Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661219 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
De kleine bedrijven kunnen zich profileren door samen te gaan werken en als geheel een order binnen slepen, waarbij elk bedrijf een eigen rayon krijgt waarbinnen ze de opbouw verzorgt. Zo hou je jezelf als klein lokaal bedrijf in de order en sta je samen sterk.
Ideeen genoeg! :D


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Citaat van: SniperEye link=msg=1353356 date=1433140719
Ons bedrijf heeft een opdrachtgever die bij het gunnen van een opdracht eist dat de omvang van de opdracht nooit meer dan een bepaald % van de omzet is van het bedrijf. Dit ter voorkoming dat ons bedrijf afhankelijk zou worden van hen. De opdrachtgever wil nooit dat haar leveranciers afhankelijk wordt van hun opdrachten. Dat is uiteraard zelfbescherming voor opdrachtgever, maar daarnaast ook nog een best wel sociale clausule.
Er zijn ook genoeg aanbestedingen waarbij de opdrachtgever eist dat in de afgelopen X jaar een vergelijkbaar project met een orderwaarde van tenminste Y % van het onderliggende project zijn uitgevoerd door de inschrijver. Als kleine onderneming kun je dat bij grote aanbestedingen niet aantonen, ook al zou je in de praktijk misschien wel in staat zijn het werk tot een goed einde te brengen.

Uiteindelijk ligt de kracht bij dit soort aanbestedingen altijd in een goede combinatie. Vooropgesteld dat het een open inschrijving is; als het al een aanbesteding wordt waarbij alleen op uitnodiging mag worden ingeschreven ben je sowieso uitgepraat.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Remco Electrostart

  • Eigenaar Electrostart BV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
    • Electrostart Bv
Citaat van: DiNozzo link=msg=1353361 date=1433144024
De kleine bedrijven kunnen zich profileren door samen te gaan werken en als geheel een order binnen slepen, waarbij elk bedrijf een eigen rayon krijgt waarbinnen ze de opbouw verzorgt. Zo hou je jezelf als klein lokaal bedrijf in de order en sta je samen sterk.

Dat is een mooie gedachte.. alleen moeten die kleine bedrijven opnemen tegen de importeurs.. zoals Marelko, Modiforce ,Abiom,  Ziegler/Signalis..
De marge die zij hebben op een lichtbalk in enorm.. als ik de prijzen vergelijk met webshops in Amerika, dan kunnen ze haast een lichtbalk gratis monteren.
Merken zoals Whelen, Haztec, Federal Signal hebben de parallel import geblokkeerd..  dus dat maakt het erg lastig


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Je kan je ook afvragen of je dit soort opdracht moet willen als klein bedrijf. Een passende strategie zou kunnen zijn om in onderaanneming te gaan bij een grote partij.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Remco Electrostart link=msg=1353484 date=1433188855
Dat is een mooie gedachte.. alleen moeten die kleine bedrijven opnemen tegen de importeurs.. zoals Marelko, Modiforce ,Abiom,  Ziegler/Signalis..
De marge die zij hebben op een lichtbalk in enorm.. als ik de prijzen vergelijk met webshops in Amerika, dan kunnen ze haast een lichtbalk gratis monteren.
Merken zoals Whelen, Haztec, Federal Signal hebben de parallel import geblokkeerd..  dus dat maakt het erg lastig

Als ik kijk wat Modiforce voor een standaard Freedom vraagt en dat afzet tegenover de prijzen zoals ik ze op internet tegen kom zit er nog wel wat marge in. Juist door samen te werken maak je het voor elkaar goedkoper, maar ik ben het met je eens dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


gebruiker0401206

  • Gast
We gaan hier aan nog een klein item voorbij....
Grote bedrijven hebben soms geen interesse in onderaanneming. Op dit moment loopt het niet zo best in de automotive markt en veel garages staan leeg. Stel dat Modiforce de opdracht zou winnen, dan zal er eerst gekeken worden naar werkplaatscapaciteit binnen de Pon groep.... En die capaciteit is gigantisch.....dus dan concurreer je als onderaannemer tegen een onderdeel van Pon.

Daarnaast zijn bedrijven er niet altijd op uit om daadwerkelijk goedkoper te zijn. Als je parallelimport hebt dichtgetimmerd, dan heb je min of meer een alleenrecht.... En kan je in theorie doen en laten wat je wil. Overheid gaat wat dat betreft nooit shoppen in het buitenland.... en dat weet men heel erg goed.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik

http://www.telegraaf.nl/autovisie/testverslagen/24249863/__Eerste_testnotities__Volkswagen_Touran_-_Comfortabel_en_ruim__.html

De nieuwe Touran komt steeds dichterbij en omdat de aanbesteding nog niet vernieuwd is zullen deze, verwacht ik, automatisch besteld gaan worden. Opvallend is alleen dat de 2.0 TDI (nog) NIET als DSG leverbaar is.  

Weet iemand hier mee van?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
http://www.telegraaf.nl/autovisie/testverslagen/24249863/__Eerste_testnotities__Volkswagen_Touran_-_Comfortabel_en_ruim__.html

De nieuwe Touran komt steeds dichterbij en omdat de aanbesteding nog niet vernieuwd is zullen deze, verwacht ik, automatisch besteld gaan worden. Opvallend is alleen dat de 2.0 TDI (nog) NIET als DSG leverbaar is.  

Weet iemand hier mee van?
Ga er maar van uit dat er nog een paar honderd oude Tourans klaar staan ergens op een groot terrein in Duitsland. Die moeten eerst op...


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: CopVR3 link=msg=1361179 date=1436445330
Ga er maar van uit dat er nog een paar honderd oude Tourans klaar staan ergens op een groot terrein in Duitsland. Die moeten eerst op...

Hmmmm ben benieuwd.
Ik ben bang dat deze verandering straks als een verrassing komt.
En dan komen er weer 1.6jes want die zijn zo lekker zuinig!  :D


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Ik dacht dat VW, net als Opel en veel anderen , alleen nog op bestelling produceerde en dus geen grote voorraden meer aanhield.....