Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661152 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Toch maar de Ford Interceptor dan  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1350179 date=1431550473
Noem mij een standaard vtg af fabriek welke echt geschikt is voor het echte politiewerk.
IK denk dat dat het probleem inderdaad zal zijn.
Geen enkel automerk zal een voertuig kunnen aanbieden die aan de eisen van een goed en sterk politievoertuig zal voldoen. Tenminste, niet een gangbaar model en dus zal je uit kunnen komen op een customized voertuig. Een voertuig dat speciaal is vervaardigd voor zijn functie. Inderdaad zo'n beetje als
Citaat van: silque link=msg=1350180 date=1431550559
Toch maar de Ford Interceptor dan  ;)

Ik heb het niet zo op Ford maar zoiets zal het moeten worden.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: Bert65 link=msg=1350185 date=1431552854
Geen enkel automerk zal een voertuig kunnen aanbieden die aan de eisen van een goed en sterk politievoertuig zal voldoen. Tenminste, niet een gangbaar model en dus zal je uit kunnen komen op een customized voertuig. Een voertuig dat speciaal is vervaardigd voor zijn functie.

In Amerika rijd de politie met een aangepast Ford Crown Victoria, aangepast onderstel, remmen, elektrische pakket, zwaardere dynamo, motor met meer pk's. Word gewoon door Ford  geleverd.
En nee ik weet dat dit voertuig niet in NL gaat komen  >:D

Ambulances worden ook afgeleverd met een andere overbrengingsverhouding in het differentieel. Kost wel meer tijd en geld.

In de US zijn ze overgestapt op een customized voertuig met de 6 cilinder BMW diesel, en dat komt er ook niet in NL want dat lijkt me veel te duur. Ook nogal een verschil met de huidige tourans.  0098

Ik lach me trouwens rot als PON de nieuwe aanbesteding gewoon weer gegund gaat krijgen


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Citaat van: mark hes link=msg=1350187 date=1431554545
Ik lach me trouwens rot als PON de nieuwe aanbesteding gewoon weer gegund gaat krijgen

uitsluiten wegens de corruptie/omkoping, (of wat het dan ook was) is geen optie?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: s.strijk link=msg=1350189 date=1431555589
uitsluiten wegens de corruptie/omkoping, (of wat het dan ook was) is geen optie?
Het gezond verstand zou zeggen dat ze niet meer mee mogen doen.  998765

Maar dat zou juridische nog wel eens anders kunnen liggen, ik vermoed dat ook Pon zichzelf gewoon weer mag reageren.

Klinkt ook erg vreemd, een partij uitsluiten bij een openbare aanbesteding.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: s.strijk link=msg=1350189 date=1431555589
uitsluiten wegens de corruptie/omkoping, (of wat het dan ook was) is geen optie?
Je hebt gelijk, Pon kan wel degelijk uitgesloten worden.

''1. Uitsluitingsgronden
De uitsluitingsgronden zien op persoonlijke omstandigheden van deelnemers aan de aanbestedingsprocedure, die voor de aanbestedende dienst reden kunnen zijn om hen van deelneming aan die procedure uit te sluiten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
- Deelname aan criminele organisaties;
- Witwaspraktijken;
- Faillissement;
- Surseance;
- Fouten in de beroepsuitoefening, etc.''

bron: http://www.europadecentraal.nl/wp-content/uploads/2013/07/Veelgestelde-vragen-Aanbesteden-hoofdstuk-7.pdf

En we kunnen wel zeggen dat Pon een foutje heeft gemaakt ghuhu   >:D


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Citaat van: Wout link=msg=1350176 date=1431550191
Broodje aap dat ze voor de goedkoopste OGS leverancier gaan: de aanbestedingseisen zijn voor de aanbieders nog niet eens bekend, dus die leverancier kan deze info niet hebben.
Er is dus nog hoop voor o.a. LSV en robmarelko.....


Remco Electrostart

  • Eigenaar Electrostart BV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
    • Electrostart Bv
Citaat van: Wout link=msg=1350176 date=1431550191
Broodje aap dat ze voor de goedkoopste OGS leverancier gaan: de aanbestedingseisen zijn voor de aanbieders nog niet eens bekend, dus die leverancier kan deze info niet hebben.

Wat ik van hun begreep zijn er informatieve gesprekken geweest..  ook 28april was er een bespreking voor de opbouwers.. misschien dat iemand weet wat er daar besproken is.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Er zijn op het ogenblik diverse verkennende/orienterende gesprekken vwb de aanbesteding van vtgn/motoren en opbouwers en wat daar besproken wordt MOET binnenskamers blijven.


Remco Electrostart

  • Eigenaar Electrostart BV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
    • Electrostart Bv
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1350340 date=1431632957
Er zijn op het ogenblik diverse verkennende/orienterende gesprekken vwb de aanbesteding van vtgn/motoren en opbouwers en wat daar besproken wordt MOET binnenskamers blijven.

dat begrijp ik, het gekke is dat deze leverancier niet eens uitgenodigd was bij die bijeenkomst.. dus ik begrijp er ook niet van.

Ik vind het zelf wel goed dat er ook naar de prijs gekeken wordt.. mits de producten ook daadwerkelijk worden vergeleken op zichtbaarheid. Dat de lichtbalk een ECE R65 klasse 2 keuring heeft, wil niet zeggen dat hij ook goed opvalt op 200 meter, of met de zon er op.