Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661692 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
@blauwblauw: Weet jij (en mag jij) iets zeggen over welke merken in de running zijn voor de aanbesteding van nieuwe politievoertuigen (als vervanging voor de Touran)?


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: André Welten link=msg=1403809 date=1454502863
Misschien off topic, maar behoort code 3 ook tot een groep fabrikanten of zijn ze (nog) zelfstandig?

Behoort tot de Kodé Groep, hier vallen Marelko & TMCS onder.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: Daniel! link=msg=1404172 date=1454663950
@blauwblauw: Weet jij (en mag jij) iets zeggen over welke merken in de running zijn voor de aanbesteding van nieuwe politievoertuigen (als vervanging voor de Touran)?

Nee hier is helemaal nog niets bekend over. De aanbesteding loopt namelijk nog niet eens! Die van de (flex) ME voertuigen is nu achter de rug. Voor de motorfietsen loopt die nu, hierna volgen de opvallende auto's.  Er zal dan eerst bekend worden gemaakt wat de eisen zijn waar de auto's cq opbouw aan moet voldoen waarna de fabrikanten kunnen inschrijven, daarna volgt er een schouw en uiteindelijk de gunning. Deze hele procedure duurt zeker 6 maanden. Na de uitslag duurt het ook weer enkele maanden voordat de eerste auto's ook daadwerkelijk worden opgebouwd.

Kortom als ik heel realistisch ben kan het zomaar eens ver 2017 worden en misschien zelf wel 2018 voordat de eerste opvallende auto's uit de nieuwe aanbesteding ook daadwerkelijk de weg op gaan. Dit staat haaks op het persbericht van enige tijd geleden dat de verlening van 2 jaar aan PON niet verleent wordt. Zolang er nog geen nieuwe gunning is verleent loopt de huidige stilzwijgend door en komt PON met gemak als nog aan die 2 jaar.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Nog even geduld dus, dank voor de toelichting O0


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Thx voor de toelichting! Waar kan ik de eisen zien die aan de leverancier zijn gesteld tav flex voertuigen ?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Citaat van: blauwblauw link=msg=1404173 date=1454664032
Behoort tot de Kodé Groep, hier vallen Marelko & TMCS onder.
Laatste roddel die ik heb gehoord is dat tmcs gaat stoppen en dat Marelko een grote fabrikant van signalering kwijt zouden zijn geraakt?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Thx voor de toelichting! Waar kan ik de eisen zien die aan de leverancier zijn gesteld tav flex voertuigen ?
Tendernet. Grootste document is het pve.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: blauwblauw link=msg=1404173 date=1454664032
Behoort tot de Kodé Groep, hier vallen Marelko & TMCS onder.

HoHo....
Code3 is een grote speler in de Amerikaanse Markt, net als Whelen en Federal Signal.
Code3 wordt geďmporteerd door de Kodé groep.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,311
Citaat van: blauwblauw link=msg=1404173 date=1454664032
Behoort tot de Kodé Groep, hier vallen Marelko & TMCS onder.
Da´s dan toch een grote speler op de signaleringsmarkt, bedankt voor de info!


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Citaat van: blauwblauw link=msg=1403669 date=1454441607
Ja het stopbord blijft gewoon in de balk aangezien de eisen waaraan de dakset moet voldoen het zelfde blijven, huidige aanbesteding is namelijk nog van kracht. Het verplaatsen van de stopborden naar de binnenzijde van de auto heeft dus geen enkele meerwaarde omdat vervolgens die vrijgekomen ruimte niet opgevuld zal worden met extra opties.



De liberty ll heeft multicolor. Volledig amber en/of blauw blauw komt de zichtbaarheid wel ten goede.
Ik heb begrepen dat je hem zelfs rondom op wit licht kan zetten. Ideaal tbv zoekacties!