Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661254 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Citaat van: Bert65 link=msg=1404941 date=1454931535
Een rumbler maakt auto's niet minder geïsoleerd. Ik denk dat het al zal schelen wanneer men de sirene niet achter een grill inbouwt maar, net als "vroeger" op de dakset. Nou ja, in ieder geval vrij plaatsen.

Nee maar de bijzonder diepe toon dringt veel beter door dan die liflaf piepjes uit de sirene en zorgt voor trillingen in de buik zoals je bij een concert wel eens van de bass hebt. Dan is het naast hoorbaar ook voelbaar.


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
De discussie over de derde generatie Touran is afgesplitst tot: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=96149.0

DiNozzo


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Citaat van: cavia link=msg=1404947 date=1454932393
Zowel de defender, liberty 2 als de legacy zijn nog niet in dual color uitvoering gekeurd. Maar voor rws maakt dat niet uit. Net zoals de oude balken die ze hadden. Door de voor/achter aparte schakeling alleen al voldoet die niet meer aan de eisen.

Een beetje hoogte in de lichtbalk is wel fijn. Is een groter lichtoppervlak. Dus hij mag best iets hoger zijn.
Niet zo hoog als de oude vama's ;)

De enige waarvan ik tot nu toe heb gehoord dat die aan de Ece-r65 eisen voldoet is de axixtech legion in dual color. Heb echter de certificaten nog niet gezien.

Een hogere lichtbalk heeft juist weer als nadeel dat deze voor veel luchtweerstand zorgt en de rij eigenschappen op hoge snelheid nou niet echt bevorderd...
Een goede lage felle lichtbalk zoals o.a. de code 3 defender lijkt mij een betere keuze, de Subaru Foresters van ZWB hebben deze ook en men is er zeer tevreden over


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: braboz link=msg=1405083 date=1454957511
Een hogere lichtbalk heeft juist weer als nadeel dat deze voor veel luchtweerstand zorgt en de rij eigenschappen op hoge snelheid nou niet echt bevorderd...
Een goede lage felle lichtbalk zoals o.a. de code 3 defender lijkt mij een betere keuze, de Subaru Foresters van ZWB hebben deze ook en men is er zeer tevreden over

Wat een onzin, om voor minder luchtweerstand te kiezen voor de Defender. Zet je de Defender op een Touran dan wordt de onderbak weer hoger om zo ten alle tijden 360° uitstraling te waarborgen van de dakset, dus ook als de achterklep omhoog staat b.v.

Zetten we er een Liberty op komt ook daar weer een onderbak die hoger is dan bij de Freedom. Netto komt de hoogte ongeveer op het zelfde uit.  
50% van de hoogte van de Freedom dakset bestaat nog steeds uit onderbak.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Hang in de daklijn van de kofferbak gewoon twee blauwe en twee amberflitsers naar achter, hoeft die onderbak ook niet meer zo hoog en flitst het leuk extra mee tijdens het rijden.. e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: DiNozzo link=msg=1405105 date=1454960949
Hang in de daklijn van de kofferbak gewoon twee blauwe en twee amberflitsers naar achter, hoeft die onderbak ook niet meer zo hoog en flitst het leuk extra mee tijdens het rijden.. e050

Ja sorry, er kan van alles, maar moet dit dan voor niks? Uit eindelijk moet wel alles betaald worden en dat x 5000 auto's... reken maar uit.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
De eerste twee kan je alvast weghalen uit de kofferbak, die dingen hebben daar nu ernstig weinig nut ;). Ik weet ook niet wat de Barclay kost, maar die zal ook niet goedkoop zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: DiNozzo link=msg=1405108 date=1454961246
Ik weet ook niet wat de Barclay kost, maar die zal ook niet goedkoop zijn.

Helemaal waar, maar bedenk dat dit meer dan alleen een "windvanger" is. Naast dat het de montage van de dakset op de auto versimpelt is het bijna onmogelijk om een dakset met onderbak van de auto te stelen, daarnaast kun je met de auto door een wasstraat zonder risico's dat de dakset van de auto afgetrokken wordt (Ja dit is in het verleden vaak gebeurd). Tevens kan er op de cm nauwkeurig de juiste hoogte bepaald worden zodat de dakset ten alle tijden 360° blauw/amber uitstraalt. De onderbakken worden trouwens al jaren niet meer door Barclay gemaakt maar door L&S te Oldenzaal.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1405011 date=1454944764
Nee maar de bijzonder diepe toon dringt veel beter door dan die liflaf piepjes uit de sirene en zorgt voor trillingen in de buik zoals je bij een concert wel eens van de bass hebt. Dan is het naast hoorbaar ook voelbaar.
Ik weet niet of dat werkt met de huidige voertuigen. Als je filmpjes vanuit andere landen, waar ze zo'n rumbler gebruiken, gaat bekijken, zie ik niet veel verschil in het gedrag van bestuurders.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: DiNozzo link=msg=1405105 date=1454960949
Hang in de daklijn van de kofferbak gewoon twee blauwe en twee amberflitsers naar achter, hoeft die onderbak ook niet meer zo hoog en flitst het leuk extra mee tijdens het rijden.. e050

Daar is naar gekeken maar dan kunnen de kegels er niet meer uit met de huidige kast achterin.

Citaat van: blauwblauw link=msg=1405106 date=1454961064
Ja sorry, er kan van alles, maar moet dit dan voor niks? Uit eindelijk moet wel alles betaald worden en dat x 5000 auto's... reken maar uit.

De noodhulpvoertuigen uit de huidige aanbesteding (Transporter) hebben dit toch ook al?


Overigens plaatst Modiforce ook opeens twee sirenespeakers in de nieuwste Transporter (een T5 GP) i.p.v 1 speaker
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !