/2015/april/28/start-aanbestedingen-nieuwe-politievoertuigen.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: CopVR3 link=msg=1347902 date=1430697213
Weet iemand waar de uitgeschreven aanbesteding te vinden is?

Zie het zojuist door mij geplaatste politiepersbericht want die ontbrak nog in dit item zag ik.

Citaat van: PietjePuk link=msg=1347913 date=1430717898
Volgens mij zou men eerst met de 'de markt' om tafel gaan om de duidelijke / juiste aanbesteding te schrijven. Maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben.

Klopt helemaal PietjePuk. Zie het PP hier boven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Lees of snap ik het niet goed? Op 28 april, na 16 uur, breng je een bericht naar buiten dat je die middag met diverse leveranciers om de tafel gaat zitten. Ik mag toch hopen dat alle leveranciers al eerder een uitnodiging hebben ontvangen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Ja, het was een uitnodiging voor markt consoltatie: De politie heeft dus marktpartijen uitgenodigd voor een gesprek over de strategische intent van de aanbestedingen (de opzet van de aanbestedingen zijn gewijzigd aan de hand van de aanbevelingen van commissie Schouten/Telgen). De Politie heeft daarna tot eind mei om de input van de marktconsultatie te verwerken in de defnitieve aanbestedingen, welke dus vervolgens in de loop van het jaar gepubliceerd gaan worden.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Citaat van: enrico1972 link=msg=1347936 date=1430733084
Planning
Tot eind mei is tijd gereserveerd voor het mogelijk heroverwegen van de strategische uitgangspunten. Daarna starten meerdere aanbestedingen van onder andere de categorieën noodhulp (1500 voertuigen), handhaving (685 voertuigen), motoren (1110) en recherche (2100). Omdat elke aanbesteding een eigen planning kent, kan ook de datum verschillen waarop de uitslagen bekend zijn.

Roept een aantal vragen bij mij op:

- Wáárom een onderscheid tussen noodhulp en handhavingsvoertuigen? Landelijk beleid is dat er geen onderscheid meer is tussen noodhulp en handhaving (wijk), bovendien is een prio 1 voor iedereen dus moeten (naar mijn mening) alle opvallende voertuigen aan dezelfde eisen voldoen.

- Men spreekt over 11.000 voertuigen. In de opsomming hierboven tel ik er slechts 5395, nog niet eens de helft dus. Waar is de rest gebleven?

- Waarom zoveel recherchevoertuigen? Veruit de meeste en een stuk meer dan de noodhulpvoertuigen. Wat voor bijzonders moet er op een recherchevoertuig zitten?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Citaat van: silque link=msg=1348175 date=1430823073
- Waarom zoveel recherchevoertuigen? Veruit de meeste en een stuk meer dan de noodhulpvoertuigen. Wat voor bijzonders moet er op een recherchevoertuig zitten?

Misschien vallen onder recherchevoertuigen ook de onopvallende auto's die gebruikt kunnen worden voor surveillance oid?

Dus dat er bijvoorbeeld op een bureau 10 'recherchevoertuigen' zijn (waarvan 5 voor recherche en 5 voor onopvallende surveillance). Maar dat de recherche - als ze een extra auto nodig hebben - een onopvallende surveillance auto kan gebruiken en visa versa?

Weet niet of het zo is, maar misschien dat dit het hoge aantal verklaard?