Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 661508 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Citaat van: blauwblauw link=msg=1405103 date=1454960796
Wat een onzin, om voor minder luchtweerstand te kiezen voor de Defender. Zet je de Defender op een Touran dan wordt de onderbak weer hoger om zo ten alle tijden 360° uitstraling te waarborgen van de dakset, dus ook als de achterklep omhoog staat b.v.

Zetten we er een Liberty op komt ook daar weer een onderbak die hoger is dan bij de Freedom. Netto komt de hoogte ongeveer op het zelfde uit.  
50% van de hoogte van de Freedom dakset bestaat nog steeds uit onderbak.
'

Je kan de lichtbalk ook gewoon op de dakreling van de auto plaatsen, kijk onder andere maar naar de rapid responder 22-341 en de Subaru Foresters van ZWB en die voldoen ook aan de eissen, is het dan nog niet hoog genoeg dan verhoog je die net zoals ze op de nieuwe ambulances van Brabant Midden West Noord hebben gedaan, hier zie ik verder geen problemen in aangezien ik agenten hoor klagen over de windvangers die ze op het dak hebben


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


'

Je kan de lichtbalk ook gewoon op de dakreling van de auto plaatsen...
Volgens mij heeft dit een negatief effect op de wegligging, die bij de touran toch al dramatisch is...


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: Jerommeke link=msg=1405203 date=1455019181
De noodhulpvoertuigen uit de huidige aanbesteding (Transporter) hebben dit toch ook al?
Overigens plaatst Modiforce ook opeens twee sirenespeakers in de nieuwste Transporter (een T5 GP) i.p.v 1 speaker

Dat ligt niet aan de Transporter maar aan het feit dat de dakset achterop staat. De Transporters met de dakset voorop hebben ook geen extra blauw/blauw en moeten het ook doen met enkel de corners blauw.

Wat betreft de 2e speaker, dit is niet "opeens" maar regio afhankelijk, keuze voor een 2e speaker is optioneel. In b.v. Rotterdam rijden de Transporters standaard met 2 speakers erin.



CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


Wat betreft de 2e speaker, dit is niet "opeens" maar regio afhankelijk, keuze voor een 2e speaker is optioneel. In b.v. Rotterdam rijden de Transporters standaard met 2 speakers erin.

Waarom? Is toch standaard LAPV?
En wat is het verschil?


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Citaat van: CopVR3 link=msg=1405267 date=1455026884
Volgens mij heeft dit een negatief effect op de wegligging, die bij de touran toch al dramatisch is...

een lichtbalk heeft sowieso een negatief effect, een kleinere lichtbalk zorgt wel voor minder luchtweerstand.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Citaat van: DiNozzo link=msg=1405105 date=1454960949
Hang in de daklijn van de kofferbak gewoon twee blauwe en twee amberflitsers naar achter, hoeft die onderbak ook niet meer zo hoog en flitst het leuk extra mee tijdens het rijden.. e050

Idd. Dat moet gewoon mogelijk zijn.
Nu zitten er 4 flitsers in de achterklep waar nooit iemand iets van ziet en de meerwaarde bijna 0 is.

Ik zag dat volgens mij de Forester van Bergen op Zoom 2 Led units heeft in de daklijn van de kofferbak.
En ik heb ook een Forester voor bij zien komen met links 1 x blauwe unit in de daklijn van de kofferbak.

Amsterdam had het jaren gelden al, meestal alleen amber maar ook met blauw erbij.
Helaas is daar nu niks meer van over.


Voorbeeld foto van politievoertuigen.nl


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Kan men niet beter een kant en klaar politievoertuig aanschaffen? Bij deze even wat stickers plakken, kofferruimte inrichten en je kan de weg op...
https://www.youtube.com/watch?v=-x-eT22KJgg


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ja Bert65 dat zou kunnen mits.

Wij kantoor- en koffertjesvolk die er over gaan en het natuurlijk veel beter weten dan al die andere mensen en vooral vele malen beter weten dan de mensen die er in moeten werken.

Wij als kantoor- en koffervolk die er over gaan en het natuurlijk veel beter weten weten dat er desnoods aan de andere kant van de oceaan voor daar hele goede dienstauto's zijn maar die voldoen niet aan onze Nederlandse en voor Europese normen en eisen dus zijn volgens ons niet geschikt al zeggen de geleerden van wel maar we doen het toch maar niet want stel je voor dat wij slim zijn en naar anderen luisteren die wel eens gelijk zouden kunnen krijgen.

Wij als kantoor- en koffervolk die er over gaan en het natuurlijk veel beter weten welke lichtbalken en geluidssignalen veel beter opvallen en te horen zijn dus wij kantoor- en koffertjesvolk hoeven daar de mening van de gebruikers niet van te horen want die weten er niks van af maar wij die er niet mee werken en altijd binnen zitten weten dat als de beste.

Wij als kantoor- en koffervolk die er over gaan en het natuurlijk veel beter weten welke apparatuur er ingebouwd moeten worden voor communicatie, navigatie en om meldingen af te handelen weten exact wat het beste is om mee te werken voor de mensen die er mee moeten werken en wat hun voor verbeterpunten hebben is niet ter zake doende want zij hebben er geen verstand van.

Wij als kantoor- en koffervolk die er over gaan en het natuurlijk veel beter weten en wat wij uitvinden is het beste van het beste ook al bestaan er volgens zeggen en onderzoeken veel betere spullen al is het aan de andere kant van de oceaan die hun functioneren al langere tijd bewezen hebben. Maar die kloppen volgens ons niet dus vinden wij graag het wiel opnieuw uit en smijten graag tonnen of miljoenen over de balk om er achter te komen dat wij maar een klein beetje gelijk hebben.

Zal ik nog door gaan Bert65 of begrijp je waar ik heen wil ?
Zet jou of mij of ons en een aantal agenten uit de praktijk op de stoel van die het moeten regelen en er komt iets moois en goeds op de weg.
Maar met de lui die er nu zitten kan ik elke agent in de buitendienst alleen maar heel veel sterkte wensen met de besluiten die genomen worden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: enrico1972 link=msg=1405386 date=1455057093
Zal ik nog door gaan Bert65 of begrijp je waar ik heen wil ?
Ik snap donders goed waar je heen wilt. Om eerlijk te zijn was dit ook de rede om het filmpje te posten.

Overigens kom je dat kantoor- en koffertjesvolk in elke beroepsgroep tegen; het volk dat het wiel inderdaad opnieuw uit wil vinden terwijl iedereen uit die beroepsgroep zegt dat je het niet moet doen of anders moet doen.
Het is triest; je komt dit tegen in jullie beroepsgroep maar ook in mijn beroepsgroep heb je het kantoor- en koffertjesvolk dat waarschijnlijk nog nooit de praktijk heeft geproefd en dan moet gaan oordelen en beoordelen hoe je je werk dient te doen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Ik had het vermoeden wel maar wilde graag even zekerheid.

Daar wordt je zachtjes gezegd sch**tziek van. In heel veel beroepsgroepen kom je dat helaas tegen.
De theorie die ze er aan hangen is heel leuk maar in de praktijk vaak totaal niet voldoende. En dat is om te  :'( :'( :'( :'( :'(
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen