Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658540 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Mijn bijdrage:

- Beter gevulde lichtbalk met flitsers in de hoek, voor en achter. Bij voorkeur dual colour zodat ze ook als takedown gebruikt kunnen worden;
- Platte balk, matrixborden in de zonneklep/achterruit/achterklep;
- Flitsers in de spiegels zoals de ambulance, of een dashboard flitser zoals de KMar;
- Toestaan van de WigWag.

Wat mij opvalt is dat de sirene op de snelweg vaak niet of laat hoorbaar is voor andere weggebruikers, ervaren anderen dit ook? Men reageert vaak pas als je op +/- 3 meter afstand bent.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Citaat van: silque link=msg=1404754 date=1454872994
Mijn bijdrage:

- Beter gevulde lichtbalk met flitsers in de hoek, voor en achter. Bij voorkeur dual colour zodat ze ook als takedown gebruikt kunnen worden;
- Platte balk, matrixborden in de zonneklep/achterruit/achterklep;
- Flitsers in de spiegels zoals de ambulance, of een dashboard flitser zoals de KMar;
- Toestaan van de WigWag.

Wat mij opvalt is dat de sirene op de snelweg vaak niet of laat hoorbaar is voor andere weggebruikers, ervaren anderen dit ook? Men reageert vaak pas als je op +/- 3 meter afstand bent.

Hier precies hetzelfde. Dat is iets dat denk ik niet te voorkomen is. Door je eigen snelheid en de wind hoor je de sirene in je eigen auto ook al slechter.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Men reageert vaak pas als je op +/- 3 meter afstand bent.
Ja autos worden steeds beter geisoleerd. Dus dan zijn sirenes slecht hoorbaar.
Een rumbler zou uitkomst bieden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Ik heb zelf ook meermaals ervaren dat een naderende ambulance of politiewagen pas kort achter je te horen is op de autoweg of autosnelweg, en dan rij ik een normale middenklasser en geen super geïsoleerd luxe merk.. Spiegel blijft het beste, maar de meeste automobilisten hebben al moeite om verder als de motorkap te kijken!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Niet alleen worden de auto's beter geisoleerd maar rij je op de snelweg "voor het geluid aan". Althans dat is mij destijds bij de BROA en de PRVT uitgelegd. Dus idd een RUMBLER zou ik graag in de auto's terug zien.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Sterker nog, een beetje op snelheid en we horen het geluid in de Volvo zelf al nauwelijks. Laat staan dat andere weggebruikers het horen. Op de snelweg is verlichting het allerbelangrijkst.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Een rumbler maakt auto's niet minder geïsoleerd. Ik denk dat het al zal schelen wanneer men de sirene niet achter een grill inbouwt maar, net als "vroeger" op de dakset. Nou ja, in ieder geval vrij plaatsen.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Zowel de defender, liberty 2 als de legacy zijn nog niet in dual color uitvoering gekeurd. Maar voor rws maakt dat niet uit. Net zoals de oude balken die ze hadden. Door de voor/achter aparte schakeling alleen al voldoet die niet meer aan de eisen.

Een beetje hoogte in de lichtbalk is wel fijn. Is een groter lichtoppervlak. Dus hij mag best iets hoger zijn.
Niet zo hoog als de oude vama's ;)

De enige waarvan ik tot nu toe heb gehoord dat die aan de Ece-r65 eisen voldoet is de axixtech legion in dual color. Heb echter de certificaten nog niet gezien.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Niet alleen worden de auto's beter geisoleerd maar rij je op de snelweg "voor het geluid aan".

Hahaha rij je altijd met meer dan 340 meter per seconde? Of 1200 km per uur?

Zo snel is geluid namelijk.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Een rumbler maakt auto's niet minder geïsoleerd. Ik denk dat het al zal schelen wanneer men de sirene niet achter een grill inbouwt maar, net als "vroeger" op de dakset. Nou ja, in ieder geval vrij plaatsen.
Ok dan 3 martinhoorns.