Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 660525 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,300
De Forester die ik zelf heb heeft iig dat probleem niet, koppeling gaat vanzelf en hij heeft 194000 km achter de kiezen..Die dateert uit 2006 en heb de standaard achterveren vervangen door verstevigde exemplaren van carsupport i.v.m. caravantrekken; auto wordt iets stugger maar ligt beter op de weg.


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1352618 date=1432715928
Er zijn meerdere opbouwers niet uitgenodigd....

Het zal bij zulke grote aantallen maar tussen enkele leveranciers van OGS gaan:
Marelko/ TMCS, Modifast (ah...zeg ik het alwéér :) )...ehr Modiforce, W&G/Pintsch Bamag en Signalis/ Hänsch.

Qua voertuigen zou het misschien een idee zijn om ook eens in omringende landen te kijken wat er gereden wordt. Niet alleen BMW/Audi/Mercedes, maar bijvoorbeeld Subaru? Niet zozeer de Impreza, maar de Forester wellicht?

Groeten, Ruud

Helaas gaat het altijd zo en zijn deze bedrijven op papier ook niet eens in staat om de aanbesteding te doen omdat ze te klein zijn. Aanbesteding wordt op papier gegund aan de fabrikant (al zou alleen Pon het wel kunnen) en daarna uitgevoerd door de importeur... Lang leve de europese regels waarin kleine bedrijven geen kans meer krijgen...


Remco Electrostart

  • Eigenaar Electrostart BV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
    • Electrostart Bv
Citaat van: Koenie link=msg=1353010 date=1432896685
Helaas gaat het altijd zo en zijn deze bedrijven op papier ook niet eens in staat om de aanbesteding te doen omdat ze te klein zijn. Aanbesteding wordt op papier gegund aan de fabrikant (al zou alleen Pon het wel kunnen) en daarna uitgevoerd door de importeur... Lang leve de europese regels waarin kleine bedrijven geen kans meer krijgen...

Klopt.. en daar balen wij best van.
We hebben nu totaal 5 VOA voertuigen mogen leveren en alleen maar lof gehad over de bouwkwaliteit en afwerking. (https://www.facebook.com/160577037368706/photos/pcb.842990859127317/842990802460656/?type=1&theater)
door gebruik te maken van lokale bedrijven worden er geen hoge voorrij kosten gerekend en zo hou je de financiën in de regio wat het bedrijfsleven en werkgelegenheid daar weer stimuleert.  
Voor de veiligheidsregio heb ik wel eens een storing s 'nachts verholpen, maar daar ga ik echt niet extra voor rekenen.. als klein bedrijfje ben je veel te dankbaar dat  ze van je diensten gebruik maken.
tegenstrijdig aan mijn eigen onderneming denk ik dat de Politie het beste af was met hun eigen werkplaatsen. Voertuigen zijn sneller inzetbaar en tegen lagere kosten.
Een aanbesteding hoort alles goedkoper te maken, maar is dat daadwerkelijk wel zo?  Ik vraag me af of ze dat ook gedurende de aanbesteding traject monitoren.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Helaas gaat het altijd zo en zijn deze bedrijven op papier ook niet eens in staat om de aanbesteding te doen omdat ze te klein zijn. Aanbesteding wordt op papier gegund aan de fabrikant (al zou alleen Pon het wel kunnen) en daarna uitgevoerd door de importeur... Lang leve de europese regels waarin kleine bedrijven geen kans meer krijgen...
Vraag is of de kleine bedrijven wel zijn opgewassen tegen de enorme werkload die ontstaat bij een gunning... het is immers een megaorder.


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: CopVR3 link=msg=1353229 date=1433038841
Vraag is of de kleine bedrijven wel zijn opgewassen tegen de enorme werkload die ontstaat bij een gunning... het is immers een megaorder.
Honac is op zichzelf ook geen groot bedrijf, het gaat om omzetten en voorwaarden waar alleen fabrikanten aan kunnen voldoen.

En daarbij niet alle auto's komen gelijk, het gaat over een periode van jaren dat alles afgeleverd moet worden.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Honac is op zichzelf ook geen groot bedrijf, het gaat om omzetten en voorwaarden waar alleen fabrikanten aan kunnen voldoen.

En daarbij niet alle auto's komen gelijk, het gaat over een periode van jaren dat alles afgeleverd moet worden.
Klopt honac is geen groot bedrijf meer. ;)

Modiforce heeft echter 100 man aan het werk.
Lijkt mij dat een klein opbouw-bedrijf met 10 man (en die zijn er genoeg) niet is opgewassen tegen de omvang van de gunning. Hoe verspreid e.e.a. ook geleverd wordt... het is een bak werk.


Koenie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Citaat van: CopVR3 link=msg=1353329 date=1433107453
Klopt honac is geen groot bedrijf meer. ;)

Modiforce heeft echter 100 man aan het werk.
Lijkt mij dat een klein opbouw-bedrijf met 10 man (en die zijn er genoeg) niet is opgewassen tegen de omvang van de gunning. Hoe verspreid e.e.a. ook geleverd wordt... het is een bak werk.
Als het modiforce al is die op de aanbesteding schrijft. Ik den dat zij zelfs niet binnen de aanbestedings regels vallen en alleen maar een onder aannemer zijn voor Pon die de complete aanbesteding aanneemt incl ogs. En als pon geen aanbesteding wint, hoeveel mensen werken er dan nog bij modiforce?

Meestal zijn het de leveranciers van deze bedrijven die de op de aanbesteding moeten inschrijven omdat de leverende en installerende bedrijven bijna allemaal te klein zijn qua aantallen en omzet. Bedrijven als Whelen, code3, haztec en hänsch zijn vele malen groter omdat zij wereldwijd leveren...


DMC

  • HV Geïnteresseerd
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Hier een kopie van mijn bericht in het regionale verkeersvoertuigen topic betreffende een aanbesteding bij onze buren. 998765

Citaat
De polizei bij de buren in Nordrhein-Westfalen heeft een hele lading nieuwe beamers besteld. Tot maarliefst 1845 auto's waarvan het meerendeel BMW 318d touring  worden en er voor de Autobahn nog eens 130 stuks 520d Touring gaan verschijnen. Kleine aanpassingen, security pakket en de bekende nieuwe blauw met gele markeringen. verder worden er runflat-tires en bmw's speciale dynamische remlichten ingebouwd.
De NRW-Polizei stapt hierbij af van volkswagens.

Kunnen wij hier niet een voorbeeld aan nemen?

https://www.polizei.nrw.de/artikel__11445.html
Mvg, DMC


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: CopVR3 link=msg=1353229 date=1433038841
Vraag is of de kleine bedrijven wel zijn opgewassen tegen de enorme werkload die ontstaat bij een gunning... het is immers een megaorder.

Ons bedrijf heeft een opdrachtgever die bij het gunnen van een opdracht eist dat de omvang van de opdracht nooit meer dan een bepaald % van de omzet is van het bedrijf. Dit ter voorkoming dat ons bedrijf afhankelijk zou worden van hen. De opdrachtgever wil nooit dat haar leveranciers afhankelijk wordt van hun opdrachten. Dat is uiteraard zelfbescherming voor opdrachtgever, maar daarnaast ook nog een best wel sociale clausule.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: CopVR3 link=msg=1353229 date=1433038841
Vraag is of de kleine bedrijven wel zijn opgewassen tegen de enorme werkload die ontstaat bij een gunning... het is immers een megaorder.

De kleine bedrijven kunnen zich profileren door samen te gaan werken en als geheel een order binnen slepen, waarbij elk bedrijf een eigen rayon krijgt waarbinnen ze de opbouw verzorgt. Zo hou je jezelf als klein lokaal bedrijf in de order en sta je samen sterk.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein