Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran

Auteur Topic: Aanbesteding politievoertuigen 2015/2016: Mercedes B-klasse / Mercedes Vito / Volkswagen Touran  (gelezen 658388 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: enrico1972 link=msg=1405386 date=1455057093
Zet jou of mij of ons en een aantal agenten uit de praktijk op de stoel van die het moeten regelen en er komt iets moois en goeds op de weg.

Ja uiteraard, en is de Politie meteen failliet! Want we willen nog zoveel meer, en als we dat hebben wordt er wel weer wat anders bedacht wat er niet inzit en er wel in moet.

Voor sommige is het nooit goed. De nieuwe Touran; bekijk nou eens de foto's en zie wat er van binnen en buiten allemaal opzit. Helaas komt gelijk komt de negatieve zang op dit forum weer opgang: De dakset is lomp en oud, auto is niet van deze tijd want geen ANPR erin, de DSG bak is te nerveus, van de sidebars krijgt men een vieze broek....(toen ben ik maar gestopt met doorlezen)

Kan men ook niet eens tevreden zijn met wat er allemaal wel op en in zit? Schijnbaar niet en het lijkt wel besmettelijk op dit forum. Krijg soms sterk het gevoel dat sommige zich hier vooral willen profileren door alles maar af te zeiken en aan de zijlijn maar roepen wat er allemaal beter kan. Het is nooit goed. (en nee hier bedoel ik niet jou mee enrico1972)

Volgens mij vergeet men dat het "kantoor en koffertjesvolk" uit jou verhaal wel te maken hebben met BUDGETTEN.... en daarmee moeten ze het doen. Als er dan vervolgens weer andere beweren dat de Politie "te" duur inkoopt dan zou ik zeggen dat die andere partijen zich dan maar vooral moeten gaan inschrijven op de aanbesteding.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Citaat van: blauwblauw link=msg=1405402 date=1455062596
Als er dan vervolgens weer andere beweren dat de Politie "te" duur inkoopt dan zou ik zeggen dat die andere partijen zich dan maar vooral moeten gaan inschrijven op de aanbesteding.
Het is gewoon een feit dat er te duur wordt ingekocht.
Alleen wordt het door Den Haag geslikt want er is één ( of meerdere ) persoon minder nodig om de facturen allemaal na te kijken, en in Den Haag is het omlaag brengen van het aantal ambtenaren tegenwoordig belangrijker dan wat het aanbestede kost en/of dat het goedkoper kan door gespreid in te kopen.

Het probleem is er die stupide eis dat alles in 1 aanbesteed voertuig bij 1 bedrijf weg moet komen. En hier maken die bedrijven winst op de andere takken van sport, op de auto is geen winst meer te behalen. VW geeft dezelfde korting op de voertuigen of ze nou wel of niet worden opgebouwd door PON, want PON heeft dan helemaal niets te maken met de inkoop dat wordt dan zoals vroeger direct gedaan af fabriek.
De winst wordt dus behaald op de signalering, aankledingspakket en personeel voor onderhoud.

En dit is niet alleen bij de politie het geval dit speelt in heel overheidsland, en weet je wat ik dan weer vreemd vind...... dat er niemand zeurt omdat het in de aanbesteding afgesproken bedrag wordt overschreden met als omschrijving "onvoorzien". Terwijl op voorhand er al mensen zijn die het konden voorspellen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Snap wat je bedoelt Blauwblauw  ;) En ik kan je ook wel volgen met wat je schrijft.

Op de vorige pagina ging het ook weer over de signalering.
CopVR3 zei in een ander onderwerp.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1404226 date=1454685235
4x L31 met wat Ions mag van mij ook. Ik hoef niet perse een windvangende balk.

Waarop ik antwoordde met.

Dus eigenlijk het dubbele van wat ik op mijn auto had maar dan Li voor en Re achter Blauw en Re voor en Li achter Amber gok ik.
Niet veel later nog een Whelen dashboardflitser bij ingebouwd want die was niet gelijk binnen gekomen.


! No longer available


Nou weet ik even niet vanaf welk bedrag de NP aan die in mijn ogen onzinnige Europese aanbesteding moet mee doen maar als ze daar nou eens lekker onder blijven door steeds maar een paar auto's goed op de bouwen, en ze laten het doen door ons lid LSV. Voor mijn part laten ze LSV op een natuurlijke en dus legale manier winnen dan weet ik zeker dat de wagens goed worden opgebouwd voor een veel betere prijs (lees: Lagere prijs) dan wat ze nu moeten betalen. Weet zeker dat al mag LSV alleen maar de signalering leveren dat ze dan al veel goedkoper uit zijn dan nu.

Het voordeel van 4 x  Whelen L31 zoals ik hier boven aan geef is dat je geen grote windvanger op je dak hebt en je gewoon heel goed opvalt in het verkeer zo wel rijdend als stilstaand. Dan nog 2 of 4 flitsers in de gril en een dashboardflitser en 2 flitsers bij de achterruit die ook desnoods als alternerende signalering kunnen werken en je bent volgens mij klaar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Wat moet je nou met zoveel signalering op je auto?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194


zich dan maar vooral moeten gaan inschrijven op de aanbesteding.
Aanbestedingen. Dat is direct het eerste waar alles mis gaat... Aanbestedingen maakt alles onwerkbaar.

En verder wat HIT zegt.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: enrico1972 link=msg=1405409 date=1455067017
Voor mijn part laten ze LSV op een natuurlijke en dus legale manier winnen dan weet ik zeker dat de wagens goed worden opgebouwd voor een veel betere prijs (lees: Lagere prijs) dan wat ze nu moeten betalen. Weet zeker dat al mag LSV alleen maar de signalering leveren dat ze dan al veel goedkoper uit zijn dan nu.

Zo werkt het dus niet, een stukje uit de hele taart pakken en dan zeggen dat je dit goedkoper kan en dus goedkoper bent. Ja LSV zal ongetwijfeld goedkoper zijn met het leveren van losse apparatuur, dat zouden jij en ik ook kunnen, zo moeilijk is dat ook weer niet. MAAR denk je nou echt dat ik, jij, LSV goedkoper kunnen inkopen bij Woodway dan Modiforce. Nee natuurlijk niet, het gaat er dus om welke marge je erop gooit.

Er is op dit moment niet een opbouwer buiten Modiforce om die kan voldoen aan de aantallen van de LAPV. Kortom wie de aanbesteding wint moet flink investeren in beton en mensen, en ik aanneem dat dit geen filantropische instellingen zijn zal dit toch ook weer terug verdient moeten worden toch? Kijk, dan krijgen we alweer een heel ander prijskaartje.

Vraagt zich iemand hier weleens af wat er gebeurd met een LAPV auto als die zijn kilometers heeft gemaakt? Komt die helemaal van zelf bij de domeinen terecht? En is het strippen van de auto in een ochtendje gedaan? Voor de mensen die de mogelijkheid hebben zou ik zeggen, neem eens een kijkje bij Modiforce en zie wat er allemaal nog meer bij komt kijken dan alleen die grill flitser die partij B,C,D,E of de toko op de hoek goedkoper kan leveren.

Nogmaals als er partij'en zijn die het beter en goedkoper kunnen moet men zich vooral inschrijven op de aanbesteding (LSV?) Bij de nieuwe (flex)ME bussen mag Abiom de signalering leveren, deze kwam als goedkoopste uit de bus. Goedkoop duurkoop? We gaan het meemaken.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Citaat van: Bert65 link=msg=1405382 date=1455055221
Kan men niet beter een kant en klaar politievoertuig aanschaffen? Bij deze even wat stickers plakken, kofferruimte inrichten en je kan de weg op...
http://www.youtube.com/watch?v=-x-eT22KJgg


Ik zeg de Dodge Charger 2015 opgebouwd door een AMERIKAANS bedrijf met alles er op en er aan!  O0


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
De overheid wordt in brede lagen geregeerd door verkwisting en onkunde.

Een gewillige prooi voor bedrijven en instellingen en personen die op een makkelijke manier heel veel geld willen verdienen.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Citaat van: enrico1972 link=msg=1405409 date=1455067017


Het oogt beter hoor 2x L31, maar die 2e heeft 0,0 meerwaarde op deze manier. Ze staan elkaar zelfs in de weg.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Citaat van: blauwblauw link=msg=1405443 date=1455094390
Het oogt beter hoor 2x L31, maar die 2e heeft 0,0 meerwaarde op deze manier. Ze staan elkaar zelfs in de weg.

Wat moet iemand met zoveel amber op zijn privé auto?